Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Hindi Zahra, Mljask!!! (1582 bralcev)
Nedelja, 15. 5. 2011
MarioB



Mario Batelić recenzira nastop pevke Hindi Zahra in domačih Mljask pod vodstvom Vaska Atanasovskega na letošnji Drugi godbi ... (v celoti!)

HINDI ZAHRA, VASKO ATANASOVSKI & MLJASK, 13. 5. 2011; Kino Šiška, Ljubljana

* Pred zgoščenim dogajanjem na včerajšnjem zaključnem dnevu letošnje Druge godbe s kar štirimi izvajalci na popoldanskih in večernem koncertu smo v petek v Kinu Šiška slišali eno domačo in eno tujo zasedbo. Domače sile je zastopal Vasko Atanasovski s svojim bandom Mljask, mednarodne pa pevka Hindi Zahra s svojo spremljevalno skupino. Zahro so napovedovali kot eno najbolj zanimivih in mikavnih imen letošnjega festivala, vzhajajočo zvezdo, ki je že s prvim albumom Handmade požela kritiško hvalo in občudovanje občinstva.

Naj takoj povemo, da napoved organizatorja ni bila pretirana in da je Hindi naša pričakovanja več kot izpolnila, saj je ponudila enega najboljših nastopov na letošnjem festivalu. Pri domačih predstavnikih pa imamo kar malček mešane občutke. Vasko Atanasovski je s svojim bandom Mljask večinoma igral komade z nastajajoče druge plošče. Pred koncertom smo poznali le en komad, »Ladies of The Night«, ki ga slišite v ozadju, a je že ta pesem dala vedeti, da se je Atanasovski precej oddaljil od klezmerja in balkanskih ritmov, ki so odlikovali prvenec Mljaskov.

Vasko se je, kot slišite, odločil, da bo tudi zapel, ti novi, zapeti komadi pa - čeprav nadvse simpatični - za zdaj delujejo kot ne zares dokončani. Svojevrstna kombinacija šansona in alter popa z bogatim naborom raznorodnih zvrsti ima dober potencial, na odru pa se je vendarle zdelo, da žanrska mešanica še ni kompaktna. Slaba zvočna slika, v kateri so bili nekateri inštrumenti premalo slišni, vtisa seveda ni mogla popraviti.

Kljub omenjenim slabostim moramo izpostaviti zagret nastop, dobro dramaturgijo, Vaskovo spretno vodenje scenosleda in ne nazadnje nekaj inštrumentalnih komadov, v katerih se je začetna jazzovska in klezmer zasnova vešče zasukala v rockovsko in folkovsko ter nazaj k izhodiščem. Med zapetimi komadi smo si posebej zapomnili v hrvaščini zapeti komad »Volim te«, ki nas je spomnil na Štulića iz Azre v njegovih šarmantnih šansonih.

V Franciji delujoča in večinoma v angleščini prepevajoča pevka maroških korenin Hindi Zahra je nastop začela precej ležerno, nonšalantno. Takšne so tudi slišati pesmi z njenega albuma Handmade, ki mamljivo združujejo šanson, pop, soul in jazz, medtem ko je arabskih, natančneje maroških ali berberskih vplivov le za ščepec. A vendar se je začetna umirjenost dokaj kmalu spremenila v bolj in bolj energične izvedbe, v katerih smo občudovali tako Hindino odrsko prezenco, noro slamanje, ki si ga je nekajkrat privoščila, kakor tudi sijajno spremljevalno zasedbo.

Odlični glasbeniki so v pesmi vnašali tenzijo, naboj in suspenz; nekajkrat so se spustili v trans vzbujajoče ritme, ko si je pevka privoščila prej omenjeno slamanje, ki je poleg imenitnega vizualnega dodatka k nastopu imelo vlogo podžiganja vrtoglavih ritmov. Drugič spet je band zvenel docela rockersko; dve kitari sta si izmenjavali riffe in solaže, basist in bobnar sta pumpala ritem, medtem ko je Hindi svoje verze podajala z žarom in energičnostjo kakega Roberta Planta iz Led Zeppelin.

Skladbe z albuma so tako v koncertni preobleki doživele temeljito preobrazbo. Na plano so stopile še druge prvine v Hindini glasbi, ki so na posnetkih bile v ozadju. Nadih ostrega bluesa se je paril s soulovsko vznesenostjo, drobci arabske hipnotične glasbe pa so nekatere komade zasukali v vedno hitreje vrtinčenje.

Kakih 500 glav v avditoriju je Hindi praktično od začetka in z nasmehom na ustih spodbujala k norenju in sodelovanju v skladbah, bodisi v skakanju in plesu bodisi v ritmičnem ploskanju. Vidno zadovoljna Hindi je svojo energijo z lahkoto prenesla na publiko, ki je iz komada v komada bolj navdušeno srkala njeno sugestivno odrsko prezenco.

Dodatki so bili neizbežni; slišali smo tudi doživeto odpeto Gershwinovo »The Man I Love«, v kateri se je pevka z interpretacijo poklonila veliki Billie Holiday, nadaljevanje pa je znova potekalo v bolj rockerskem vzdušju. Če bo Hindi Zahra nadaljevala lepo začeto glasbeno pot tudi na drugem albumu in če jo bodo z Druge godbe znova povabili, bo definitivno treba računati na Križanke, saj se bo glas o njenem odličnem koncertu gotovo hitro razširil po deželici. Hindi si to vsekakor zasluži!

Na petkovem večeru Druge godbe sem bil Mario Batelić.

 



Komentarji
komentiraj >>