Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BRIAN ENO: Small Craft on a Milk Sea (Warp, 2010) (ponovitev 16.11.2010 ob 00.30) (1962 bralcev)
Torek, 9. 11. 2010
goran



Prvo sodelovanje enega najbolj pomembnih ustvarjalcev v sodobni popularni glasbi, med drugim tudi očeta sodobne elektronske glasbe, in kultne britanske elektronske založbe, ki je v svojem katalogu prostor dala praktično vsem najvidnejšim Enovim dedičem. (v celoti!)

* Brian Eno ne potrebuje podrobne predstavitve. Gre za enega najbolj dejavnih sodobnih glasbenikov, skladateljev, glasbenih teoretikov in producentov, ki že štirideset let narekuje številne glasbene smernice. Velika verjetnost je, da je vsak, ne glede na glasbene preference, vsaj enkrat slišal skladbo, pri kateri je imel prste vmes hiperproduktivni Britanec. Pa naj si bo to pop, rock ali še raje tiste inventivnejše muzike iz ne tako oddaljene preteklosti, ki so ukrojile podobo sodobni glasbi. Še posebej čislan je med privrženci sodobne elektronske glasbe, ki je v veliki meri zrasla prav na Enovih ambientalnih inovacijah. Inspiriral je praktično celotno britansko elektronsko strujo, s katero se je v začetku devetdesetih začelo tisto najbolj plodno in vplivno obdobje elektronske glasbe, vse vidnejše kreativce pa je takrat pod svoje okrilje vzela legendarna britanska neodvisna založba Warp. Zato je novica, da kani Eno s svojim novim albumom 'Small Craft on a Milk Sea' prvič sodelovati z Warpom vsekakor upravičeno dvignila veliko prahu.

Sicer je res, da Eno že dolgo ni povil elektronskega albuma, s katerim bi dosegel svoje inovativne standarde iz sedemdesetih ali še raje osemdesetih let minulega stoletja, toda to lahko pripišemo njegovemu intenzivnemu ukvarjanju s tistimi popularnejšimi muzikami v zadnjih letih. Nova plošča naj bi zato prinesla nekakšen odgovor na vprašanje, ali Eno s svojimi idejami še lahko sledi aktualnim smernicam svojih mnogo mlajših somišljenikov oziroma ali jih celo nadgradi. Kar pa je vse prej kot lahka naloga, saj elektronska glasba kljub trenutno nekoliko počasnejšemu tempu še vedno s precejšnjo hitrostjo raziskuje nove terene. Tu velja pripomniti, da Enovi ambientalni albumi še danes uspešno držijo korak s časom, ker pa smo s strani starejših elektronskih inovatorjev vse prepogosto vajeni največkrat neuspešnega iskanja druge mladosti, previdnost vsekakor ni bila odveč. Kaj lahko bi se zgodilo, da bi Eno mladi elektronski struji poizkušal dokazovati, da je s svojimi idejami vsaj tako svež, kot je bil pred tremi desetletji in več, kar pa se je v kontekstu elektronske glasbe doslej vselej izkazalo za zelo nehvaležno početje.

Sedaj ko je album 'Small Craft on a Milk Sea' ugledal luč dneva, se je potrdilo, da so bili ti dvomi odveč. Eno je navsezadnje ves čas v stiku z aktualno glasbeno produkcijo, sledi sodobnim smernicam in bržkone dobro ve, da se mu ni več potrebno nikomur dokazovati, zato preprosto ostaja zvest sam sebi. V nekaj skladbah sicer nakaže apetite po aktualni, ritmično razgibani estetiki na sledi mlajših Warpovcev, toda mere dobrega okusa ne prestopi. Še več, del skladb je sprva nastal za potrebe filmskega zvočnega zapisa, zato jih je najbrž potrebno razumeti tudi v tem kontekstu. Tam kjer se mu pridružita kitarist Leo Abrahams in klaviaturist Jon Hopkins, skladbe sicer res preveč spomnijo na njegovo krautrockersko preteklost in v današnjih posodobljenih odvodih resnici na ljubo izpadejo nekoliko iztrošeno. A te skladbe ne podrejo celostne podobe albuma, ki svoj presežek najde v Enovem ponovnem mojstrskem krojenju krhkih, minimalističnih ambientov. V teh ponovno potrdi, da je še vedno korak pred mlajšimi ambientalisti. Medtem ko slednji skoraj po pravilu nizajo za uho sicer prijetna, toda brezoblična harmonična brnenja, Eno svoje skladbe prikroji v povedno zaključene celote z glavo in repom. Z njimi spomni na svoje najbolj čislano elektronsko obdobje in ga skozi na novo pridobljeno pop senzibilnost postavi v posodobljen kontekst. Zavoljo tega glasba sicer deloma izgubi na subtilnosti, vendar pa je skladbe potrebno razumeti tudi skozi celostno podobo albuma, v kateri pa se znajdejo izvrstno.

Album 'Small Craft on a Milk Sea' bržkone ne bo postavil novega mejnika v Enovi obsežni diskografiji, bo pa gotovo vzbudil apetite po njegovem morebitnem novem »pravem« ambientalnem albumu. Nenazadnje številni Warpovi privrženci že dobrih petnajst let hrepenijo po novih vrhunskih ambientalnih dosežkih, kakršnega je Eno povil s svojim 'Music for Airports' in Aphex Twin s 'Selected Ambient Works Vol.2'.

pripravil Goran Kompoš

 



Komentarji
komentiraj >>