Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
HIGH TONE: Out Back (Jarring Effects, 2010) (ponovitev 21. 9. 2010 ob 00.30) (2158 bralcev)
Torek, 14. 9. 2010
sash



Predstavljamo zadnjo ploščo francoske etno dub navzeze iz Lyona High Tone, večkratne goste slovenskih koncertnih odrov in ene izmed paradnih konjev založbe Jarring Effects, zastavonoš sodobnega francoskega duba zadnjega desetletja in več ... (v celoti!)

* Dub, ki so ga producirali Lee Scratch Perry, King Tubby in King Jammy, se je od svojih začetkov pa vse do danes razvil v precej širok žanr, v katerem se je ob prihodu nove dobe zgodilo marsikaj. Lahko bi trdili, da dub v tradicionalnem smislu danes sploh ne obstaja več, saj se bolj ali manj uporablja kot produkcijski jezik, v njegovi izvirni obliki pa ga le redko najdemo, ker se tehnika in produkcija zaradi razvoja danes dogajata na drugih nivojih kot pred petintridesetimi leti. A ob poslušanju zadnje plošče francoskih dub zanesenjakov High Tone z naslovom Out Back se nam po treh letih od zadnjega izdanega albuma Underground Wobble razodeva zvok duba, ki po produkciji sega v prihodnost in ohranja tradicijo preteklosti.

Lyonski High Tone se poleg zasedbe Zenzile vsekakor uvrščajo v sam vrh francoske dub produkcije, saj se v svoji petnajstletni zgodovini niso kaj prida ustavljali v raziskovanju in eksperimentiranju. Vse od začetka delovanja so fantje nenehno producirali, vendar pa le stežka rečemo, da so izdane stvaritve s časom postale reciklaža prejšnjih plošč. Njihova hipeprodukcija je skozi leta vključevala samostojne plošče, kot so Opus Incertum, Bass Temperature, Wave Digger in druge, sodelovanja z drugimi zasedbami, kot so Zenzile, Kaly Live Dub in Improvisators Dub - s ploščami Zentone, Kaltone ter High Tone meets Improvisators Dub - in soundsystem projekte, kot je nedavno izdana plošča Dub Invaders ali pred tem izdaja remiksov pod imenom Dub Box. Njihova zadnja stvaritev Out Back, izdana v letošnjem letu pri založbi Jarring Effects, ne zaostaja za prejšnjimi samostojnimi stvaritvami ne po kvalitetni produkciji ne po drznem eksperimentiranju. To so vsekakor najkvalitetnejše lastnosti zasedbe High Tone.

Plošča Out Back je razdeljena na dva dela - prvi, poimenovan Dub Axiom, zajema bolj urbane pristope v glasbenem smislu, saj se nam kaže bolj energična, na momente klubska zvočna slika, kjer se dubstep meša s hiphopom in reggaejem ter na momente preide v težko kategorno mešanico različnih žanrov, v katerih pa imata poglavitno vlogo bas in boben, kot se to spodobi za dub. Tako se v komadu Liqor pojavi Oddateee, naš stari znanec z Dälekove založbe Deadverse. To sodelovanje nekako niti ne preseneča, saj se založba Jarring Effects ne ukvarja samo z dubom, temveč poskuša v zadnjih letih pod svojim okriljem združiti tudi hiphoperske in nojzerske akterje na svetovnem podtalnem prizorišču. Dub Axiom se nam tako pokaže v bolj energični luči, zaobjema precej širok in na momente temačen spekter albuma Out Back. To se dobro kaže že v uvodnem komadu Spank, kjer nam zasedba posreduje mogočno zvočno sliko, ob kateri dobimo občutek za to, kam nas bo pot peljala v nadaljevanju. Nabrite frekvence in naraščajoča dinamika se stopnjujejo iz komada v komad in poudarjajo brezkompromisno držo repetitivnega spajanja in razkrajanja posameznih kompozicij. Dub Axiom nam posreduje veliko manj etničnih semplov, ki so bili najbolj prepoznavni element zasedbe v preteklosti.

V drugem delu plošče z naslovom No Border naletimo na nekoliko bolj umirjeno zvočno sliko, ki se posveča tradicionalnim dub pristopom, kot jih pri zasedbi High Tone poznamo iz preteklosti. Vsekakor pa tudi tukaj ne manjka eksperimentiranja in raziskovanja. Tako se dub bolj ali manj meša z industrijo, a ritmično ne hiti kot v prvem delu plošče. Hipnotično vzdušje ustvarjajo udarni ritmi, plavajoče kitare in etnični ter filmski skreč sempli in seveda nalomljen zvok basa. V uvodnem komadu Space rodeo se na vokalu znajde južnoafriški reper Ben Sharpa, ki je svoj dom prestavil iz Cape Towna v Francijo in je v zadnjih dveh letih zelo aktiven na evropskih tleh. Njegovo sodelovanje samo še bolj poudarja odprtost zasedbe High Tone za žanrsko zlivanje in raziskovanje novih glasbenih obzorij. Plošča Out Back nam s tem daje občutek klubskega vzdušja, v katerem pa vsekakor čutimo in slišimo živo komponento, ki jo zasedba v dobrem desetletju ustvarja na odru. Če smo mislili da je okoli duba že vse raziskano in prereciklirano, smo se zmotili - očitno obstajajo in bodo obstajala še vedno nova neodkrita obzorja, kjer se združujeta tradicija in avantgarda, staro in novo.

Plošča Out Back je še en mojstrski izdelek zasedbe High Tone, ki od prejšnjih stvaritev izstopa po inovativnosti, kvalitetni produkciji in drznosti, kjer live dub sreča dubstep in se meša z industrijo in hiphopom, junglom in punkom. Fantje to počnejo že od leta 1997 in vse do danes presenečajo in navdušujejo publiko po vsem svetu. Njihova zadnja stvaritev tako govori predvsem jezik, v katerem ima dub še vedno glavno vlogo, a pušča veliko prostora za novo interpretacijo in s tem presega normo. Očitno je na obzorju še veliko neodkritega in za to smo lahko samo hvaležni. Če se vrnemo nazaj h koreninam, bi lahko na koncu samo še dodali, da če bi bil King Tubby še med živimi, bi poslušal visoke frekvence, kot jih podajajo High Tone.

Tolpo spisal Saša Serban.

High Tone - SPANK (album OUTBACK) from Jarring Effects on Vimeo.



Komentarji
komentiraj >>