Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.9. '09 ob 00.30) (2512 bralcev)
Torek, 8. 9. 2009
goran



Britanski pionir klubske elektronske glasbe Luke Slater pod svojim razvpitim psevdonimom Planetary Assault Systems znova ponuja vrhunski, udarni minimalistični techno, s katerim naravnost osmeši najrazličnejše sodobne brezkarakterne in pomehkužene klubske muzike. (v celoti!)

*Pri recenzijah elektronskih plošč prednost običajno dobivajo tiste z ne povsem plesnim poreklom. Te so pač bolj zanimive za poslušanje v domačem fotelju, medtem ko so techno, house in njima sorodni odvodi po definiciji namenjeni predvsem brušenju klubskih podijev. A ko se plesa željnemu ljubitelju tovrstnih vsebin zahoče preveriti kako te funkcionirajo v klubskem kontekstu, ga tam pričaka svojevrsten paradoks. Ob glasbi, ki danes velja za plesno si namreč - z nekaj svetlimi izjemami - uspe razgibati le gležnje, členke, ali v najboljšem primeru vrat.

V suhoparnih, pomehkuženih ritmih ni več karakterja in ostrine, ki sta zaznamovala techno glasbo devetdesetih, partyji pa so postali le medel odsev nekdanjega plesnega razvrata. Morda se to sliši precej posplošeno, nemara celo nostalgično ali prenapihnjeno, a dejstva, da je bilo včasih v klubih precej lažje pospešiti srčni utrip, ni moč zanemariti. Seveda tudi danes obstaja nekaj izjem, a največkrat so to cenjeni producenti starejšega porekla.

Eden teh je tudi Britanec Luke Slater, ki prav letos beleži dvajseto obletnico izida svojega prvega singla. Prve glasbene korake je kot DJ delal na takrat nastajajoči acid house sceni, britanskemu odgovoru oziroma nadgradnji dogajanja v Chicagu in Detroitu. Pod svojim najbolj znanim in vplivnim psevdonimom Planetary Assault Systems je že v prvi polovici devetdesetih začel ustvarjati ostro, puristično techno glasbo, s katero je postavil nekakšen mejnik britanskemu technu. Zadnjih petnajst let s številnimi psevdonimi prevprašuje široko paleto elektronskih izrazov, pri katerih je vedno poudarjena intenzivnost. Bodisi izpostavljena ali prikrita, tudi takrat ko Slater glasbo zapakira v pop format. Seveda še zdaleč ni vse, česar se loti, presežek, toda tisto, kar naredi dobro, je ponavadi vrhunsko. Enako velja tudi za nov, po sedmih letih prvi objavljeni album ‘Temporary Suspension'. Vseh deset nanj umeščenih skladb je sicer izjemnih, tiste, ki izstopajo, pa mirno postavimo ob bok najbolj zanimivim techno dosežkom v zadnjih letih.

Občutek, da je sodoben techno zašel na neko čudno stranpot, se ponovno krepi tudi ob izidu novega Slaterjevega albuma. Pozornost, ki jo je ta dvignil, sicer v dobršni meri lahko pripišemo britančevemu renomeju, a po drugi strani so album obravnavali tudi mediji, ki jih zanima le glasba kot taka. Zdi se, da je Slaterju s ‘Temporary Suspension' smernice techno glasbe iz devetdesetih uspelo sestaviti v neko bolj smiselno in predvsem bolj zanimivo nadgradnjo. Izogne se praznosti obstoječih trendov. Izjemno dinamičen scenosled plošče se spogleduje z oldschool raverstvom Joeya Beltrama, industrijskimi fankijadami Steva Stolla, atmosferičnostjo Jeffa Millsa in Surgeonovim razbijaštvom. A vsa ta spogledovanja Slater spretno poveže v neko sebi lastno estetiko, v kateri še naprej izpostavlja intenzivnost. Tudi takrat, ko v okleščeno sosledje postavi le šum. Glasba je v prvi vrsti resda namenjena klubskemu kontekstu, a obenem se v njej ves čas odpirajo trenutki, zanimivi tudi za aktivno poslušanje. Izrazito minimalistična, intenzivna repeticija skozi komaj zaznavna nihanja po hrbtenjači sprehaja mravljince, ob umetelnem »groovu« in s poštenim odmerkom ekstazija, pa se (nostalgik) iste sekvence bržkone ne bi naveličal niti po preplesanih dveh dneh. Najbrž tudi zato, ker bi se mu ob mehki repeticji možgani v tem času skrčili v velikost grahovega zrna.

