Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
OGURUSU NORIHIDE - Modern (Carpark, 2003) (2617 bralcev)
Sobota, 28. 6. 2003
Bozji_dar



OGURUSU NORIHIDE - Modern Drugi album Ogurusuja Norihideja MODERN je šarmanten poskus ponovnega vstopa tega formalno izobraženega šintoističnega duhovnika iz Kyota v paradoksni svet eksperimentalnega pop minimalizma.

Njegov laptop folk, kot ga je sam poimenoval, je zaobljenih robov, brez velikih tenzij ali pretirane dramatike. Je svojevrstna študija ekspanzivne čutnosti varčnega komponiranja, kjer zna tudi tišina zaigrati. Njegova glasba je lepa in pravi antipod hektični post-milenijski džungli, v kateri smo se hočeš - nočeš znašli.
Drugi album Ogurusuja Norihideja MODERN je šarmanten poskus ponovnega vstopa tega formalno izobraženega šintoističnega duhovnika iz Kyota v paradoksni svet eksperimentalnega pop minimalizma.
Njegov glasba, sam ji reče laptop folk, je zaobljenih robov, brez velikih tenzij ali pretirane dramatike. Je svojevrstna študija ekspanzivne čutnosti varčnega komponiranja glasbe, v kateri zna tudi tišina zaigrati. To je lepo razvidno iz šestega komada na plošči, kjer so, v skladu z Norihidejevo tradicijo, komadi poimenovani le po dolžini trajanja posameznih skladb.
Glasba na albumu MODERN je v tistih bolj klasično strukturiranih skladbah že kar konzervativno lepa in kot taka pravi antipod hektični post-milenijski džungli, v kateri smo se hočeš nočeš znašli. Po drugi strani pa je Ogurusu nagnjen tudi k avantgardistično raziskovalnemu principu v glasbi. Sredino plošče bi zlahka porinili v družbo japonskih avantgardnih improvizatorjev, začenši s Toshimarujem Nakamuro in Takujem Sugimotom.

Album MODERN je čudovit prikaz koeksistence organsko akustičnega sveta in sveta digitalije, ali če hočete spoj šintoistične miselnosti in pogleda na svet ter na drugi strani preklemano posvetnega modernega kaosa velemest, kakršno je npr. tudi Norihidejevo domače miljonsko mravljišče KYOTO.
Če smo rekli, da je plošča MODERN spoj elektronike in organsko- akustičnih zvokov, pa je potrebno dodati še eno stvar. Namreč, na plošči boste zaman iskali plesne uspešnice ali pa umirjeno chill-out mezganje. Elektronska komponenta Norihidejeve glasbe deluje na precej bolj subtilnem nivoju in v nasprotju z običajno naravnanostjo tovrstne fusion elektronske godbe, sama elektronika ne dominira v njeni končni zvočni podobi. Minimalne strojne manipulacije in komajda zaznavna preprosta, že skorajda primitivna, ritmična spremljava me je še najbolj spomnila na to, kar sta nam na zadnji veliki plošči ponudila LABRADFORD in še posebej na njuno izjemno skladbo UP TO PIZMO.

Za drugo ploščo Ogurusuja Norihideja lahko rečemo, da v primerjavi z njegovim prvim albumom, ki je bil pravzaprav zbirka dveh zgodnejših EP-jev, odraža večjo mero zrelosti glasbenika. To gre med drugim pripisati dejstvu, da je v vmesnem času Norihide doštudiral in se preselil nazaj v šintoistični tempelj v domačem Kyotu, kjer se je posvetil izključno svoji religiji in svoji glasbi. Nič več si ne beli glave z referenčnimi procesi sodobnega post-modernizma, prej bi lahko rekel, da je v njegovi glasbi zaznavna celo določena mera ironije do tovrstnega pristopa, hkrati pa je zaznavna njegova sveža in predvsem iskrena perspektiva.

Norihide raziskuje zadržano glasbeno estetiko, ki temelji na preprostih repetitivnih melodičnih vzorcih, sestavljenih le iz nekaj elementov – akustična kitara, »ta veliki« Steinway in subtilni elektronski prijemi. Močno me mika, da bi ta njegov simplistični slog pripisal njegovi šintoistični religiji, vendar premalo vem o teh vzhodnjaških rečeh, da bi si upal to trditi. Vseeno pa se ne morem rešiti občutka, da iz njegove glasbe veje nekaj religioznega, nekaj, kar je blizu nirvani in kar je še teh reči. Hvala bogu, pa se Norihide ne spušča na trhla in majava tla poceni novodobništva oz. new-agerske misli.

Ploščo MODERN si bomo privoščili v celoti za umirjen uvod v še en poletni večer, ki ga lahko potem preživite zunaj, v burkaško razpoloženi Ljubljani. Amen.


Komentarji
komentiraj >>