Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ROOTS MANUVA meets WRONG TOM: Duppy Writer (Big Dada, 2010) (ponovitev 31.12.2010 ob 00.30) (1413 bralcev)
Petek, 24. 12. 2010
Bozji_dar



Najbrž nihče ni pričakoval, da bomo iz ustvarjalne kleti sicer cenjenega Rodneya Smitha, bolj znanega kot Roots Manuva, še kdaj deležni tiste deluks kvalitetne glasbe, s kakršno nas je zalagal na svojih odličnih prvih dveh albumih Brand New Second Hand in Run Come Save Me. Vmes so skladbe Movements, Juggle Tings Proper, Bashment Boogie in Witness (1 Hope) postale tako rekoč klasike otoškega hiphopa ... (v celoti!)

* Najbrž nihče ni pričakoval, da bomo iz ustvarjalne kleti sicer cenjenega Rodneya Smitha, bolj znanega kot Roots Manuva, še kdaj deležni tiste deluks kvalitetne glasbe, s kakršno nas je zalagal na svojih odličnih prvih dveh albumih Brand New Second Hand in Run Come Save Me. Vmes so skladbe Movements, Juggle Tings Proper, Bashment Boogie in Witness (1 Hope) postale tako rekoč klasike otoškega hiphopa, ki ob vsiljivi ameriški glasbeno-propagandni mašineriji pravzaprav nikoli ni zares zmogel zaživeti. Rootsu Manuvi se je kljub temu uspelo uveljaviti širše in je uspel prodreti tudi izven zaprtih hiphop krogov. Vendar pa je z vsako nadaljnjo objavo tonil v neskončno brezno ustvarjalne krize, iz katere se mu je uspelo izvleči šele z letošnjim albumom Duppy Writer, ki ga je skonstruiral s pomočjo britanskega didžeja in producenta Wrongtoma.

Z njim je na najboljši možen način dokazal, da še ni za v staro šaro in da je pravzaprav še vedno sposoben ustvariti zanimiv album, ki izstopa iz sicer popolnoma dolgočasne britanske hiphop scene ta trenutek. Seveda smo na tem mestu dolžni povedati, da albuma Duppy Writer ne gre jemati kot tipičen hiphop album, temveč kvečjemu kot izredno posrečen amalgam rapa in sodobne otoške ragga dancehall produkcije. Še en dokaz več, da spajanje različnih scen rado postreže z odličnimi rezultati, ki sinergično spajajo ustvarjalni potencial vseh udeležencev. V tem pogledu se je Roots Manuva izjemno ujel s svojim sokrajanom iz južnega Londona, didžejem in producentom Wrongtomom, ki mu je postregel z debelimi ragga inštrumentali, tako rekoč idealnimi fundamenti za Rodneyeve organske rime. Tisti boljši poznavalci njegove godbe bodo na tem mestu ugovarjali, da tovrstno prepakiranje njegove glasbe v dubovsko formo ni nič novega. Res, nič novega, vendar pa se uradnega studijskega albuma Roots Manuva še nikoli ni lotil na tak način, da je že v izhodišču skupaj s svojim producentom pripravil striktno na ragga dub vzorcih bazirano ploščo. Doslej je to prakticiral pretežno na remiks albumih, ki so običajno izhajali naknadno po izidu albuma.

Uvodni single z albuma Duppy Writer, himnična Jah Warriors, v kateri se Roots Manuva lirično pajdaši z našim starim znancem Rickyjem Rankingom, je ena izmed tistih skladb, po kateri se bomo tudi daljnoročno spominjali letošnjega leta. Odličen single, ki s pulzirajočo basovsko linijo, regejaško popevkarskim refrenom in prezentnim eksotičnim zvokom karibskih jeklenih bobnov pripravi teren za izredno sočno Rodneyevo ritmično rimanje na temo jahjevih vojščakov. Seveda pa ta komad ni edini dragulj na albumu. Duppy Writer poleg novih skladb prinaša tudi nekaj predelav hitov s prejšnjih albumov, denimo Proper Tings Juggled, kjer gre za premetano verzijo hita Juggle Tings Proper, ali Big Tings Redone, ki so bile nekdaj Big Tings Gwidarn. V to kategorijo sodita še vsaj skladbi Rebuff, ki je predelava pop poskočnice Buf Nuff s prejšnje studijske plošče Slime & Reason, in pa odlični Bashment Boggle, predelava komada Bashment Boogie, ki se je znašel zgolj na singlu Jah Warriors in je na albumu žal umanjkal.

Gledano v celoti je staremu mojstru uspel izreden povračilni met, s katerim nakazuje, da bo Roots Manuva tudi v prihodnosti ime, na katerega bo treba resno računati in to ne zgolj znotraj ozkih žanrskih krogov.

pripravil Božidar Plesnik

 



Komentarji
komentiraj >>