Sledilci sodobnih (nezanimivih) techno smernic bi Slaterju lahko očitali preveč spogledovanja s preteklostjo. Deloma to morda celo drži, vendar pa album ‘Temporary Suspension' kljub temu pomeni velik korak naprej. Predvsem pa se zdi, da techno glasba v devetdesetih še zdaleč ni izkoristila svojega potenciala, in morda je že čas, da producenti navdih ponovno poiščejo v preteklosti.

pripravil Goran Kompoš

 

 

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
Tilen [08/09/2009]

Album res brezkompromisno naloži na parno techno lokomitvo a z dovolj minimalističe subtilnosti oz psihoze, vendarle pa, kot omeni recenzija, za njim stoji tudi težko ime in večina ostarelih a pravovernih tehnikov vseeno prisega na dolgometražna predhodnika pri hišni založbi Berghaina, Sheda in Ben Klocka, s katerima se Slater ne more primerjati po širini, čeprav jima mestoma lahko očitoma tudi kakšen bled dubiš moment, pa ne manjka niti bolj spevnih niti strogo temačnih industrijskih obratov. Skratka žleht tehno (ponovno) odkriva svojo mesenost ža vsaj zadnji dve leti, ne le pri Berghainu ampak od Tokena preko mnogih anonimnežev, do starih dobrih Blueprintov, Surface-ov itd... Rejv!
odgovori >>

    Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
    goran [10/09/2009]
    "Skratka žleht tehno (ponovno) odkriva svojo mesenost ža vsaj zadnji dve leti" dej kakšen predlog da to slišmo. tko shed kot ben klock (ta zadnja albuma) sta bliže 'zvodenelemu' berlinskemu dubovskemu technu kot pa udarnemu plesnemu technu. jav no : )
    odgovori >>

      Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
      Tilen [16/09/2009]
      Klockov "Subzero" ali Shedov "That Beats Everything" sta daleč od zvodenelega dubiš berlina ;) na pamet mi sprva padejo: Grovskopa - Sex And Violins / Token Ancient Methods - Fourth Method O/V/R - Interior / Blueprint Deuce - Deuce EP / O-Ton Speedy J - EDLX / LR Robert Hood - Obey / M-Plant Klockworks 04 Traversable Wormhole... http://www.you tube.com/watch?v=--l uVEnDxC8&feature=rel ated http://www.y outube.com/watch?v=F TvmNP6-oh0 ...
      odgovori >>

        Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
        goran [16/09/2009]
        mnja, jest v that beats everything preprost ne slism intenzivnosti, ki je pr slaterju tko zlo očitna. pač stvar okusa. mislm men tole še vedn vleče bolj na berlin dub techno, ampak je tud res da mi hood ni nikol dogajal. grovskopa je ze boljs : ), pa traversable wormhole mi je tud krasn, in ta je clo intenziven! ampak spet ne tko plesen (za moj okus) kot slater. O/V/R no evo pa se le strinjava v nečem : ) bom preveru še tisto kar ne poznam, hvala!
        odgovori >>

          Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
          goran [16/09/2009]
          tmle je mogoce mal vidt v kaksen kontekst sm dau hooda ampak upam da bos razumel. sm pac pristas bogate atmosferike, med tem se hood al pa shed drugac lotevata techna.
          odgovori >>

            Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
            Tilen [17/09/2009]
            Razumem, jaz pač tudi v kakšnih bolj purističnih (berlinskih ali detroitskih) less is more variacijah slišim intenzivnost in plesno psihozo, ampak to je pač stvar okusa in tudi nekaj poklicne deformacije.. Predlagam, da preveriš tudi zadnja dva Blueprinta James Ruskina, na najnovejšem je tudi PAS remiks, tudi Token ima bogato in čvrsto diskografijo tako novincev kot starih sabelj, dosti je zanimivih anonimnežev od omenjenih Traversable Wormhole do Ancient Methods in Forward Strategy Group, pa ponovno zagnana založba Surface, Sect itd. Sicer pa vabljen si razmigat več kot le členke na elements večere v 4ko, poleg Tresor in Token showcase-ov, bi se moral oglasiti tudi Luke...
            odgovori >>

              Re: PLANETARY ASSAULT SYSTEMS: Temporary Suspension (Ostgut Ton, 2009) (ponovitev 15.
              goran [17/09/2009]
              oho, slis se obetavno, gotov kej pridem. hvala za nasvete spet!
              odgovori >>