Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
REDSHAPE & DRUMS: Live at Dachstock, Reithalle Bern 2010 (Soundcloud Download, 2010) (1788 bralcev)
Sreda, 18. 5. 2011
Dino Lalič



"It does exactly what it says on the tin." (v celoti!)

* »Samo glasba, ki zna biti svobodna, je lahko korenita ali prelomna,« je nekoč rekel Mad Mike Banks.

V času teh besed je bil techno kibernetski, izoliran sistem v stanju visoke entropije, ki je znotraj ozkih družbenih okvirjev samovoljno določal svojstveno politiko, kulturo in širjenje. Bil je tudi poskus revolucije oblasti, bil je poskus vojne proti nevednosti; toda bolj kot se je boril proti silnicam oblasti, bolj jim je bil podoben (Fight Fire With Fire) in manj mu je uspevalo ... Zasvetil se je in želel je biti slišan - kot glasba s čustvi iz strojev za stroje, ki smo to postali. Kot žareča krogla je stopil iz osame in se dotaknil mrzle sredice kapitalistične pajčevine, ki je življenjsko silo nenasitno sesala iz njega kot pijavka. Čas ni nikogaršnji zaveznik, zato technu po številnih letih obstoja še kako primanjkuje svobode in prelomnosti. Ni nenavadno torej, da je zaznati porast uporabe besedišča, ki nakazuje na tesnobo - posledico pomanjkanja idej in nostalgije: resničen, pravi, pravoveren.

Če resničen in svoboden pomeni predan, iskren in z močno željo po ustvarjanju, potem je današnji RŠ koncert dober pokazatelj vsaj enega takšnega posameznika: posnetek iz dvorane Dachstock namreč kaže techno producenta Sebastiana Kramerja v vsem blišču in sijaju. Kot zanesenjak berlinskega podzemlja je ob prelomu tisočletja doživel precejšen mednarodni uspeh, a se je okoli leta '04 odločil stopiti na prizorišče kot anonimni Redshape; od takrat je njegova identiteta postala ena najbolj varovanih skrivnosti scene. Z več kot ducatom izdaj pod novim psevdonimom za Delsin, Styrax in lastno Present je Berlinčanu uspelo združiti tako častilce starega kot plenilce novega. Mož za rdečo masko je temeljito preučeval šablone detroitske stare šole. Zna jih uporabiti na povsem samosvoj način, kar je dokazal z vrhunskim albumom The Dance Paradox iz leta '09. Posebnost albuma je bil med drugim tudi nezamenljiv zvok tolkal: igral jih je Ben Lauber, sicer bobnar benda T.Raumschmiere. RŠ koncert, ki ga bomo poslušali danes, je koncertna izvedba tega sodelovanja, ki se je zgodila oktobra lanskega leta v Bernu.

Redshape je v tem nastopu uporabljal manjši drum sampler, analogni sintetizator in različne softverske kontrolerje. Pet let obsežnega koncertiranja po vsem svetu je prečistilo usklajevanje naštetega in mu po posnetku sodeč prineslo dovolj izkušenj in samozavesti, da je svoj nastop popeljal na višjo raven. Uvodna mantra iz filma Total Recall - Kuato prepričuje Quaida: »Open your mind, open your mind ...« - nas ponese v 15 minut priprave na zlitje dveh na videz odtujenih zvočnosti; nato prične bobnar utečeno nizati trdno, enkratno prepričljivo ritmično ogrodje, na katerega mož z rdečo masko plasti sintlinije, ki presegajo zgolj reference iz ameriške avtomobilske prestolnice in kot navdih tipajo že jazz zgodovino. Cvetoče kombiniranje živih in programiranih, vnaprej posnetih in sintetičnih perkusij s steklenim tokom klaviatur in sproženih samplov popolnoma spreobrača stereotipno dojemanje koncerta in DJ-nastopa.

Med koncertom se Kramer in Lauber ne držita varnih voda zgolj preverjenih trikov. Res je, da zaznamo kar nekaj rutinsko umeščenih Redshapovih produkcij: Garage GT, Bound, Man Out Of Time, Rorschach's Game, Mucky Bones, toda v posnetku je moč slišati še številne v živo odigrane interpretacije detroitskih klasik, kot so Lil' Louisov Why'd U Fall (I Called You), Saundersonov Good Life ali Underground Resistance - Transition. Ben Lauber izjemno gladko dopolnjuje producenta tudi z občasnimi izleti v tribalistične rock vzorce, ki ne zmotijo čistega, funkcionalističnega ozračja.

Današnji RŠ koncert ni visokoenergijska pošast za hipertenzivne trenutke, temveč improviziran, potrpežljiv techno s številnimi temačnimi in presenetljivimi preobrati. S poudarkom na »zaigran v živo«. Redshape & Drums performans je eden najbolj energičnih techno dokumentov, kar sem jih slišal v zadnjem času. Zares nakazuje na smer v elektroniki, ki v taki obliki še ni bila zadosti raziskana. Vse, kar techno rabi, pa so neznana, magična obzorja za raziskovanje - in za njegovo prihodnost je poskrbljeno.

RŠ koncert je pripravil Dino Lalić.



Komentarji
komentiraj >>