Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Egyptian Lover featuring Jamie Jupiter (1931 bralcev)
Ponedeljek, 14. 2. 2011
goran



Recenzija gostovanja legendarnega electro in hiphop pionirja, ki je v soboto skupaj z MC-jem Jamijem Jupitrom na Elektrolizi v Channel Zeru odkopaval korenine sodobnih elektronskih klubskih praks. (v celoti!)
EGYPTIAN LOVER & JAMIE JUPITER, 12. 2. 2011; Channel 0- Metelkova mesto, Ljubljana

* V valu najav atraktivnih koncertov, ki je te dni zajel Ljubljano, je nekoliko v senci ostalo ime Egyptian Lover, pa čeprav gre za kreativca, ki je med vsemi napovedanimi zvezdniki verjetno najbolj vplival na podobo sodobnih muzik. Razlog, da se o njem ni veliko govorilo, se verjetno skriva v dejstvu, da v času, ko je začel svojo glasbeno kariero, večina aktualnih koncertohodcev še sploh ni uzrla luči dneva. Deloma pa je temu bržkone botrovalo tudi izumrtje electro hiphoperskega hibrida, ki mu je Greg Broussard alias Egyptian Lover skupaj s tedanjimi soborci v začetku osemdesetih tlakoval pot. No, njegovega koncerta smo se zato toliko bolj razveselili nostalgiki ali pa konzumenti s posluhom za starošolske prakse, na katerih je zrasel dobršen del sodobnih plesnih klubskih muzik. Njegova glasba je bila pač tisti neposredni vezni člen med hiphopom in technom, predvsem pa tisto drznejšo strujo elektronske glasbe, ki je konec osemdesetih in v začetku devetdesetih začela svoj pohod na britanskem otoku.

Odgovor na vprašanje »zakaj so glasbo Egyptian Loverja z obema rokama pograbili elektronski vizionarji z dvojcem Autechre na čelu?« smo dobili tudi na njegovem sobotnem gostovanju na serialki Elektroliza v Channel Zeru. Kljub temu da je po napovedih ponudil povsem starošolski set, glasba ni kazala starostnih gub, njeno atraktivnost pred četrt stoletja, ko je šlo praktično za povsem novo pogruntavščino, pa lahko le še potenciramo. Na katero potenco, bi verjetno znali povedati le tisti srečneži, ki so imeli priložnost iz prve roke izkusiti kakšno od zadnjih velikih glasbenih revolucij.

No, deloma so na novo estetiko poslušalce pred Broussardom resda navadili že Kraftwerk in raperski pionirji, na vzhodni obali Združenih držav tudi njegovi žanrski somišljeniki Afrika Bambaataa, Man Parish, Jonzun Crew in Mantronix. Na zahodni obali pa je z novimi smernicami šarmiral Broussard, ki je z uspešnicami 'Egypt, Egypt', 'What Is A D.J. If He Can't Scratch’ in ‘Computer Love (Sweet Dreams)’ že sredi osemdesetih najprej očaral širšo ameriško publiko, ne dolgo zatem pa še britanske glasbene entuziaste. Po začetnem uspehu novega križanca med electrom in hiphopom se je v drugi polovici osemdesetih vse pogosteje naslanjal na rapersko estetiko, v devetdesetih objavil še nekaj plošč, potem pa za dobrih deset let glasbeno aktivnost prekinil. Na krilih obujanj vplivnih praks iz preteklosti se je na glasbeno prizorišče vrnil leta 2004, štiri leta pozneje je delal družbo M.I.A. na eni od njenih turnej, v zadnjih letih pa novo mladost išče s še enim reperskim veteranom Jamiejem Jupitrom.

