Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RAZLIČNI USTVARJALCI: Tradi-Mods vs Rockers (Crammed Discs, 2010) (2035 bralcev)
Nedelja, 6. 3. 2011
Bozji_dar



Oddajo Razširjamo obzorja posvečamo dvojnemu kompilacijskemu albumu Tradi-Mods vs Rockers, ki prinaša za dobri dve uri priredb, remiksov in tudi nekaj originalnih kompozicij. Zbrani glasbeniki so svoj navdih iskali in našli v elektrificranem tradi-modernem zvoku kongotronike – fenomenu sodobne world-glasbene produkcije, ki se je iz svojega mesta nastanka, Kinšase v Kongu, kot blisk razširil po celotni obli ... (v celoti!)
* Glasba in zvok sodobnih kongoških bendov, ki igrajo elektrificirano verzijo tradicionalne kongoške glasbe, sta predstavljala velik vpliv na številne ustvarjalce znotraj indie rock in alternativne elektronske scene. Izdaje belgijske založbe Crammed Discs, ki so v preteklih letih v zahodna ušesa prinašale tovrstno godbo, so naletele na buren odziv in nemalo entuziazma med neodvisnimi glasbenimi ustvarjalci in samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bosta ta dva v osnovi tako zelo različna, a hkrati tako zelo ista glasbena svetova združila.

Insajderji dotične belgijske založbe so bili za takšen podvig v daleč najboljšem položaju, saj so praktično matična založba številnih kongoških tradi-mod skupin, obenem pa imajo tudi dober pregled in potrebne kontakte z zahodnimi glasbeniki. Izraz tradi-mods, ki označuje številne kongoške bende, ki igrajo sodobno, z elektriko ojačano glasbo, je treba razumeti kot skovanko tradicionalnih modernežev, torej glasbenikov, ki se tradicionalnih glasbenih vsebin lotevajo na moderen način.

Modre glave iz založbe Crammed Discs so torej zbrale 26 ustvarjalcev in jih povabile k ustvarjanju njihove lastne vizije kongotronike. Večina prispevkov se giblje na meji med priredbami, reinvencijami in homaži prvotnim avtorjem skladb, kot celota pa zbirka deluje predvsem kot iskren navdih nad resničnim fenomenom sodobne kongoške glasbene produkcije, ki se je praktično iz nič povzpela na sam Olimp world-glasbenih lestvic, in še več. Izkazala se je tudi s svojim potencialom, da presega ustaljene žanrske okvirje, in ima to moč, da spaja različne glasbene publike in generacije v veliki nebrzdani fešti prikaza divje življenjske moči glasbe same.

Svetovne zvezde kongotronike so nedvomno Mingiedijevi Konono No.1, ki smo jih lahko videli tudi v živo na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma pred leti. Na tem radiu smo o njih že veliko povedali, zato se jim tokrat ne bomo izrecno posvetili. V zadnjih letih jih po popularnosti dosegajo, če ne že kar presegajo, Kasai Allstars – multietnična združba 25 glasbenikov in plesalcev, ki je svoj ustvarjalni navdih združila v Kinšasi. Multiplatformna supergrupa je v svojih nastopih združila do tedaj na videz nezdružljive glasbene tradicije v spektakularni mešanici tradicionalnih akustičnih inštrumentov, električnih kitar in distorziranih kalimb z ritualnim nabojem erotičnih plesov in poganskih trans ceremonij. Prava paša za oči in ušesa za številne zahodnjaške publike, ki se je izkazala tudi kot vir inspiracije številnim indie rock in elektronskim izvajalcem širom sveta.

Drugi album v zbirki Congotronics z naslovom Buzz'n'Rumble from the Urb'n'Jungle je poleg Kasai Allstars predstavil še nekaj manj zvenečih imen, denimo Kisanzi Kongo in Sobanza Mimanisa, dve skupini iz province Bacongo, ki prav tako delujeta v Kinšasi. Potem sta tu še dve frakciji kolektiva Kasai Allstars, Basokin in Masanka Sankayi. Prva prihaja iz regije Songye. Jedro zasedbe tvorijo dva kitarista, skup različnih perkusij in nekaj vokalistov, ki jih vodi Mputu Ebondo, sicer tudi znani govornik skupnosti Songye in Kasai. Masanka Sankayi sta v osnovi dva plesalca, pevca in pripovedovalca zgodb, Mbuyamba Nyunyi in Kabongo, ki skupaj delujeta že vse od 70. let prejšnjega stoletja. Mbuyamba igra na impresivno elektrificirano basovsko kalimbo, njegovo lastno pogruntavščino, ki je v bistvu kvadratasta škatla z dvema vrstama ogromnih metalnih palic na vsaki strani, na sredi med njima pa sedi interpret.

Današnjo oddajo Razširjamo obzorja smo posvetili dvojnemu kompilacijskemu albumu Tradi-Mods vs Rockers, ki prinaša za dobri dve uri priredb, remiksov in tudi nekaj originalnih kompozicij. Zbrani glasbeniki so svoj navdih iskali in našli v elektrificranem tradi-modernem zvoku kongotronike – fenomenu sodobne world-glasbene produkcije, ki se je iz svojega mesta nastanka, Kinšase v Kongu, kot blisk razširil po celotni obli. Tovrstno kompiliranje in spajanje različnih glasbenih svetov ne prinaša nujno zadovoljivih rezultatov že apriori, vendar lahko v dotičnem primeru rečemo, da je specifičen zvok kongotronike, ki je v prvi vrsti rezultat „naelektrenja“ tradicionalnega afriškega palčnega klavirja, pri nas znanega predvsem kot kalimbe ali pač mbira oz. likembe. Ta specifičen zvok je naravnost klical po tretmaju producentov sodobne elektronike, glede na to, da so topli zvoki afriške celine v zadnjih nekaj letih precej popularni tudi znotraj indie-rockerskega miljeja, pa je to tudi povsem logičen razvoj dogodkov. Tradi-mods vs Rockers je torej povsem posrečena zbirka različnih sodelovanj, ki prinaša nekaj odličnih sinergičnih momentov in morda celo nakazuje eno od morebitnih usmeritev sodobne zahodnjaške alternativne glasbe. V tej maniri oddajo zaključujemo s sodelovanjem zasedb Deerhoof in Kasai Allstars v skladbi Travel Broadens the Mind.

Pripravil Božidar Plesnik


Komentarji
komentiraj >>