Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
COUNT BASS D & INSIGHT: The Risk Takers (Ascetic Music, 2011) (ponovitev 22. 7. 2011 ob 00.30) (1181 bralcev)
Petek, 15. 7. 2011
jizah



Bostonski raper INSIGHT je že dvakrat razveseljeval ljubljansko rapersko občinstvo in sploh na prvem koncertu, dokazal vso svojo energijo in tehnično dovršenosti. Tokrat svoje verbalne akrobacije plemeniti na podlage izjemnega producenta COUNTa BASSa Dja, ki je poskrbel za nekaj vrhunskih raperskih podlagalskih znamenitosti. Tokrat v stilu klasičnega hiphopa skupaj dokazujeta, da je klasičen hiphop lahko še kako potenten, humoren in zanimiv, kljub povsem tradicionalističnem videnju te zvrsti.
Preden sta se srečala bostonski rimoklepač, producent, DJ, programer in vsestranski internetni razvijalec Insight ter najvidnejši podtalni predstavnik nashvillskega rapa, producent, DJ in MC Count Bass D, sta vsak posebej v svojih 15 in več letnih karierah za seboj pustila enormno število odličnih albumov. Insight, čigar koncerti veljajo med interno rapersko sceno za pravo poslastico, se je med drugim v času najbolj plodnega obdobja kar dvakrat predstavil tudi ljubljanskemu raperskemu občinstvu.

Ob vseh genialnih konceptualnih prebliskih se je tokrat Insight oddaljil od tovrstnih idej in zlagoma, brez pritiska, skupaj s Countom Bassom D-jem ustvarjal kompozicijo za kompozicijo, kar je rezultiralo v sproščeno, klasično rap ploščo.

Fanta se ne ozirata po sodobnih glasbenih trendih, saj ju mainstream populacija pravzaprav ne (pre)pozna, medtem ko imata v podtalju vsak svoj omejen krog poslušalcev, ki od njiju vedno pričakuje presežne albume - in tako je tudi tokrat. Brez odvečne histerije in piarovskega pompa sta fanta izdala album, ki za večino njunih sledilcev ni nič novega, temveč zgolj pričakovana in poštena doza klasičnega rapa, neuvrščenega ne v polje podtalnega ne v polje komercialnega hiphopa. Koheziven album nenehno daje vtis, da sta se fanta med snemanjem kompozicij izdatno zabavala, saj goji povsem neobremenjen, nemoralističen, nenergaški in sproščen občutek, znotraj katerega oba klepetača zvenita dinamično, saj sta si Insight in Count Bass D stilsko povsem različna. Ravno njuna raznolikost v podajanju besedil, pri čemer je Insight povsem osredotočen, strasten in z vsem srcem prisoten v kompozicijah, medtem ko Count Bass D deluje precej odmaknjeno, nedosegljivo, kot bi bil z drugega sveta, pa nam ponuja čarobni estetski doping albuma.

Skupek ponuja zanimiv kontrast, katerega ohlapna stična točka je sicer skrita v naslovu, saj skoraj v vsaki skladbi najdemo kakšno zanimivo misel o tveganju bodisi v osnovni življenjski situaciji bodisi znotraj polja umetnosti. Njun pristop je povsem drugačen in simpatično kontrasten. Insight v svoji klasični animatorski in energični maniri poslušalce na zanimiv način informira, ob tem pa spretno, a nevsiljivo pakira dejstva življenjskega vsakdana. Count Bass na drugi strani deluje povsem nezemeljsko. Rapa leno, zapohano, počasi, neenergično, jebivetrsko, navidez povsem nezainteresirano, a znotraj tega pušča ogromno prostora za svoje zanimive instinktivne in hitre, verjetno namerno necenzurirane domislice, s čimer nas prepriča, da njegov „doomovski“ rap ni nuja, ampak predvsem potreba po lastnem ugodju in uživanju v življenju, očitno polnem slepega, a všečnega idealizma. Navkljub vsem kontrastom pa skupni imenovalec ostaja skrit v polju zavedne veseljaške sproščenosti brez nepotrebnega moraliziranja in polariziranja na dobre in slabe ali zmerjanja drugih raperjev.

Glavno presenečenje pa najdemo v podlagah, podprtih z močnimi, udarnimi bobni in zanimivimi, kreativnimi vzorci. Za glavnino le-teh je nepričakovano poskrbel Insight, ki sicer velja za odličnega producenta, a nas ob pogledu na obe imeni najprej predrami misel, da je glavni producent Count Bass D, saj je on na tem področju veliko bolj prepoznaven. Seveda dvomiti v to, da bo Insight svoje pestre podlage naredil neuniformirane, vseeno ne gre, delo pa je po pričakovanjih opravil odlično. Podlage niso šlampaste, šminkerske ali ropotajoče, svojo raznolikost pa kažejo skozi celotno ploščo, saj se počasni beati izmenjujejo s hitrimi, poudarki pa so enkrat na klasičnem boom bapu devetdesetih, drugič so malce bolj nezemeljski, tretjič bolj funky, četrtič filmski ... skupni občutek pa je, da gre za nekakšno nadgradnjo klasične raperske forme devetdesetih letih, kjer ni prostora za trendovske prebliske ali uniformirano brezidejnost. V osnovi gre za sodoben boom bap retro hiphop z manjšimi odkloni v različne funky odvode.

Count Bass D, sicer čislani producent in frontman projekta Project Move, veliki prijatelj Dooma, in Insight, bostonski soborec Edana, Mr. Lifa, Akrobatika, del dvojca Y Society, ter trojca ShinSight Trio, pa sta kljub vsemu na album povabila nekaj svojih soborcev in prijateljev, a je teh za razliko od mnogih raperskih pretiravanj le za vzorec. Tako na albumu najdemo odličnega PaceWona, Dagho ter Koola Keitha, ki poskrbi za najslabši vokalni preblisk na albumu, a kot vedno ostaja zvest svojemu stilu.

Dve podtalni starosti bosta s to ploščo obdržali interno publiko, oddaljeno od vsevednih podzemnih zaprisežencev ali komercialnih, trendovskih sledilcev. V varno zavrtje ušesnih votlin poslušalcev drugih glasbenih stilov, s to - sicer v mnogih pogledih odlično – ploščo verjetno ponovno ne bosta vstopila. Raperske glave pa ostajamo zadovoljne, da nam ni niti enkrat potrebno pritisniti tipke skip.


Komentarji
komentiraj >>

Re: COUNT BASS D & INSIGHT: The Risk Takers (Ascetic Music, 2011) (ponovitev 22. 7. 2
k0nyak [16/07/2011]

aa ti ta ni plata leta? bl fanki
odgovori >>