Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
WILD STYLE - LEGENDE RAPA II; PUBLIC ENEMY (2611 bralcev)
Sobota, 5. 12. 2009
jizah



Ob pogovoru o bendu, ki ji za globalizacijo hiphop kulture naredil največ, največkrat govorimo le o dveh imenih - Public Enemy in Run-DMC. Ko pa rapu dodamo pravcati geto, ulični, brezkompromisni in nekomercialni pomen pa dvomov o najbolj globalnem raperskem izvajalcu ni več. PUBLIC ENEMY so pod vodstvom njihovega velikega šefa Chuck D-ja spremenili pogled na svet hiphopa in postavili model profesionalnega delovanja raperskega kolektiva v obliki DJ (Terminator X), hypeman (Flavor Flav) in MC (Chuck D)

 

 

Public Enemy so globalni raperski fenomeni, ki so s svojim nastankom in izoblikovano politiko delovanja in reda v zasedbi, poleg sebe med zvezde potisnili vsaj še založbo Def Jam, njihovega založnika v najplodnejših in najpomembnejših letih njihovega delovanja. Zasedba domuje v Long Islandu v New Yorku in je prva zasedba s poudarjeno politično konotacijo.

Revija Rolling Stone jih je recimo umestila na 44 mesto neumrljivih v svojem izboru "Immortals: 100 Greatest Artists of All Time". Seveda pa je zasedba prvi veliki globalni fenomen, ki letos deluje že - verjeli ali ne - 27. leto.

Vsaj 10 razlogov zakaj so Public Enemy verjetno najpomembnejši raperski izvajalec vseh časov, kljub temu, da se raperski mladiči s tem ne bi strinjali

1.) Chuck D je prvi, ki je prisegel na totalno celostno podobo, ki ni temeljila zgolj na fotografiji izvajalcev, temveč na samem logotu, ki že celo kariero na vseh korakih spremlja zasedbo. Skratka, totalno so sfurali svojo celostno podobo

2.) Public Enemy so bili prvi resnejši raperski izvajalci, ki so pravzaprav brez uspešnega singla v mainstreamu, postali prepoznavni tako znotraj zastopane subkulture, kot izven nje

3.) Prvi so sodelovali s čisto pravim metal bendom (z Antraxi na plošči Apocalypse 91... The Enemy Strikes Black)

4.) Flavor Flav je pionirska pojava smešnega, nacrackenega hypemana, ki je pravzaprav rapersko povsem odrezan od zasedbe, a je na odru glavni govorec, showmaker, zabavljač in "plesalec", kljub temu, da ne odrapa skoraj nobenega dela komada. Še več, s svojim signifikantnim vokalom ter z zaščitno poveznjeno uro okoli vratu, postane ikona svetovnega hiphopa.

5.) So najzaslužnejši in najbolj prepoznavni bend raperske globalizacije z jasno razdeljenimi vlogami. Šef in glava zasedbe je Chuck D, veliki poznavalec hiphop subkulture in nekdanji radijski voditelj, dvorni norček in prepoznavni člen je Flavor Flav, vsi ostali deli zasedbe so zamenljivi, a imajo svojo vlogo. V začetku je tako Prof. Griff prevzel vlogo "ministra za informiranje" in tako v javnosti izražal stališča zasedbe, Terminator X je prevzel vlogo DJ-a in zaznamoval DJ-ski svet z nekaj zanimivimi triki (več o tem v oddaji), Sister Souljah je zamenjala Prof. Griffa, medtem ko so Security of the First World predstavljali antitezo t.i. tretjemu svetu in igrali vlogo nekakšnih varnostnikov. Globalno gre za fenomen, s katerim so se prvi poistovetili raperski poslušalci v neangleško govorečih državah, ker...

6.)... so fantje in dekle v svojo jasno in glasno retoriko vnesli nekaj, kar je bilo pred njimi v hiphopu veliko manj vidno - sporočilo. Sporočilo v kontekstu političnega boja temnopoltih za svoje pravice, pravice zatiranih, vprašanje vsakdanjega dojemanja rasnih vprašanj in ker so podajali kritične opazke nad življenjem afroameriške mladeži. Globalno so s svojim političnim sporočilom pregazili vso takratno rapersko sceno, s tem pa so rapu dodali pravo vrednost besede, ki je do takrat bolj kot ne služila bodisi za zabavo bodisi kot dodatek dodatni glasbeni-vokalni vzorec v glasbi, sporočilo pa ni bilo v prvem planu.

