Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
CELLULE D'INTERVENTION METAMKINE: Live At Gromka, 26. september 2009 (2226 bralcev)
Sreda, 21. 10. 2009
goran



Konec septembra se je v klubu Gromka na Metelkovi zgodil eden letošnjih bolj zanimivih koncertov na domačih tleh. Koncertna serialka Defonija je v sklopu praznovanja desete obletnice v goste povabila francoski avdio-vizualni kolektiv Cellule D'Intervention Metamkine, ki je serviral nadstandarden spoj zvoka in slike. Pod drobnosluh bomo zato postavili le zvočno komponento, oziroma - vprašali se bomo, kaj v primeru Metamkine prinese odsotnost slike. (v celoti!)

* Konec septembra se je v klubu Gromka na Metelkovi zgodil eden letošnjih bolj zanimivih koncertov na domačih tleh. Koncertna serialka Defonija je v sklopu praznovanja desete obletnice v goste povabila francoski avdio-vizualni kolektiv Cellule D'Intervention Metamkine, ki je serviral nadstandarden spoj zvoka in slike. Ker je kolega Tadej Droljc dogodek takrat obsežno in informativno opredelil v recenziji, nekaterih stvari na tem mestu ne bi ponavljali. Pod drobnosluh bomo zato postavili le zvočno komponento, oziroma - vprašali se bomo, kaj v primeru Metamkine prinese odsotnost slike.

Najprej pa nekaj čisto splošnih informacij. Kolektiv prihaja iz Grenobla, od leta 1991 pa ga sestavljata operaterja filmskih projektorjev Christophe Auge in Xavier Querel ter »poslušalec« in zvočni ustvarjalec Jerome Noetinger. Njihovi performansi so vsled obsežne manipulacije tako s sliko kot z zvokom unikatni dogodki, ker pa sta oba medija enakovredno vpeta v dialog, odsotnost enega od njiju podre sam koncept Metamkine. Kot tak pa je koncept namenjen izključno živemu ustvarjanju, kar potrjuje tudi dejstvo, da se kolektiv načrtno izogiba objave DVD-ja. Noetinger pove, da »je gledanje filmov brez zvoka ali pa poslušanje glasbe brez vizualij v primeru zasedbe brez vsakršnega pomena«.

Po poslušanju posnetka iz Gromke, lahko temu razmišljanju le pritrdiš. Prvo vprašanje, ki se pojavi, je »kam se je skril ves zvok?«. Performans je namreč ponudil zgoščeno izkušnjo, od katere pa je v razmeroma minimalističnih zvočnih intervencijah iz posnetka ostalo bore malo. Konstantno prelivanje zvoka in slike je z vso močjo zaposlilo vse receptorje hkrati, kar je bržkone intenziviralo celotno izkušnjo. Zvočni zapis pa seveda ponudi le Noetinegerjeve reakcije in akcije v odnosu do nevidnih vizualnih impulzov. Vzklik »Mein Führer! I can walk!« pač ne bi bil slišati nič kaj zabavno, če ne bi bila poleg prisotna podoba Doktorja Strangelova, ki nehote vstane iz invalidskega vozička.

Kljub temu pa tudi pričujoči zvočni zapis iz Gromke lucidno izpostavi Noetingerjevo glasbeno poreklo. Z magnetofonskimi snemalniki, mešalno mizo, analognim sintetizatorjem in najrazličnejšimi s kontaktnimi mikrofoni ozvočenimi napravicami sestavlja zvočne kolaže na sledi konkretnih muzik. Poudarek je ves čas na zvoku kot takem. Sinteza šumov, prasketanj, tišine, terenskih in posnetkov radijskih valov ter mnoštva akuzmatičnih zvokov tvori prožen, dinamičen zvočni tok, ki reflektira Noetingerjevo nenehno iskanje ravnotežja med poslušanjem in ustvarjanjem glasbe.

Audio posnetek povsem suvereno obstoji tudi ločeno od slike. Zvočno dogajanje je razgibano, barvitost zvoka podana v vsem svojem obsegu, odpira pa se tudi nek razmeroma lahko razumljiv scenosled z značilnostmi abstraktnega kolažiranja. Najbrž pa bomo tisti, ki smo performans Cellule D'Intervention Metamkine zaužili v živo v vsem njegovem obsegu, pričujoči posnetek občutili nekoliko bolj rezervirano. Pravzaprav se prav skozi prizmo obeh izkušenj odpira prava vrednost početja tega zanimivega kolektiva. Če so vizualije v sodobnem glasbenem kontekstu vse prevečkrat zbanalizirane le na neobvezno spremljanje zvočnih vsebin, Metamkine izvrstno izpostavijo potencial, ki ga odpira kombiniranje slike in zvoka.

pripravil Goran Kompoš

 



Komentarji
komentiraj >>