Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
NIAGARA & THE HITMEN: St. Valentine’s Day Massacre (Steel Cage Records, 2009) (2775 bralcev)
Sreda, 13. 1. 2010
bruc



Pred dobrima dvema letoma je na avstralski sceni močno završalo, ko so The Hitmen napovedali ponovno vrnitev na rockovske odre. Še bolj je odmevalo, ko so napovedali, da se jim bo pridružila kultna vizualna umetnica Niagara. Ob svoji vizualni umetniški razstavi, ki jo je imela leta 2007 v Avstraliji, so jo poklicali The Hitmen in jo pregovorili za skupni nastop, na katerem so nastali odlični posnetki. (v celoti!)
* Niagara je “femme fatale” detroitskega rocka sedemdesetih let. Že leta 1973 je skupaj z umetnico Carry Loren ustanovila nepredvidljivo skupino Destroy All Monsters. Njihovo ustvarjanje se je razvijalo v središču kreativnega detroitskega rocka, Ann Arborju. Povezovanje vizualnih umetnosti in rockovskih zvokov je bila njihova temeljna želja. Iz vsega tega se je vendarle razvilo tudi kreativno glasbeno obdobje med leti 1977 in 1985, ko sta Niagara in Carry Loren k sodelovanju povabili Rona Ashetona. S svojim značilnim kitarskim slogom je prispeval neuničljiv pečat k zvoku celotne zasedbe. K sodelovanju je Ron povabil tudi basista bivših MC 5 Michaela Davisa in bobnarja Roba Kinga. Tako je pravzaprav nastala superskupina, ki pa žal ni posnela prav veliko glasbenega materiala. Posneli so nekaj odličnih singlov, vendar so se po letu 1978 odnosi v zasedbi zaostrili, morda tudi zaradi romance med Ronom Ashtonom in Niagaro, zaradi česar je razpadla njena zveza s Carry Loren.

Slednja se je tako za nekaj let poslovila od Destroy All Monsters, vendar jih je v devetdesetih ponovno obudila. No, to je že povsem druga zgodba, ki ni bistvena ob tej priložnosti.

Kljub krizi benda v letu 1978 so uspeli ustvariti močno navezo z Ramones, Dead Boys in Pere Ubu, s katerimi so se odpravljali na skupne turneje. Destroy All Monsters so se pojavljali na koncertnih odrih vse do leta 1985, ko so prenehali obstajati v najbolj razvpiti zasedbi. Niagara in Ron Asheton sta potem ustanovila še eno superskupino, ki ni delovala prav dolgo, a si je kljub temu ustvarila kultni status. Imenuje se Dark Carnival in v njej je sodeloval tudi Ronov sloviti brat Scott Ashetoon. Povezava Niagare z The Stooges je tako več kot pojasnjena, toda kaj imajo avstralski The Hitmen opraviti z legendarnim bendom?

The Hitmen so nastali že daljnega leta 1977 v Sydneyu. Idejni vodja je bil nihče drug kot Johnny Kannis, veliki fan in prijatelj Radio Birdman. V bistvu so člani Radio Birdman spremljali Johnnya Kannisa na prvih posnetkih, pridružil se jim je še kitarist obskurnih Hellcats, Charlie Georgees, in začelo se je turbolentno desetletje za The Hitmen. Potem ko so se leta 1978 Radio Birdman vrnili s svoje razvpite evropske turneje, so zadeve postale še veliko bolj resne. Osrednja osebnost The Hitmen je postal drugi kitarist Radio Birdman, Chris “Klondike” Masuak. Skozi dolga leta delovanja, številnih razpadov ter ponovnih združitev se je v The Hitmen zvrstila cela vrsta odličnih avstralskih “rock’n’rollerjev”. V vseh reinkarnacijah The Hitmen pa je bila vedno prisotna močna navezava na zvok The Stooges.

Pred dobrima dvema letoma je na avstralski sceni močno završalo, ko so The Hitmen napovedali ponovno vrnitev na rockovske odre. Še bolj je odmevalo, ko so napovedali, da se jim bo pridružila kultna vizualna umetnica Niagara. Ob svoji vizualni umetniški razstavi, ki jo je imela leta 2007 v Avstraliji, so jo poklicali The Hitmen in jo pregovorili za skupni nastop, na katerem so nastali odlični posnetki. Album je bil posnet 23. februarja 2008, v Sylvaniji, natančneje v Crest Hotelu. Slišali boste super izvedbe skladb, ki so jih v daljni preteklosti zakrivili The Stooges ali pa Destroy All Monsters. V uvodu koncerta Johnny Kannis napove prihod fatalne Niagare na oder in takoj za tem The Hitmen zažgejo z značilnim “bo diddleyevskim” ritmom uvod v skladbo “Little Doll”. Kitarista Chris “Klondie” Masuak in Tony Jukic sta na tem koncertu resnično blestela s svojo odlično detroitsko rockovsko medigro. Chris Masuak je še zlasti navdušil z “ashetonovskimi” kitarskimi solažami, oplemenitenimi s prepoznavnim “fuzz” efektom. Uvod v skladbo od Destroy All Monsters, “You’re Gonna Die”, je zasičen z močnim “feedbackom”, ki je prav tako zelo nazorno posvetilo Ronu Ashetonu. Murray Shepherd je poskrbel za bobne, Tony Robertson pa za melodične basovske linije. Niagara je odpela večino skladb na tem albumu in dokazala, da ima še vedno izjemne, specifične pevske sposobnosti. Njen nevsakdanji, lahko bi rekli morda celo alternativni način interpretacije, je velika odlika tega koncertnega albuma. Zadnje tri skladbe odpojejo kar sami člani The Hitmen. “Another Lost Weekend” je razigrano posvetilo legendarnemu bendu The Dictators, ki ga je odpel kar Johnny Kannis, medtem ko je “Death By The Gun” vokalno obogatil Chris Masuak. “St. Valentines Day Masacre” je zelo dostojno posvetilo preminulemu prvaku neodvisne rockovske kitare, Ronu Ashetonu.

pripravil Brane Škerjanc



Komentarji
komentiraj >>