Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
JÓHANN JÓHANNSSON: The Miners' Hymns (130701, 2011) (ponovitev 4. 10. 2011 ob 00:30) (946 bralcev)
Torek, 27. 9. 2011
Pina Gabrijan



Poslušamo nov izdelek islandskega skladatelja Jóhanna Jóhannssona, naslovljen 'The Miners' Hymns'. Gre za glasbeno spremljavo za istoimenski dokumentarni film ... (v celoti!)

* 'The Miners' Hymns' je dokumentarni film iz letošnjega leta, za čigar glasbeno plat je poskrbel priznani islandski skladatelj in producent Jóhann Jóhannsson. Avtor filma Bill Morrison si je za tematiko tega skoraj enournega nadvse liričnega filma izbral minersko zgodovino premogovnikov na severnem delu Anglije, predvsem družbeno plat te danes tam nič več prisotne panoge. Osredotočil se je predvsem na letno zborovanje minerjev, ki ga zaznamuje tudi obvezna godba na pihala. Tako sta se za nastanek 'The Miner's Hymns' kot celote slike in zvoka našla ameriški režiser in islandski glasbenik, ki sta se posvetila, nemara tako tudi poklonila delčku angleške zgodovine.

V Jóhannssonovem primeru gre za nadvse aktivnega samostojnega mnogostranskega ustvarjalca, ki pa je tudi član znane zasedbe Apparat Organ Quartet in manj znane Evil Madness, dotični album pa je njegov osmi samostojni po vrsti. Sicer je tudi soustanovitelj Kitchen Motors, kjer ne gre le za založbo, temveč tudi ustvarjalni kolektiv, ki je namenjen podpiranju kolaboracij med ustvarjalci z različnih vetrov, organizaciji koncertov in razstav ter produkciji in izdajanju raznih umetniških umotvorov.

Plošča 'The Miners' Hymns' je sicer neločljivi del filma, vendar pa funkcionira tudi kot povsem samostojno delo. Posneta je bila v zavetju veličastne normanske katedrale v kraju Durham na severovzhodu Anglije. Med šestnajstimi člani pihalne godbe, ki je temeljna nosilka tega albuma, se je znašlo tudi nekaj bivših članov minerske skupnosti tega okrožja. Pridružuje se jim še klaviaturist ter manjša mera tolkal in elektronike. Glasba se po eni strani drži oziroma poslužuje tradicionalnega izrazja, značilnega za delavski razred, težko industrijo, po drugi strani pa jo vodi subtilni občutek liturgične posvečenosti. Polno je nihanj intenzivitete, ploščo pa hkrati ponovno po eni strani preveva duh zmagoslavja in zanosa, ki pa v sebi nosi tudi grenkobo, ki je od nekdaj in bo tudi zmeraj zaznamovala nemila življenja pod nemogočimi pogoji, katerim je delavskemu razredu nemogoče ubežati.

Jóhannsson je za naslove skladb uporabil dejanske slogane takratnega delavstva te panoge, na albumu se tako znajdejo komadi, kot so na primer: 'The Cause Of The Labour Is The Hope Of The World', 'An Injury To One Is The Concern Of All' ali pa 'Industrial And Provident, We Unite To Assist Each Other'. In vse skladbe na albumu manifestirajo, kako z minimalističnimi prijemi doseči veličasten učinek, pa tudi, kako biti veličasten, a kljub temu delovati minimalistično. Tako Jóhannsson uspe ujeti melanholično oziroma nekoliko nostalgično vzdušje ob upoštevanju dejstva, da je bil tamkajšnji zadnji premogovnik zaprt v letu 1992. Vendar pa se je dejansko tradicija tega zborovanja oziroma vélike gale, kot ji pravijo, ohranila. In z 'The Miners' Hymns' je tudi ovekovečena kot del svetovne glasbene zgodovine.

pripravila Pina Gabrijan

 





Komentarji
komentiraj >>