Ta mu je družbo delal tudi na sobotnem gostovanju v Channel Zeru. S svojimi emsijevskimi vložki verjetno sicer ni prepričal raperskih privržencev, ki v besedilih iščejo poglobljene družbenokritične misli, toda ti so tako ali tako prišli na napačen koncert. Broussard je v svoji glasbi pač vselej najprej iskal duhovitost, zabavnost in predvsem zanimive zvočne domislice, te pa je v najlepši luči osvetlil v neobremenjenem, skorajda ležernem uro in pol trajajočem setu. V uvodu je prostor odmeril svojim scratcherskim veščinam, v nadaljevanju s prepoznavnim vkodiranim emsijanjem delal družbo Jupitru, hipno krojil ritme na legendarni Rolandovi osemsto osmici in v samoironičnem poziranju obujal spomine na svoje b-boyevske spretnosti ali še raje nespretnosti. Nekdanji glasbeni pionirji se ob vrnitvah na glasbeno prizorišče radi izgubljajo v neuspelih poizkusih odkrivanja tople vode, Broussard in Jupiter pa sta nepretenciozno ostala na terenu iz svojih uspešnih začetkov. In tu jima ne moremo očitati ničesar, saj sta se v svojem nostalgičnem, včasih simpatično nerodnem, a vselej igrivem, duhovitem obujanju starošolskih izročil več kot očitno prav imenitno zabavala. Zabavala pa se je tudi publika, ki je solidno napolnila Channel Zero in dvojcu pritegovala v njunem himničnem »eight, o, motherfuckin' eight« poklonu »magični škatli«.

In v čem bi ob zabavnosti še lahko poiskali presežek sobotnega koncerta? Verjetno predvsem v neobremenjenosti, spontanosti, lahkotnosti in duhovitosti, ki so zaznamovale zgodnjo rapersko in electro glasbo. Lepšega dokaza, da te prvine, za katerimi se v sodobni produkciji vse bolj izgublja sled, vzpodbujajo vitalnost in nudijo inspiracijo, si pravzaprav ne bi mogli želeti.

V soboto se je v blagodejne učinke starošolskega hiphopa in electra ponovno prepričal Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Egyptian Lover featuring Jamie Jupiter
jizah [14/02/2011]

Ne, tega pa ni rekel v intervjuju za Radio Študent. V intervjuju je povedal, da ga poskušajo Black Eyed Peas oponašati in ne da jih spoštuje. Tega pa res ni rekel, od kod ti ta podatek?
odgovori >>

Re: Egyptian Lover featuring Jamie Jupiter
JackieBrownAfročupa3feethighandrising [14/02/2011]

"da te prvine, za katerimi se v sodobni produkciji vse bolj izgublja sled..." Really? A ni on v intervjuju dejal, da spoštuje Black Eyed Peas, ker delajo to kar je on nekoč počel? But we can't say that on RŠ, now can we... kajti potemtakem bi hitro razblinila fantazijska predstava o črnski glasbi, ki jo tako skrbno negujete...
odgovori >>

    Re: Egyptian Lover featuring Jamie Jupiter
    anonimni alkoholik [14/02/2011]
    Ni dobesedni citat, ampak ko si ga vprasal, kdo so njegovi idoli, je rekel BEP, in da delajo tako glasbo kot je on nekoc, nekaj v tem stilu, pol je un drug prekinil in mu pojasnil, da ga sprasujes, kdo je vplival na njega... a ni bilo tako? No, njegov ton, ko je govoril v BEP, se mi je zdel precej spostljiv, dobil sem vtis, da so mu v redu. Naceloma ko nek veljaven izvajalec omeni nekega mlajsega izvajalca, gre za znak spostovanja... Saj nocem reci, da so BEP ne vem kaj, sam dejstvo je da so tarca haterjev, ceprav se da potegniti paralele med njihovo glasbo in glasbo izvajalcev, ki jih malikujejo razni kritiki... Ne smes starih stvari postaviti v nek izmisljen kontekst, pri novih pa poudariti samo kontekstualne stvari (da so na mtvju, da so del pop masinerije...) ki te motijo, to je amatersko pocetje ki nima veze z samo glasbo...
    odgovori >>

      Re: Egyptian Lover featuring Jamie Jupiter
      anonimni alkoholik [14/02/2011]
      jest intervjuja sicer žal nism poslušu, ampak se mi zdi, da si si ti to kar sm zapisu mal po svoje interpretiru..oziroma drugače kot sm si jest zamislu. pa tud o ršovi 'politiki' do mainstreama ne vem kej dosti. men osebno so bli bep svoj čas prou zabaven bend, sm si kupu celo eno od njihovih zgodnejših plošč, pa ne kupujem kr vsepovprek. sicer ne vem kaj počnejo v zadnjih letih, potem, ko se jim je prdružla tista bjonda.. pa še zdaleč nism hotu rečt, da je vse kar je novega je zanič in vse kar je starega je dobr..se pa kažejo neki trendi, sej ne samo v rapu/hiphopu, ki meni niso blizu.. če drugim so pa fino, sej nikjer ne piše, da se moramo v vsem strinjat : )
      odgovori >>