Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DPU poročilo - 15.1.2009 (3239 bralcev)
Ponedeljek, 19. 1. 2009
DPU



V okviru dvanajstega letnika Delavsko-punkerske univerze na temo neumnost, je v četrtek, 15. 1. 2009, predaval Tadej Troha, mladi raziskovalec na Filozofskem inštitutu ZRC SAZU in mentor bralnega seminarja Hrbtna stran psihoanalize v okviru DPU.

V okviru dvanajstega letnika Delavsko-punkerske univerze na temo neumnost, je v četrtek, 15. 1. 2009, predaval Tadej Troha, mladi raziskovalec na Filozofskem inštitutu ZRC SAZU in mentor bralnega seminarja Hrbtna stran psihoanalize v okviru DPU.

Predavatelj je predavanje z naslovom »Neumni norec« uvedel skozi vsem znano Pascalovo navodilo vernikom, po katerem je pot do vere zagotovljena s prakticiranjem religiozne prakse brez pokritja teoloških agrumentov. Ključno posledico prakticiranja te materialne prakse omeni že sam Pascal, ko pravi: »To vam bo čisto naravno pomagalo k veri in vas poneumilo.« Za Pascala izraz »poneumilo« v kontekstu religiozne materialne prakse prej pomeni tisto formalno potezo vere, ki ohranja njen smisel, in ne predstavlja problema njenega problema. Odsotnost argumentov za verovanje je za Pascala tako prej dokaz vere kot problem njene utemeljitve. Mesto, na katerega se tu skliče Pascal, je prav mesto iz Pavlovega Prvega pisma Korinčanom, ki Božjo norost oznanila zoperstavi grškemu diskurzu modrosti in judovskemu diskurzu znamenj. V tej razmejitvi Alain Badiou definira dogodek, za katerega je značilno, da ga tako grški kot judovski diskurz ne uspeta deklarirati. Kot pravi Badiou: »je kot točka realnega, ki jezik spravi v slepo ulico«. V zaključku prvega dela predavatelj izpostavi izraz »stultitia«, ki je latinska ustreznica nespameti pri Pascalu, norosti pri svetem Pavlu in neumnosti v Erazmovi Hvalnici norosti.

V nasprotju z orientacijo spremnega pisma DPU k letniku o neumnosti, ki predavatelje jasno naproša po obravnavi neumnosti in ne norosti, med katerima bojda zija velika razlika, predavatelj v nadaljevanju poskuša misliti oba pojma skupaj, kot sugerira že naslov. Najprej počasti letošnjo 500-letnico prve izdaje Erazmove Hvalnice norosti. V njej predavatelj detektira dvoje: po eni strani je že Erazmov popis neumnih tak, da implicira univerzalnost neumnosti. Neumnost je neke vrste mrtvaški ples – nikogar ni, ki bi ji ušel. Po drugi strani je sama naracija Hvalnice norosti taka, da predpostavi narcisističen značaj neumnosti. Neumnost govori v prvi osebi in govori vsem. Vse se vrti okoli nje. Hkrati s tem pa je neumnost tudi pogoj življenja kot takega. Kot izpostavi že Erazmova neumnost, je neumnost glavni atribut uda, potrebnega za človeško prokreacijo. S tem pa je v center življenja postavljeno tudi uživanje, ki tako predstavlja glavno obliko družbene vezi.

Predavatelj uvede zadnji del z emblematičnim citatom iz Lacanovega seminarja sedemnajst, ki se glasi: »Ker imamo označevalec, se moramo razumeti, in prav zato se ne razumemo«, ob tem pa se vpraša, kako bi izgledal hipotetični dialog razumnih. V tem dialogu so hipotetično možne vse izjave, o vsem je moč debatirati, vse do izjave, ki se glasi: »Ti si neumen!«. Izjava tega tipa predstavlja notranjo mejo dialoga razumnih, konstitutivno zapreko, zaradi katere je njun dialog sploh možen. Natanko ta struktura pa nastopa pri »neumnem norcu« Danielu Paulu Schreberju, ki ga poznamo kot enega od petih slovitih Freudovih primerov. Schreber se v sanatoriju vseskozi bori proti glasovom, ki mu pravijo, da je neumen. Schreberjeva izvirnost je v tem, da na tak očitek ne odgovori enako, temveč sam negativ neumnosti vzame za pogoj izrekanja. Tisto, kar si Schreber ne pusti vzeti je možnost, da bi bil neumen, v nasprotju z golim očitkom neumnosti. Tako Schreber doseže, da skozi njega govori objektivnost. V tem smislu je to paranoična oblika tega, za kar v Hvalnici norosti gre: Jaz, neumnost, govorim.


Delavsko-punkerska univerza bo naprej poneumljala v četrtek, 22. janurja, ko bo ob 18-ih v klubu Gromka predaval Rok Benčin.

Poročilo je pripravil Boštjan Nedoh.



Komentarji
komentiraj >>