Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
JEFF MILLS: Sleeper Wakes (Third Ear, 2009) (ponovitev 27.4.2010 ob 00.30) (2036 bralcev)
Torek, 20. 4. 2010
goran



Elektronski inovator s svojim zadnjim albumom poglobi raziskovanje »vesoljskega techna« in ponovno upraviči status morda najvidnejšega techno producenta zadnjih dvajsetih let. Res da 'Sleeper Wakes' ne prinaša nič bistveno novega, toda dodelanost skladb, njihova minimalistična zvočna razgibanost in takoj prepoznaven Millsov pečat, album ponovno postavi v sam vrh aktualne techno produkcije. Ko spregovorijo repeticija, subtilnost, atmosferičnost, preciznost, ideja,... (v celoti!)

* Techno glasbe v tem terminu ne srečujemo prav pogosto in še takrat, ko jo, običajno predstavljamo nov album detroitskega techno genija Jeffa Millsa. Vzrok lahko pripišemo osebnim preferencam, pa nesporno zanimivi Millsovi glasbi, velik del krivde pa nosi predvsem sodobna techno produkcija, ki ima raje kot formo albuma format dvanajstinčnic. Pa se sodoben techno res znajde le v obliki singlic in malih plošč? Če gre soditi po diskografiji Jeffa Millsa, v kateri se ob mnoštvu dvanajstinčnic vsako leto ali dve pojavi tudi klasičen album, potem zagotovo ne.

To znova dokazuje plošča 'Sleeper Wakes', v katero techno starosta kot vselej vpne konceptualno zgodbo. Bržkone bo ta spet privzdignila mnogo obrvi, toda Millsova modrovanja je morda bolj pametno ločiti od glasbe, ki ga postavlja v kategorijo glasbenikov, najbolj zaslužnih za podobo glasbe zadnjih dvajsetih let. Ker je glasba z novega albuma izjemno ekspresivna že sama po sebi, je spremljajoč Millsov zapis o času pravzaprav povsem odveč. Zdi se, da glasba preprosto sploh ne dopušča drugačne interpretacije.

Techno po svoji definiciji sodi med estetike, ki se ukvarjajo s tesnobnostjo, odtujenostjo, osamljenostjo. A med tem, ko prevladujoči sodobni minimal techno reflektira vsebinsko praznost sodobnih življenskih smernic, se Mills ukvarja sam s sabo in s svojo odtujenostjo. Resda se techno inovator z zadnjimi albumi že nekoliko ponavlja, toda estetiko »vesoljskega techna« je izpilil tako rekoč do popolnosti. Ekspresivnost skladb in celovita, domišljena zasnova albumov pa le še dodatno utrdita razmišljanje, da Mills v technu že dolgo nima prave konkurence. Tisto, kar ga najprej loči od techno somišljenikov, je njegova takoj prepoznavna estetika temačne atmosferike in ritmične mehkobnosti. 'Sleeper Wakes' se posluša kot postapokaliptično popotovanje; na eni strani v negotovo prihodnost in na drugi strani po odgovore v preteklost. Mills s svojimi lucidnimi asociacijami preprosto povsem razbije stereotip o tem, da se (instrumentalna) elektronska glasba - ali pa predvsem techno - uspešno znajde le v klubskem okolju. Sicer povsem suvereno obvladuje tudi ta kontekst, toda pravi presežek ponuja prav v svoji narativni ekspresivnosti. To pa doseže le z ritmično repeticijo ter izrazito minimalističnimi sintetičnimi linijami.

Na plošči je dvanajst skladb, dvanajst zgodb, povezanih v smiselno, dovršeno celoto. Izjemno dinamiko narekujejo umirjena, ambientalna raziskovanja, stopnjevanja ritma in minimalistično postavljanje suspenza, ki jih Mills v svojem perfekcionizmu, prefinjenosti in preciznosti sestavi v nekakšno formo futurističnega techna. Kot vselej presežek ponuja predvsem izvrsten Millsov občutek za kreiranje minimalističnega repetitivnega groove-a, ki ušes in uma ne utrudi niti po večurnem poslušanju. Kako to izluščiti iz enostavnega zazankanega ritma vesta le Mills in njegova žilica za subtilno širjenje ponavljajočih se vzorcev. Velik del teže tu prevzameta izrazita mehkobnost in prožnost hipnotičnih ritmov, ki poslušalcu ohromijo možgane in ga potegnejo v stanje nezavednega. Preprosto ga teleportirajo v nek vzporeden prostor in ga izpustijo šele po dobrih sedemdesetih minutah. Plošča 'Sleeper Wakes' tako utrdi prepričanje, da ta čas le Jeff Mills ve kam bo techno krenil v prihodnosti.

pripravil Goran Kompoš

 



Komentarji
komentiraj >>