Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Felix Thorn & Boštjan Leskovšek!!! (3329 bralcev)
Petek, 19. 6. 2009
goran



Goran Kompoš recenzira nastopa Boštjana Leskovška in Felixa Thorna na festivalu Sonica ... (v celoti!)
FELIX THORN, BOŠTJAN LESKOVŠEK, 18. 6. '09; Jakopičeva galerija, Ljubljana

* Te dni v Ljubljani potekajo trije na prvi pogled zelo sorodni festivali. Earzoom, ki je v preteklem mesecu pripeljal predstavnike evropskih in ameriških zvočnih inštitutov se je iztekel včeraj. Svetlobna gverila daje poudarek vizualnim inštalacijam in se je ravno dobro začela, Sonica pa je razpeta med zvokom in sliko trenutno nekje na polovici svojega programa. Po ne preveč uspešnem koncertu nemškega elektrončkarja Byetona, ki ste ga pred tednom dni lahko v živo slišali tudi preko valovov Radia Študent, sta se pod okriljem slednje v Jakopičevi galeriji sinoči vsak zase predstavila domači zvočni snovalec Boštjan Leskovšek in britanski ustvarjalec Felix Thorn.

Leskovška, sicer člana skupine Cirkulacija 2, običajno ni moč zaslediti v koncertnem kontekstu, a tokrat je kljub skopo odmerjenim dvajsetim minutam pokazal, da mu tudi ta forma ni tuja. Sestavil je enovit kos na preseku drona in hrupa, s katerim je potrdil reklo; “dovolj dolgo in dovolj glasno delaj hrup, pa se bodo v njem prej ali slej odprle harmonične, melodične in ritmične strukture”. Dinamičen, na sub basih sloneč, osredotočen zvočni tok je Leskovšek preko oscilatorjev in povratnega zankanja v celoti generiral v živo, s tem pa ni le ubežal običajni laptopaški togosti, pač pa je spretno izkoristil prednosti spontanosti in ustvarjanja v realnem času. Tu bi lahko povlekli nekatere vzporednice z dvojcem Orton, a tam kjer Lednik in Tasič kreneta v retro prebiranja, Leskovšek sledi sodobnejšim hrupnim smernicam, dasiravno se sam nerad glasbeno opredeljuje. To neopredeljivost bo z novim nastopom na Sonici širil že to soboto ob triindvajseti uri.

Sledil je nastop mladega britanskega umetnika, elektronskega glasbenika in predvsem ustvarjalca mehaničnih zvočnih skulptur Felixa Thorna. Sama od sebe se tu ponuja sorodnost z ustvarjanjem priznanega skladatelja Pierra Bastiena, ki je nastopil na lanski Sajeti. A med tem, ko bi Francoza umestili bliže estetiki konkretnih muzik, Thorn svojo glasbeno inspiracijo išče v glasbi Aphex Twina, Squarepusherja in drugih sodobnih elektronskih kreativcev. Tisti, ki smo zadnjih deset dni zahajali v Jakopičevo galerijo, smo Thorna v studiu spominjajočem na arhaične urarske delavnice lahko opazovali pri skrbni preparaciji klavirja. Včeraj je ta dobil končno podobo nekakšnega kiborg klavirja, ki je bil preko številnih kablov privezan na laptop, na dveh velikih zaslonih pa smo dobili vpogled v njegovo modificirano drobovje. Mehanski organizem Thorn v obliki inštalacije običajno nastavi v naprej, sinoči pa je kakšnih dvajset do trideset posameznih sklopov preko sekvencerja kontroliral oziroma usmerjal v živo, kar je ob tehničnih karakteristikah zapletenih mehanskih delov vse prej kot lahko početje.

A Thorn se ga je lotil uspešno. Prvi kos je postavil na repetitivnih zvokih prepariranega klavirja in zvočne skulpture Armadillo, kot bi gledali in poslušali ozvočen velik in kompleksen urni mehanizem. Potrkavanja številnih kladivc in kolesc so ustvarila nostalgično cinematično vzdušje, tega pa je Thorn nekajkrat ujel v daljše zanke, ki se jih ne bi sramoval noben resen producent techno glasbe. Svoj interes za sodobne plesne muzike je glasbenik poudaril v srednjem delu, ko sta si klavir in kuščar vzela predah in je zvoke narekoval laptop. Sintetična abstraktna melodika ni puščala ugibanj o svoji IDM podstati, tu nameščeni v zelo aktualne smernice sodobnih elektrončkarjev. S tretjim kosom pa je Thorn te sintetične zvoke domišljeno nadgradil z mehanskimi potrkavanji in postregel z udarno, že skoraj klubsko glasbo, povsem nekompatibilno s krhkima skulpturama, kar je odprlo še dodatno zanimivo dimenzijo. Kaj bi šele bilo, če bi Thorn zmodificiral velik koncertni klavir!

Performansa Boštjana Leskovška in Felixa Thorna na festivalu Sonica, si je sinoči ogledal Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>