Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
REGIS v klubu K4 (2145 bralcev)
Nedelja, 31. 10. 2010
goran



Recenzija Regisovega techno lomastenja na serialki Elements v klubu K4...(v celoti!)

Regis na serialki Elements v klubu K4

 

Vsakomur, ki se je v preteklosti srečal s katero od mnogih inkarnacij britanskega techno brutalneža je bilo najbrž jasno, da bo v petek na težki preizkušnji konstrukcija najbolj elektronske kleti v mestu. Kot se je izkazalo Regis Štirke sicer ni podrl, je pa pošteno razmajal njene temelje. Pa se pod njegovim razbijaštvom skriva še kaj več? Pojdimo lepo po vrsti ...

Karl O’Connor alias Regis že skoraj dve desetletji razpihuje strasti privržencev tistega tršega in surovega techna. Velja za enega od pionirjev čislane birminghamske estetike, osredinjene okoli vplivne neodvisne založbe Downwards Records, ki jo je O’Connor na noge postavil v letu 1993. Pozornosti javnosti in kritikov je bila založba deležna že s prvimi dvanajstinčnicami in zgoščenkami, s katerimi je predstavila svojo vizijo trdega, hitrega, mehanskega techna. Na eni strani se je ta napajal v udarnem detroitskem technu, na drugi strani pa je vplive črpal iz temačnega britanskega industriala, ki so mu konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih pot ukrojili Throbbing Gristle in Cabaret Voltaire.

Te brezkompromisne estetike se je na svojih prvih dvanajstinčnicah oprijel tudi Regis ter hitro postal eden vidnejših ustvarjalcev na takrat izjemno cenjeni britanski elektronski sceni. Smernice technu je v mnogoterih navezah, praviloma s tesnimi prijatelji, krojil tudi v naslednjih letih. Eno, skozi prizmo subtilnega raziskovanja repeticije in atmosferičnosti najuspešnejših sodelovanj je povil s Petrom Suttonom, najširšemu krogu ljubiteljev elektronske glasbe pa se je bržkone približal s Surgeonom v navezi British Murder Boys. Potem ko se je techno v novem tisočletju začel izgubljati v brezobličnih, praznih izpeljankah, sta British Murder Boys obveljala za enega od pravih veznih členov med preteklostjo in prihodnostjo techna. Vrednost pa sta si dvigovala predvsem v klubskem kontekstu, ko sta na novo raven dvignila koncept živega ustvarjanja oziroma manipuliranja s posnetki.

Vsekakor lepa napoved ali pa kar zapoved za obisk Regisovega petkovega gostovanja v Štirki. Sicer smo ga pri nas že imeli priložnost videti tako v solistični različici kot navezi British Murder Boys, toda njegove težnje po raziskovanju novih idej so govorile v prid razmišljanju, da najbrž ne bomo izkusili že izkušenega. Ne nazadnje njegove sveže domislice lahko še vedno spremljamo tudi na nosilcih zvoka, denimo pod psevdonimoma O/V/R in Ugandan Speed Trials.

Uvod v tokratni set je postavil z masivnimi, repetitivnimi ritmi, iz katerih so precej rezervirano kukali razdrobljeni melodični nastavki. Ne najbolj spodbuden obet za privržence starošolskega techna pa je v nadaljevanju še poglobil. Sled za melodičnimi drobci se je povsem izgubila v vrtinčenju suhoparnih, masivnih basovskih lomastenj, ki jih je sicer sestavljal v izjemno konsistenten ritem, toda namena tega Regisovega početja si tudi po na pol prespanem dnevu ne znam razložiti. Že res, da je z njim ponudil vpogled v svoje mojstrsko rokovanje z ritmi. Res je tudi, da smo lahko občudovali njegov izvrsten občutek za sintezo basovskega zvoka, ki prav v svoji rigidnosti odpira poglobljeno izkušnjo. Toda pravega učinka vsaj v plesnem kontekstu to njegovo brezkompromisno razbijanje ni prineslo.

Medtem ko sem že skoraj potegnil črto pod tezo, da gre pač za precej puhlo zabavanje množice, ki ob razbijaških ritmih rada dviguje pesti, pa se je zgodil preobrat. Regis je prostor odprl skladbam, ki sežejo v njegovo nekoliko bolj oddaljeno preteklost, v čas, ko sta plesno razpoloženje narekovali atmosferičnost in repeticija. Pobudo je priložnostno sicer še vedno narekoval neizprosen basovski ritem, toda pod njim je vrela temačna atmosfera, ukrojena bodisi skozi zaprašeno teksturiranje, bodisi temačne melodične linije. V tej epizodi je Regis vsekakor upravičil svoj plesno-klubski status, saj je skladbe, čeprav za moj okus nekoliko preveč skrajšane, mojstrsko povezoval v dinamičen scenosled, s katerim je ves čas dvigoval intenzivnost. Žal pa ne za dolgo. Ravno v trenutku, ko je bil plesni naboj v polnem zaletu, ga je ponovno zaustavilo basovsko razbijanje, v katerem tudi po najboljših močeh nisem znal ujeti pravega razpoloženja.

Ne vem, ali je bil to predviden scenosled ali pa je Britanec preprosto uvidel, da se publika mnogo bolje počuti v atmosferičnih repeticijah. Zato je v zaključni četrtini svojega petkovega seta znova serviral sicer posodobljene skladbe, ki pa so referirale tisto najlepše obdobje plesne techno glasbe iz druge polovice devetdesetih. Na njegovo in našo nesrečo je bilo plesno razpoloženje v tem trenutku ponovno potrebno graditi iz začetka, zato je kljub izjemno dinamičnemu setu, tisti končni vrhunec izostal. Lahko si le predstavljam, kako učinkovito bi izpadlo njegovo živalsko kričanje v mikrofon, s katerim je ob koncu cefral že same po sebi manične industrial - techno koračnice. Končen vtis tako ostaja nekonsisteneten. Pravzaprav enako, kot je bil nekonsistenten tokratni set. Brez dvoma smo sicer dobili nadstandardno techno lekcijo in izvrsten vpogled v Regisovo razgibano estetiko, bi pa češnjo na vrhu gotovo postavilo bolj osredotočeno napeljevanje k vrhuncu. Velja pa posebna pohvala publiki, ki se ob prvem surovem posegu ni razbežala, kot se to v Štirki rado primeri. Toda, če prideš na Regisov špil, kaj drugega kot to, da bo ropotalo pravzaprav niti ne pričakuješ. Čisto za konec pa še opozorilo na nov Elementsov vrhunski techno sunek – že v decembru v Ljubljano prihaja berlinski dvojec Ancient Methods!

V petek je v Štirki nekonsistentno poskakoval Goran.



Komentarji
komentiraj >>

Re: REGIS v klubu K4
dino [31/10/2010]

holy crap, ancient methods v lj? kdaj?!
odgovori >>

    Re: REGIS v klubu K4
    ante [31/10/2010]
    čeprou je dejstvo, da se ljudstvo JE razbežalo :) če si bil spredi, najbrž nisi vidu, sam po 15-20 minutkah regisovga začetka, so modelčki šli na čik alpa domov :) obenem sm pa tud jz kr mal v dvomih glede regisovga nastopa, sam najbrž je dejstvo, da to pač prnese njegovo ime. In Ancient Methods v Ljubljani? OMG, I need information, to je kr a must, a must, a must!
    odgovori >>

      Re: REGIS v klubu K4
      cat [31/10/2010]
      nihče se ni razbežal spredaj, še ob 6h so nas moral postrgat stran hehe
      odgovori >>