Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
EGYPTRIXX: Bible Eyes (Night Slugs, 2011) (ponovitev 14.6. ob 00.30) (1283 bralcev)
Torek, 7. 6. 2011
goran



Post dubstep? techno? pop? Vse to in več, predvsem pa sveža, izvirna elektronika, ki so jo pograbili dobro obveščeni krojilci trendov ... (v celoti!)
* Potem ko se je s prihodom novega tisočletja plesna klubska elektronska glasba vse bolj izgubljala v - milo rečeno – čudnih odvodih, v zadnjem letu ali dveh ponovno beležimo mnogo bolj zanimivo dogajanje. Kje točno tiči povod, da se ustvarjalci spet bolj ozirajo v preteklost, v čas, ko smo beležili vzpon klubske elektronike, ni povsem jasno. Najbrž pa je preporodu vsaj deloma botroval tudi vzpon dubstepa in sorodnega UK funky-ja. Zdi se, da lahko prav njima v precejšnji meri pripišemo zasluge za to, da so se ustvarjalci znebili zadržkov pred popom, ali pa vsaj pop senzibilnostjo. Kar je sicer precejšen paradoks, nenazadnje gre vsaj v primeru dubstepa za izrazito v podtalje zazrto prakso. Toda, če si izlete v pop lahko dovolijo njegovi najvidnejši predstavniki, potem verjetno to ni nujno nekaj slabega. Kdo točno je inspiriral kanadskega producenta Davida Psutko alias Egyptrixx-a, mi sicer ni znano, niti ni moč jasno razbrati iz njegove glasbe. Ugibam pa, da je to na eni strani bržkone prav dubstep, na drugi pa tista zanimivejša in bolj zvedava elektronska glasba iz devetdesetih, ki se je v spomin vtisnila predvsem s pop melodiko in strukturo pesmi.

Da pop senzibilnost tudi v kontekstu klubske elektronske skladbe ni nič slabega oziroma prej nasprotno, potrjuje tudi Egyptrixxov dolgometražni prvenec 'Bible Eyes', ki je kanadskega producenta tako rekoč čez noč povzdignil iz anonimnosti. Nad njegovo izvirno, avtorsko estetiko se je med prvimi denimo navdušila BBC-jeva poznavalka in znanilka elektronskih trendov Mary Ann Hobbs. Že zgodaj pa so ga opazili tudi organizatorji najbolj čislanega elektronskega festivala Sonar. Egyptrixxovi glasbeni začetki sicer sežejo v leto 2008, ko je v digitalnem formatu začel objavljati svoje prve skladbe, takrat informirane predvsem skozi zapuščino sodobnih basovskih in electro muzik. Na večjo pozornost pa je naletel lani, po tem, ko je svojo glasbo začel objavljati pri vse bolj prodorni britanski založbi Night Slugs, specializirani za UK funky, grime, dubstep, elektronske r'n'b odvode, electro-funk pa tudi sodobne izpeljanke severnoameriškega techna in housa. Da tudi tam zelo cenijo Psutkovo elektronsko poetiko pa nenazadnje potrjuje že dejstvo, da je njegov prvenec sploh prva plošča, na kateri se predstavlja le en avtor.

Prva stvar, ki se ob poslušanju albuma 'Bible Eyes' uleže v ušesa, je predvsem opojna, malce retrospektivno okisana sintetična melodika, ne prav daleč od tiste, s katero je v devetdesetih ali še raje na zbirki 'Analord' navduševal Aphex Twin. Zdi se, da je tudi Egyptrixxu tu uspelo najti presežek v preprostosti oziroma enostavnih strukturah, ki hitro obstanejo v ušesih. Toda v nasprotju s številnimi posnemovalci je Kanadčan to estetiko posodobil in prikrojil v sebi lasten izraz, oprt predvsem na nove, sveže domislice sodobnih britanskih basovskih muzik in electra. Basovske linije je sicer spretno in subtilno vpel v ritmične strukture, kar je botrovalo temu, da glasba diha in ponuja občutek obsežnega prostora. Spet drugje se loti zapuščine detroitske techno in house glasbe, kjer navduši z izjemnim groovom, precizno strukturirano ritmiko in skozi minimalistične posege ukrojeno bogato atmosferiko. Ena lepših skladb je izrazito popoidna 'Chrysalis Records', ki jo z glasom pospremi synthpoperka Trust. Ta se pojavi še v dubsteperski skladbi 'Fuji Club', kjer pa jo Psutka tako zelo upočasni, da je slišati kot kakšen Paul St. Hilaire. Kljub raznoterim odvodom pa plošča 'Bible Eyes' ponuja koherenten, celosten posluh, kar zopet lahko pripišemo predvsem Psutkovemu izrazito avtorskemu pristopu. Ta vzbuja upanje, da se bo elektronska glasba vendarle ponovno otresla generičnosti, ki jo je pestila v minulem desetletju, obenem pa je lepa napoved za Egyptrixxove bodoče glasbene avanture.

pripravil Goran Kompoš



Komentarji
komentiraj >>

Re: EGYPTRIXX: Bible Eyes (Night Slugs, 2011) (ponovitev 14.6. ob 00.30)
rajko [07/06/2011]

tud men je ta plata dost huda:) tko k dolge poljane rahle mizantropije, tko se vleče ta albumčk:)
odgovori >>

    Re: EGYPTRIXX: Bible Eyes (Night Slugs, 2011) (ponovitev 14.6. ob 00.30)
    dino [07/06/2011]
    mene pa zanima, kam bodo sli night slugs, ko se bodo prenazrli shepardovih tonov...
    odgovori >>

      Re: EGYPTRIXX: Bible Eyes (Night Slugs, 2011) (ponovitev 14.6. ob 00.30)
      goran [07/06/2011]
      rAjko, jest sm to asociacijo sicer spregledu, ampak se mi je zdel, da mora bit en bolj subtiln razlog zakaj mi je plata všeč hihi dino, v resnici je men dost vseen kam dokler bo egyptrixx tko luštno muziko delu : )
      odgovori >>