Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Amsterdam Alternative Erotica Film Festival 2009 (6511 bralcev)
Četrtek, 12. 2. 2009
dare p



V tokratnih pismih se sprašujemo kaj imajo skupnega črne usnjene rokavice, rdeča šminka, plišasti medvedek, bič in solze...

Že drugo leto zapored so v Amsterdamu predstavili Alternative Erotica Film Festival, ki je bil letos večji in posledično tudi bogatejši kot lani. V štirih dneh so predstavili dokumentarce, animirane filme, erotične filme in debate, ki se ponavadi ne znajdejo na “mainstream” erotičnih festivalih. Zaradi široko zastavljenega programa z umetniško razstavo, erotično kulinarično ponudbo in parado mednarodnih gostov s področja alter erotične in porno industrije, se je našlo nekaj za vsakega.

V kinu Kriterion, kjer je potekal festival, se je že na prvih dveh otvoritvenih filmih dalo slutiti, da je namen festivala zamajati ustaljene norme glede erotičnih in porno filmov: Comstock Films je predstavil izbor kratkih dokumentarcev z eksplicitno vsebino in prikazom spolnega življenja resničnih parov, ki pred kamerami seksajo resnično – brez olepševanj ali turbo dodatkov, medtem ko je dokumentarec Bill and Desiree: Love is Timeless brez fetišiziranja prikazal spolnost starostnikov. Na veliko več politično nekorektnega smisla za humor pa je računal “mockumentary” Dick Ho o azijskem porno zvezdniku z nadpovprečno velikostjo penisa, ki naj bi svojo slavo doživel v porno filmih s konca sedemdesetih.

Festivalska shema se ni ozirala na ustaljene vzorce o hetero/homo/bi ali transeksualnih erotičnih filmih, temveč je program navdihoval družbeni položaj spolnih manjšin ter njihov položaj v porno industriji in morda je temu botrovala večja prisotnost dokumentarnih filmov, ki so publiko želeli poučevati. Zapostavljenost določenih žanrov v porno industriji so na tem festivalu nadomestili s široko paleto filmov za vse okuse, kjer so se poleg pornografskemu elementu posvečali tudi dokumentarcem z eksplicitnimi vsebinami: od biografskega filma o gejevski porno zvezdi Jacku Wranglerju, S/M sceni v Sydneyu, portretu moškega, ki se je odločil za življenje z napihljivo lutko in ostalih filmov na temo ‘jaz in moj fetiš’.

Eden izmed filmov vrednih ogleda je bil tudi dokumentarec Claudette o več kot 60-letni ljubeznivi prostitutki iz Švice, ki se je rodila kot hermafrodit in se že zgodaj odločila za krilo in šminko ter skupno življenje z žensko. Filmski portret jo med drugim prikaže kot še vedno aktivno borko za pravice prostitutk ter zavzeto zagovornico izboljšanja položaja kolegic in kolegov, ki se morajo preživljati na robu zakona. Poleg aktivizma pa je Claudette še družinski človek, ki nikoli ne pozabi na svoje bližnje.

Da pa alternativni erotični filmi niso namenjeni zgolj osveščanju javnosti, so v skladu z novimi trendi porno-playa na festivalu prikazali tudi vragolije nove generacije porničev, ki namesto seksapila ali erotike stavi na igrivost “naredi sam” pristopa v obliki amaterskih porničev na Xtubu. Queer porniči rušijo normativne vzorce spolnih identitet in so namenjeni predvsem igranju s spolnimi vlogami. Izbor kratkih videospotov iz celega sveta je predstavil porno, ki ga je navdihnila glasba in obratno. Glasba newyorškega No Wave obdobja in skupin kot so Sonic Youth, The Swans, The Butthole Surfers ter Lydie Lunch pa je navdihnil dokumentarec Llik your idols, ki je posvetilo transgresivnem filmu iz obdobja, ko so seksali in umirali nihilistični anti-heroji naše polpretekle zgodovine.

Posvetilo art-filmu je bil ovekovečen z izbrano retrospektivo Marie Beatty, ki je hkrati režiserka in igralka v svojih filmih. Trdoerotična bera izdelkov z avtorskim podpisom se loteva lezbičnih domin in suženj, ki se fetišistično predajajo užitku in bolečini. Njeni filmi o vampirkah, poredni šolarki, gospodarici in služabnici ter post-apokaliptičnih dekletih iz divjega zahoda so zaradi umetniškega presežka veliko več kot samo lezbični sado-mazo. Poleg estetske kvalitete filmov Marie Beatty, na katero so vplivali nemi filmi, Bergman, Lynch in Fassbinder, je glasba Lydie Lunch in Johna Zorna dodatni element, ki podobo S/M in fetiš pornografije odpira za nove interpretacije.

Debate z gosti iz akademskega in pornografskega sveta so imele na festivalu pomembno mesto, saj so odpirale diskusije o možnosti politične emancipacije seksualnosti, kar je v pregovorno liberalni Nizozemski paradoksno pripeljalo do deseksualizacije družbe. To se po besedah 19-letne francoske porno igralke, queer in feministične aktivistke Judy Minx v Franciji še ni zgodilo. V državi, ki je imela do leta 1973 uzakonjeno državno financiranje pornografskih filmov, je družba v primerjavi z nizozemsko manj strpna do drugačnih spolnih praks. Hkrati pa je na podlagi lastnih izkušenj mladi up queer porničev izjavil, da se ji zdi razlikovanje med mainstream in alternativnim pornom umetno, saj je mainstream porno industrija veliko bolj odprta kot bi si mislili.

Debata o pozitivni pornifikaciji žensk je nakazala možnosti emancipacije namesto paternalističnih zgražanj in prepovedi. Po drugi strani pa so se udeleženci ob pozitivnih spremembah dojemanja žensk v pornografiji zedinili, da je mesto moškega ostalo bolj ali manj nespremenjeno. V družbi kot je naša sloni ideološki koncept spolnosti na prevzemanju ene nespremenljive spolne identitete, vendar so gostje poudarili, da so ob ustvarjanju novih dominant v porno industriji nekateri žanri, kot je na primer transeksualni porno, še vedno marginalizirani.

Zaradi prenatrpanega programa s porno kramo po principu vsega po malo je dobil festival pridih sejma in se je na trenutke zdelo, da je ponudbe preveč ter vprašanje selekcije vprašljivo. Vsekakor pa je bila lekcija festivala poučna in navdihujoča za tiste, ki bi v najbolj dobičkonosni in hkrati podcenjeni veji filmske industrije iskali prostor za alternative.


Iz Amsterdama Dare P.


Komentarji
komentiraj >>