7.) Chuck D, Flavor Flavu, kljub nasprotovanju založbe podeli mesto hypemana, ki leta kasneje postane del raperske subkulture in njenega vsakdana in s tem postane prvi raper, ki založbi dopove, da bodo stvari tekle po njegovih navodilih in hotenjih in ne tako, kot jim bi morda ukazala industrija.

8.) Gre za prvo rapersko zasedbo, ki si upa odpustiti svojega člana zaradi rasističnih izjav (Prof. Griffa), kljub temu, da vprašanje je šlo za vprašanje o izraelsko-palestinskem sporu in je le-ta pojasnil svoje mnenje. Kritika ameriških medijev z aktivnim delovanjem proti njim in s poudarjenjem frustracije črnskega in revnega prebivalstva, postane njihov značilni izraz, ki (tako kot pri recimo Laibachih) globoko preseže muziko samo.

9.) Public Enemy so prvi vidnejši svetovni bend, ki je upošteval internet in prvi resnejši izvajalec, ki je na internetu izdal ploščo. Hkrati veljajo tudi za protagoniste glasbenega internetnega gibanja ter kupovanja zgoščenk preko interneta.

10.) Public Enemy so postavili odrski nastop na zavidljiv nivo, hkrati pa so popolnoma premešali karte o članstvu zasedbe. Vsi so vedeli, da so originalni člani Chuck D, Flavor Flav, Prof. Griff in Terminator X, nihče pa ni vedel ali naj med uradno članstvo šteje tudi Sister Souljah ter Security of the First World, zaradi česar jih statistični novinarji nikoli niso vzeli za svoje. Gre torej za prvi raperski bend, ki je resneje kršil dotedanje založniške prakse in postavil ohlapno članstvo kolektiva.



Komentarji
komentiraj >>

Re: WILD STYLE - LEGENDE RAPA II; PUBLIC ENEMY
LukaZ [06/12/2009]

'Prvi so sodelovali s čisto pravim metal bendom (z Antraxi na plošči Apocalypse 91... The Enemy Strikes Black)' bo drzalo, ceprav je na plati License To Ill Beastie Boysov kitaro igral nihce drug kot Kerry King iz Slayer
odgovori >>

Re: WILD STYLE - LEGENDE RAPA II; PUBLIC ENEMY
viniloman [06/12/2009]

Takšen format in pristop k oddaji, mi je zelo všeč, ker se k zadevi pristopi sistemsko, analitično, zgodovinsko... Edino tako se lahko sploh zajame vse vidike skupine kot je Public Enemy, katere učinki se raztezajo in delujejo veliko širše, kot pa le z izdajanjem plat in koncertiranjem. Nekdo sicer lahko zanika, da mu nijihova glasba ni všeč, veliko težje pa ja zanikati njihov prispevek k celotni hip hop in črnski kulturi. Jizah je to, kljub omejenemu času, dobro predstavil ključne prelome, dosežke, vzpone in padce. Ponavadi je tako, da šele z neke distance lahko ocenimo njihov pomen in menim, da je morda že preteklo dovolj časa, da se lahko poda neka celostna ocena zgodovinskega prispevka skupine Public Enemy. Dostikrat se to spregleda, saj se vsi osredotočijo le na komadee, širši učinki pa ostanejo neopaženi. Veličina Public Enemy je ravno v tem, da so začeli in bili del nekega gibanja za spremembe na pozitivno, ne pa le 'neki' avtor, ki hitro zaslovi, a se ga ćez nekaj le malo kdo spomni, ali pa se spomni le da je imel nekaj hudih komadov. mnogo je avtorjev s hudimi platami, malo ta takih, ki so pustili svoj zgodovinski pečat v širši okolici in na večih področjih družbe. Tisti, ki niste poslušal, si vzamte čas za tole. Jizahu pa pohvale in komaj čakam naslednjo oddajo. Glede na to, kdo pride na koncert, se mi zdi da bo kar velika možnost, do bodo to....
odgovori >>