Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LUKE VIBERT: We Hear You (Planet Mu, 2009) (ponovitev 13. 10. '09 ob 00.30) (2101 bralcev)
Torek, 6. 10. 2009
goran



Lahko bi rekli; od Viberta nič novega pa vendar ponovno album, ki se mu splača prisluhniti. Veliko acida, funka, semplov. Nič ekstremov. Če kot ekstrem seveda odmislimo njegovo večno hojo po sredini. Brezčasno in tipično Vibertovsko. (v celoti!)

* Eno ime, ki izstopa iz ekscentrične druščine, zbrane okoli založbe Warp, je gotovo Luke Vibert. Medtem ko njegovi kolegi vedno znova stavijo na ekstreme, sam mirno ostaja nekje v sredini. Že šestnajst let. Ob sredinskosti načeloma ne razvajam ušes, ampak Vibert je eden tistih elektronskih producentov, za katere se zdi, da jim iz povprečja vselej uspe iztisniti presežek. Na nek način sta to njegovo početje in njega učinek pravzaprav logična. Če njegova tesna prijatelja Aphex Twin in Squarepusher pač vselej stremita k ekstremom, mora nekdo pokrivati tudi prostor med temi ekstremi. In najbrž ne bi bili daleč od resnice, če rečemo, da se velik del uspeha Vibertove glasbe skriva prav v dejstvu, da je v sodobni elektronski produkciji v sredini pač manj zanimivega dogajanja kot na skrajnih območjih. Medtem ko si ekstremisti izmišljajo nove načine, kako presenetiti, če že ne šokirati, Vibert v značilni laid-back maniri neobremenjeno ugaja. Najprej samemu sebi, nato pa še vsem chill-outerjem.

V Cornwallu rojeni producent je zvezda stalnica na elektronski sceni. V šestnajstih letih je pod številnimi psevdonimi objavil plošče pri malodane vseh vidnejših ponudnikih tovrstnih vsebin - Warpu, Rephlexu, Planet Mu, Ninja Tune, Astralwerksu, Mo'Waxu in še kje. Praktično ves čas je na očeh vseh sledilcev tovrstnih estetik, a vselej ostaja v senci tistih najvidnejših elektrončkarjev. Morda je vzrok temu tudi njegova nevsiljivost. Za razliko od svojih prijateljev ne stavi na kult osebnosti, ampak skoraj subverzivno ostaja prisoten. Zdi se, da je postal že kar nekako samoumeven. Pač vsi vemo, da je tukaj, in smo veseli, da je tako, ampak ob izidu njegovih plošč nihče ne zganja histerije. S svojo estetiko se ves čas vrti okoli elektronskih trendov zadnjih dvajsetih let, pogosto ji nadeva retro primesi, vendar pa obenem iz tega početja vselej iztisne aktualno, na nek način brezčasno glasbo. Pa naj si bo to acid house, funk, starošolski hip hop, razne ambientalne mutacije, jungelsko lomljenje ali pa spogledovanja s popom. Vedno ji vtisne tudi nek svoj pečat, največkrat kakopak v obliki okisanih melodičnih linij.

Plošček 'We Hear You' ne prinaša nič novega, obenem pa je to eden Vibertovih uspešnejših albumov v zadnjih letih. Najbrž se je kritikom podobno zapisalo tudi ob njegovem prejšnjem albumu in se bo ponovno zapisalo ob njegovem prihodnjem. V trenutku, ko ugleda luč sveta, je to mnenje pač povsem na mestu. S časom in prihodom novega albuma, ki običajno sledi v času ne daljšem od nekaj mesecev, pa aktualni album utone v pozabo in vso pozornost pobere novinec. Je zato Vibertova glasba potrošniška? Ni. Stare plošče tudi po več letih ne zbledijo, le preprosto ni potrebe, da bi jih prepogosto poslušali. Novi albumi si pač sledijo kot po tekočem traku. 'We Hear You' ponovno prinaša glasbo, ki že ob prvem poslušanju pade v uho in tam ostane. Mnoštvo takoj prepoznavnih in že neštetokrat uporabljenih vzorcev šiva rdečo nit, na katero Vibert lepi okisane nafankirane basovske linije, sodobne (pol)zlomljene ritme in atmosferično ambientiranje. Ne manjka pa niti zafrkljivosti, duhovitosti in aluzij na nekatere prelomne trenutke v sodobni (pop)elektronski produkciji. Album ne prinaša nobenih zvočnih ekscesov, a teh od Viberta tako ali tako ne pričakujemo. Povsem nam ustreza nepretenciozna glasba za užitkarjenje ob še zadnjih sončnih dnevih.

pripravil Goran Kompoš

 

 

 

 



Komentarji
komentiraj >>