Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SHIGETO: Full Circle (Ghostly International, 2010) (ponovitev 17. 12. 2010 ob 00.30) (1746 bralcev)
Petek, 10. 12. 2010
Borja



V morju mladih beatmakerjev izstopajo le redki. Precej pomaga, če imaš za sabo tako močno založbo, kot je Ghostly International, ki je trenutno v polnem zagonu. No, nova faca pri Ghostly je Shigeto, pred kratkim pa je izdal svoj prvenec Full Circle. Mladec je precej manj izpostavljen od moštvenih kolegov Gold Pande (ki so ga letos res nahajpali) ter Muxa Moola, in je skoraj neopazno izdal album, ki ga odlikuje predvsem izjemno natančna produkcija številnih zvočnih plasti. (v celoti!)

* V morju mladih beatmakerjev izstopajo le redki. Precej pomaga, če imaš za sabo tako močno založbo, kot je Ghostly International, ki je trenutno v polnem zagonu. No, nova faca pri Ghostly je Shigeto, ki je pred kratkim izdal svoj prvenec Full Circle. Mladec je precej manj izpostavljen od moštvenih kolegov, kot so recimo Gold Pande, ki so ga letos zelo uspešno nahajpali, in je skoraj neopazno izdal album, ki ga odlikuje predvsem izjemno natančna produkcija številnih zvočnih plasti.

Shigeto - pravo ime Zach Saginaw - prihaja iz Brooklyna, New York, in do letošnjega novembra je bil precej neopazen, čeprav je izdal že kupček EP-jev pod raznimi psevdonimi. Kot Shigeto je posnel dva EP-ja, oba za sedaj “domačo” založbo Ghostly International, kjer smo letos že zasledili izvrsten material Shigetovih kolegov Gold Pande - plata Lucky Shiner - in Muxa Moola - Wax Rose Saturday EP. Mladenič je sicer študiral jazz v New Yorku in Londonu, igral razne inštrumente, pred kratkim pa se povsem posvetil sekanju in lepljenju bitov. Rezultati so prišli kmalu in z miniaturno serijo izdaj je že izdelal slog, ki korenini v inštrumentalnem hip hopu, se pa dotika tudi IDM-a, ambientale in nekakšnega post dubstepa. Saginaw najraje uporablja udarne bobne in goste synth linije, ritmične zanke so največkrat odigrane in ne programirane, ne kvantizirane. Bobni so ponavadi v ospredju, a vedno jih spremljajo tudi nasičen zvok mnogih detajlov in komaj slišnih atmosfer, ritmično fragmentirani sempli in dodatki ter bistro dodelane melodike. V bistvu nič revolucionarnega in precej podobnega kot pri raznih Shigetovih kolegih, kot so v zadnjem času precej izpostavljeni Devonwho, Tokimonsta, Alex B in še mnogi, mnogi manj znani beatmakerji, katerih izdaje zadnje leto dobesedno dežujejo.

Vendar pa Shigeto definitivno izstopa prav zaradi natančnosti in kompleksnosti plastenja, udarnosti bobnov in melodično aranžmajske iznajdljivosti. Te lastnosti odlikujejo tudi njegov prvenec Full Circle, ki nadaljuje zvočnost, ki jo je zastavil s predalbumovskima EP-jema. Pri nastajanju plošče sta bila pomembna še dva detajla. Prvi je, da ogromno elementov izvira iz terenskih posnetkov. Shigeto je namreč kolovratil naokoli s Tascamovim snemalnikom, snemal atmosfere, družinska kosila, otroke med igro, ulično petje, dihanje in podobno ter te posnetke kot sample vključil v kompozicije. Drugi detajl je, da je snemal tudi prijatelje, ki igrajo razne inštrumente in koščke teh posnetkov potem tudi vključil na plato. Tako je Full Circle na nek način tudi skupinsko delo, rezultat nekakšnega etnografsko dokumentarističnega terenskega raziskovanja in igračkanja. In metoda je očitno delovala odlično, saj, če se izrazim klišejsko, Shigetu uspe bolj kot neke izstopajoče komade nanizati skupke zvokov raznih referenc od hiphopersko boomclaperskih bobnov, do “konkretnih” zvokov, palete synthov in težko opredeljivih ritmičnih detajlov, ki pa delujejo zastrašujoče koherentno in picajzlasto kompaktno.

In, če uporabim še en kliše, Full Circle je bolj kot nizanje komadov, zrelih za komercialno uspešne single, v resnici razvijanje nekakšnih razpoloženj – na polnost zvoka in vse ritmične in melodične drobtinice, od katerih so nekatere precej dobro zamaskirane, postanemo v resnici pozorni šele, ko album poslušamo v celoti. Kar pa je danes redkost. Sijajnih beatmakerjev je danes ogromno in večina pridobi našo pozornost na osnovi enega samega komada, večkrat singla, ponavadi pa EP-ja. Albumi, ki jim zares verjamemo in ki so sklenjeni in suvereni, so prava redkost, največkrat pa jih muči simptom kompiliranja. Hitro razberemo, da gre le za na kup zbrane posnetke avtorja, kar je v smislu beat tejpov povsem legitimno in velikokrat tudi navdušujoče. V smislu pravih albumov pa ponavadi nekaj zmanjka. Shigetu s plato Full Circle ne zmanjka prav nič.

pripravil Borja Močnik

Shigeto "Full Circle" Teaser from Ghostly International on Vimeo.



Komentarji
komentiraj >>