Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ATARI TEENAGE RIOT: Live In Philadelphia (Digital Hardcore/ Elektra, 1999) (2109 bralcev)
Sreda, 31. 8. 2011
Andraž Kajzer



Ko govorimo o berlinski zasedbi Atari Teenage Riot, gotovo govorimo o koncertni zasedbi. O bendu, ki je svoje politične poglede začel predstavljati skozi nenavadno mešanico nemškega techna, elektronike in hardcora. Vodja zasedbe Alec Empire je zvok Atari Teenage Riot tej fuziji primerno poimenoval digital hardcore in temu poimenovanju so nedvomno sledili tudi živi nastopi. Nekateri se še spomnijo njihovega koncerta konec devetdesetih v ljubljanski K4, čas za obnovo pa bo pri nas že oktobra v Ljubljani!
* Ko govorimo o berlinski zasedbi Atari Teenage Riot, gotovo govorimo o koncertni zasedbi. O bendu, ki je svoje politične poglede začel predstavljati skozi nenavadno mešanico nemškega techna, elektronike in hardcora. Vodja zasedbe Alec Empire je zvok Atari Teenage Riot tej fuziji primerno poimenoval digital hardcore in temu poimenovanju so nedvomno sledili tudi živi nastopi. Nekateri se še spomnijo njihovega koncerta konec devetdesetih v ljubljanski K4, a morda več o angažiranosti in zagnanosti benda pove internetni video s posnetki berlinskih nemirov leta 1999. Atari Teenage Riot v njem nastopajo kot vodilne sile tega nemira in s svojimi komadi sredi ulic zagnano spodbujajo protestnike, medtem ko le nekaj metrov stran policija s solzivcem in udarci preganja množico. Proti koncu videa Alec Empire zagnano vpije: »Fuck the police!« medtem ko nemočno gleda, kako nemška policija obračunava z izgredniki. Čisto na koncu vidimo še aretacijo članice Nic Endo in samega Aleca Empireja, ki, ko že izgine z našega vidnega polja, še enkrat zavpije: »We'll never die!« In tudi po enajstih letih Alec Empire ni izgubil volje. Leta 2000 se je zasedba namreč razšla, a se je lani ponovno aktivirala ter stopila na odre in sodeč po ogledu njihovega nastopa na reški Harteri ima še vedno dovolj energije za soliden koncert. Tega poleg že dolgoletne članice Nic Endo seveda vodi Alec Empire, v tej sodobni različici pa se jima je v bendu nepričakovano pridružil še reper CX Kidtronik.

Pri koncertih Atari Teenage Riot ne gre za nastop, ki temelji na igranju. Klaviatur in semplerjev se poslužujejo predvsem občasno, komadom narekujejo tempo in jih vodijo skozi prehode, a glavnina nastopa temelji na vseh treh vokalih. Trojica neumorno leta po odru, se znajde na kakšnem od zvočnikov in spodbuja publiko tik pred njihovimi nosovi. Za nameček se Alec Empire skoraj obvezno poda še med občinstvo. Takrat, ko je tega več, s klasičnim crowd surfanjem, na Harteri pa je postregel s precej bolj brutalnim prihodom. Kar sam se je lotil ograje, ki je ločevala občinstvo in oder ter se nato, ne ozirajoč se na varnostno službo, pognal med publiko in nekajkrat skoraj zanetil pretep. Za finale se je zagnal še skoraj do konca dvorane, tja do mešalne mize in z vso silo odrinil nič hudega slutečega obiskovalca. Atari Teenage Riot nas namreč želijo premakniti. Tudi dobesedno. S svojim divjim koncertnim nastopom se borijo za boljši svet, s svojimi intenzivnimi ploščami na ves glas opozarjajo na probleme in očitno ne prenašajo nemega občinstva.

Poleg štirih albumov so v diskografiji benda zabeleženi trije koncertni albumi. Iskan, na kaseti izdani Live in Stuttgart - One-off Shit Let's Go! - iz leta 1996, ki je neke vrste eksperiment z nenavadnim izborom inštrumentov ter spoken-wordom iz različnih skladb. Leto pozneje posneti Live in Philadelphia Dec. 1997 – njihov najbolj reprezentativen koncertni album - in še leta '99 posneti Live at Brixton Academy. Ta vsebuje natančno 26 minut in 38 sekund white noisa in je zadnji album pred razpadom zasedbe. Live in Philadelphia, izdan za stalno založbo Digital Hardcore, tako ostaja najbolj reprezentativen odsev koncerta Atari Teenage Riot. Letošnji Is This Hyperreal?, 20. junija prav tako izdan pri založbi Digital Hardcore, je na zdajšnjih nastopih seveda v ospredju, preostali del pa sestavljajo predvsem vidnejše skladbe opusa zasedbe, kakršnih je kar nekaj na koncertnem albumu Live in Philadelphia. Album, posnet decembra leta 1997 v filadelfijskem teatru Trocadero, med devetimi skladbami vsebuje koncertne stalnice zasedbe, kot so Sick to Death, Speed, Midijunkies, Destroy 2000 Years of Culture, Into the Death in seveda Atari Teenage Riot. Album od začetka do konca predstavlja intenzivnost zasedbe, v drugi Deutschland Has Gotta Die! zaplava v drum'n'bass ritme, Destroy 2000 Years of Culture vodi hiphoperski boben, ostale skladbe pa so po večini najbolje zajete pod oznako digitalni hardcore. Plošča se zaključi s komadom Midijunkies, ki razpade v hrupu in se počasi prelevi v tišino. Gre za 38-minutni koncert brez dodatka. Gre za surove Atari Teenage Riot brez omejitev.

Koncert zasedbe Atari Teenage Riot, naslovljen Live in Philadelphia Dec. 1997, posnet v philadelphijskem teatru Trocadero, bomo slišali v celoti. Poslušamo torej živo izvedbo skladb Get Up While You Can, Deutschland Has Gotta Die!, Sick to Death, Destroy 2000 Years of Culture, Not Your Business, Speed, Into the Death, Atari Teenage Riot in Midijunkies

pripravil Andraž Kajzer



Komentarji
komentiraj >>