Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nomadska pedagogika (2433 bralcev)
Torek, 20. 4. 2010
DPU




V sklopu predavanj Delavsko-punkerske univerze je v četrtek, 15. aprila, potekalo predavanje z naslovom Nomadska pedagogika. Predavanje je bilo namenjeno predstavitvi belgijske skupine učiteljev in učencev, ki v Limerléju vzpostavljajo alternativni sistem srednješolskega izobraževanja. Nomadska pedagogika je tako izraz, ki označuje pedagoški način dela, temelječ na vzpostavljanju enakopravnega odnosa med učitelji in učenci ter ohranjanju svobodnejših oblik učenja.

Učitelji in dijaki so v klubu Gromka predstavili šolski kolektiv, ki je s svojim delovanjem začel 1. septembra 2008 in obsega 60 dijakov ter 12 profesorjev. Njihova predstavitev se je dotaknila področja institucionalne organizacije dela in političnih aspektov delovanja znotraj šole. Temelj delovanja šolske skupnosti predstavljata upravljanje in soupravljanje, kjer dijaki in profesorji skrbijo za hišna opravila. Razdeljeni v skupine učenci in učitelji kolektivno opravljajo gospodinjska in administrativna dela ter na kooperativen način sprejemajo šolska pravila.

Kooperativni značaj nomadske pedagogike se izraža v vseh oblikah izobraževalnega procesa. Študijske delavnice tako temeljijo na tritedenskem obravnavanju snovi, ki jo določijo učenci in učitelji v medsebojnem dogovarjanju. Predavanja, ki so razdeljena na področja jezika, humanistike, znanosti in umetnosti in telesa, ne vsebujejo kvantificiranega sistema ocenjevanja, temveč temeljijo na komunikacijskem sodelovanju med učitelji in učenci ter sprotnih evalvacijah dela. Dijake se prav tako spodbuja h kreativnemu delovanju v okviru gledaliških, literarnih in glasbenih delavnic.

Pomemben vidik Nomadske pedagogike je njeno spodbujanje politične aktivnosti prek vključevanja dijakov v sam sistem sprejemanja šolskih odločitev. Osrednja politična aktivnost zavzema obliko tako imenovane »Generalne skupščine«, kjer dijaki in profesorji enakovredno in v medsebojnem dogovarjanju sprejemajo odločitve, ki se dotikajo vseh vidikov šolskega organiziranja.

Nomadska pedagogika se kljub svoji vključenosti v belgijski nacionalni sistem financiranja šolskega sistema želi zoperstaviti tržni logiki konvencionalnih oblik izobraževanja. Pri metodi poučevanja sledi načelom enakosti, emancipacije in avtonomije. Njena pomembna filozofska referenca je Jacques Rancičre, katerega misel se praktično udejanja predvsem na nivoju brisanja meja med vlogami učiteljev in učencev. Po besedah belgijskih šolarjev je ključno spoznanje to, da se vse neprestano spreminja, zato se lahko učimo le, če se spreminjamo tudi sami - če smo nomadi.

Naslednje predavanje Delavsko-punkerske univerze v okviru tematskega ciklusa "Šola kot ideološki aparat ekonomije" bo potekalo v četrtek, 22. aprila, prav tako v klubu Gromka na Metelkovi. Predavanje Zorana Gajića, sociologa iz Novega Sada, nosi naslov Šola kot ideološki aparat ekonomske funkcije države. Predavanje bo potekalo v srbskem jeziku.

Poročilo je spisal Mihael Topolovec.

 



Komentarji
komentiraj >>