Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
STEVE WYNN: Crossing Dragon Bridge (Rock Ridge, 2008) (ponovitev 1. 4. '09 ob 00.30) (3215 bralcev)
Sreda, 25. 3. 2009
outlaw



Milko Poštrak recenzira zadnji album ameriškega pisca pesmi Steva Wynna, na katerem je slišati odmev Ljubljane ... (v celoti!)

* Ljubljana se že nekaj časa zapisuje v glasbeni zemljevid sveta, tudi skozi pesmi in naslove plošč. V zadnjih letih je več tujih glasbenih zasedb in ustvarjalcev, norveški Midnight Choir, ame-riški pisec pesmi Terry Lee Hale, poljsko-britanska ustvarjalka Anita Lipnicka in pričujoči ameriški ustvarjalec Steve Wynn, posnelo vsaj del svojih plošč v Ljubljani. Vsi našteti so na ta ali oni način vezani na ime dobro nam znanega Chrisa Eckmana, ki postaja točka srečanja, most dela glasbenega sveta do Ljub-ljane.

Zanimivo, da se - vsaj meni se tako zdi – to dogaja razmeroma daleč od oči slovenske kulturne javnosti. S tem mislim na mini-strstvo za kulturo na eni strani in na medije na drugi strani, saj niti eni niti drugi ne poudarjajo ali v promocijske, da ne rečem turistične namene, ne uporabljajo teh podatkov. Niti tis-tega, da je Chris Eckman posnel album uglasbljene, v angleščino prevedene poezije Daneta Zajca, niti pričujočega albuma, namreč Crossing Dragon Bridge - Čez Zmajev most, ameriškega ustvar-jalca Steva Wynna. Na ovitku plošče je namreč brezplačna rekla-ma za slovensko prestolnico z njenim prepoznavnim simbolom. Poleg tega je Steve Wynn na album uvrstil svojo izvedbo pesmi enega ključnih in največjih slovenskih piscev pesmi, Tomaža Pengova. To je pesem »Prišla je« s Pengovovega albuma »Pripove-di«, tokrat z naslovom »She Came«.

Če za trenutek odrinemo omenjene podatke, ki se nas dotikajo na poseben način, in poskušamo album Crossing Dragon Bridge poslu-šati kot zunanji, z lokalpatriotskimi navezavami neobremenjeni poslušalci, ugotavljamo, da je Steve Wynn objavil eno svojih najboljših plošč. Mogoče moram opozoriti, da nisem pretirani navdušenec nad Wynnovim samostojnim opusom, namreč nad plošča-mi, ki jih je objavil v zadnjih dveh desetletjih, od razpada zasedbe The Dream Syndicate dalje. Dream Syndicate so me prite-gnili tudi ali predvsem zaradi kitarskih prispevkov, predvsem v koncertnih posnetkih. Albumi Steva Wynna pa so se mi zdeli na nek način premehki ali mogoče natančneje: premedli. Da ne bo pomote: še vedno vredni pozornosti in poslušanja. Vedno s kako močno pesmijo. Tudi zaradi omenjenega osebnega ignorantskega odnosa, sem se poslušanja Wynnovega albuma Crossing Dragon Bridge lotil z zornega kota prej omenjenih okoliščin. Kaj neki je Američan posnel v Ljubljani? Presenečenje je bilo precejš-nje. Dobre pesmi, ki jih je, vsako posebej, Steve Wynn opremil z drugačno glasbeno obleko. V skoraj vsaki pesmi igrajo drugi glasbeniki. V ospredju so torej Steve Wynn in pesmi, ki jih je posnel v tistih treh tednih septembra 2007, v domačem studiu Chrisa Eckmana v Ljubljani. Pesmi, ki jih je, menda tudi na prigovarjanje ali vztrajanje Chrisa Eckmana, posnel sam, z aku-stično kitaro, mogoče s kakimi klaviaturami. Pesmi, ki so, kot pravi Steve Wynn sam, bližje zvenu v njegovi glavi kot kdajkoli prej. No, osnovnim posnetkom je Wynn za tem dodal posamezne glasbenike, med katerimi je, spet pomenljivo za nas, nekaj slo-venskih, od Vlada Kreslina, Ande Eckman in vokalne skupine Čar-nice, do Žige Goloba in Blaža Celarca. Vsi seveda s posredovan-jem Chrisa Eckmana. Dodan je še osemčlanski komorni orkester Apollon iz Prage, stara Wynnova kolegica Linda Pitmon je pris-pevala nekaj spremljevalnih glasov in tolkala, v kaki pesmi se pojavi še Tim Adams iz skupine Teenage Prayers, kitarist Kirk Swan in še en prastari znanec Steva Wynna, Chris Cacavas. Zani-mivo je, da je potem, torej po objavi plošče, Steve Wynn zbral zasedbo Dragon Bridge Orchestra, v kateri so nekateri od omen-jenih glasbenikov (torej Chris Eckman s kitarami, Chris Cacavas s klaviaturami in Linda Pitmon za bobni, ob njih pa še Eric Van Loo z basom in Rodrigo D'Erasmo z violino) in z njimi krenil na turnejo, na kateri je predstavljal predvsem pesmi s pričujoče plošče. Prav te dni je izšel dvojni koncertni album in DVD z nastopa omenjene zasedbe v Bruslju pod naslovom Live In Brus-sels. Zanimivo bo slišati, kako pesmi z albuma Crossing Dragon Bridge zvenijo v razmeroma enoviti izvedbi določene zasedbe v živo v primerjavi z njihovim zvenom na pričujočem albumu. Seve-da bomo lahko to preverjali tudi neposredno na bližnjem ljub-ljanskem nastopu omenjene zasedbe.

Pred tem naj omenim še en vidik. Zanimivo je, recimo, spremlja-ti tudi odzive zunanjih opazovalcev in poslušalcev na to ploš-čo. Tako na okoliščine snemanj, v smislu osamljeni Steve Wynn v tujem mestu, kot opise posameznih pesmi. Recimo opazko nekega ameriškega ocenjevalca, ki je pesem »She Came«, torej Pengovovo »Prišla je«, označil za mutirani country. Mimogrede, meni tako draga, zdi se mi, da kar podcenjena vokalna skupina Čarnice, je v omenjeni izvedbi pesmi She Came dodala zanjo tako značilne nadzemeljske glasove.

Steve Wynn je torej - pod producentskim vodstvom Chrisa Eckmana najprej sam posnel dovolj močne pesmi, ki pa so jim nato posa-mezni glasbeniki dodali še svoje pomembne pečate. Tako smo dobili zelo celovit in hkrati zvočno, da ne rečem kulturno raz-nolik, kar pastoralen, nadvse privlačen album pesmi, ki jih lahko Steve Wynn postavi ob bok svojim najboljšim izdelkom dos-lej. Zbirka pesmi, ki jo začenja in zaključuje Slovenska rapso-dija. Torej lahko imamo pričujoči album tudi nekoliko za svoje-ga, čeprav se v omenjeni Slovenski rapsodiji pojavlja neka dru-ga ljubljanska radijska postaja in ne tista, ki jo ravnokar poslušate.

pripravil Milko Poštrak



Komentarji
komentiraj >>