Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
IRA ZORKO IN PERMAKULTURA (5441 bralcev)
Ponedeljek, 27. 9. 2010
medardk



V današnjem Zeitgeistu boste slišali pogovor z arhitektom Iro Zorkom, ki nam bo predstavil permakulturo. Gre za koncept, ki poudarja drugačen odnos do sveta in narave, kot ga sicer poznamo. Namesto tekmovanja in preseganja narave, naj bi človek poskušal z njo zaživeti v sožitju. Takšno razmerje bi lahko prenesel tudi v ekonomijo.

Oddaja na voljo za poslušanje.

V današnjem Zeitgeistu boste slišali pogovor z arhitektom Iro Zorkom o permakulturi. Izraz permakultura je skoval avstralski ekolog Bill Mollison, ki je leta 1978 z Reny Mio Slay izdal knjigo Uvod v permakulturo. Pojem je sestavljen iz dveh besed: stalen (permanenten) in kultura. Toda ta izraz ne meri samo na permanentno agrikulturo. Gre predvsem za način, s katerim človek lahko živi v enakopravnem odnosu z naravo. Namesto tekmovanja in podrejanja poudarja sodelovanje z naravo.

To etiko, ki poudarja drugačen odnos do sveta in narave, do vseh živih bitij in do življenja nasploh, je mogoče razširiti iz ekologije v družbo in tudi v ekonomijo. Arhitekta Iro Zorka so načela permakulture navdihovala tudi pri preobrazbi nekdanjega vojaškega zapora v mladinski hotel Celica. Permakultura ni uporabna zgolj pri vrtnarjenju in kmetovanju, hortikulturi in ekologiji, ampak tudi v arhitekturi.

Bill Mollison je s svojo knjigo razburil predvsem razne strokovnjake. Širša javnost jo je sprejela večinoma pozitivno. Mollison in njegov študent David Holmgren sta po večletnem raziskovanju deževnih gozdov in avstralskih puščav pokazala, da je človek s svojimi posegi v naravo, da bi pridobil površine za monokultorno kmetovanje kriv za to, da se zelene ravnine in deževni gozdovi spreminjajo v puščave.

Oddajo je pripravil Medard Kržišnik.



Komentarji
komentiraj >>