Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BOBBY PREVITE BUMP meets PAN-ATLANTIC (891 bralcev)
Nedelja, 23. 10. 2011
Peter Cimpric



Ta konec tedna pri zahodnih sosedih nedaleč od meje že štirinajstič potek Jazz in vino mirú, majhen festival, ki vsako leto gosti kar nekaj uglednih imen. Na četrtkov otvoritveni večer smo v Krminu prisluhnili newyorškemu bobnarju Bobbyju Previtu in njegovi novi zvezdniški zasedbi, v kateri med drugim najdemo Steva Swallowa na basu in Wayna Horvitza na klavirju. (v celoti!)

BOBBY PREVITE BUMP Meets PAN-ATLANTIC, 20. 10. 2011; Krmin, Italija

* Pretekli konec tedna se je v Krminu, mestecu blizu italijanske Gorice, odvil štirinajsti festival Jazz in vino mirú. Festival, ki tostran meje navkljub priročni lokaciji ni deležen velike pozornosti, vsako leto ponudi kar nekaj koncertov zvenečih imen. Bill Frisell in John Scofield sta na primer že skoraj redna gosta, lani so nastopili legendarni Oregon z Ralphom Townerjem, naštevali bi lahko še in še. Na četrtkovem otvoritvenem večeru smo imeli tokrat priložnost slišati newyorškega bobnarja Bobbyja Previta, ki je ob sebi združil ekipo vrhunskih glasbenikov iz dveh svojih preteklih zasedb. Iz zasedbe Bump sta se mu pridružila pianist Wayne Horvitz in basist Steve Swallow, iz zasedbe Pan Atlantic pa saksofonist Wolfgang Puschnig in pozavnist Gianluca Petrella. Gre torej za muzikante, ki se dobro poznajo, to pa je bilo čutiti tudi iz njihove brezhibne interakcije med samim koncertom.

Kljub temu, da je bil Previte kot nosilec projekta osrednja zvezda večera in da so bili njegovi bobni pomaknjeni naprej na rob odra, je šlo vse prej kot za kakšno solersko razkazovanje tehnike. Previte namreč ni le odličen bobnar, ampak tudi odličen komponist. Zdi se, da so v njegovi glasbi stvari vedno na svojem mestu in v natančno odmerjenih dozah. V izvedbi izkušenega benda pa takšna preudarnost tudi ne zavira improvizacije in dinamičnega razpona.

Koncert se je začel umirjeno in postopno, hitro se je razkrila osnovna delitev vlog na odru. Podlago je od prvega tona dalje v enakomernem groovu vlekel Swallow s svojim značilnim elektroakustičnim basom. Njegov precizen ton združuje električno jasnost in glasnost z akustično mehkobo in toplino. Čezenj je Previte ekspresionistično spuščal kratke odseke različnih ritmov, ki so komad izmenično utrjevali in lomili. Vzdušje so odlično dopolnjevali skromni vložki prepariranega klavirja. Njegov krhek, rahlo brenčeč zvok se je postopoma krepil, ko je Horvitz iz strun potegnil svoje preparate in začel udarjati polnejše akorde. Saksofon in pozavna sta od začetka svoje melodije pletla bolj prosto, tekom koncerta pa sta se pogosto združila v udarnejših rifih. Kombinacija rezkega zvoka saksofona in zamolkle mehkobe pozavne je na več mestih ustvarila učinek, da poslušamo številčnejšo trobilsko sekcijo. Tudi v tem lahko prepoznamo izjemen občutek, s katerim Previte sestavlja zvočnost svojih kompozicij.

Material, ki ga je bend predstavil, je bil po Previtovih besedah povsem nov. Čeprav bi težko govorili o čem drugem kot o jazzu, je bilo mogoče v zvenu zaznati tudi elemente iz drugih žanrov. Previte, ki je sicer znan po svoji žanrski odprtosti, je svoje prehode večkrat izpeljal z rokersko odločnostjo. Vzdušje je bilo bolj eksperimentalno, ko je po bobnih udarjal z golimi rokami, ropotuljicami in različnimi vrstami palčk. Tiste najmehkejše, oblazinjene, so se odlično ujele z zamolklim basom in zadušeno pozavno. Tako so komadi prehajali med mehkobo in grmenjem, bopovskim mainstreamom in avantgardo, natančno določenimi in improviziranimi odseki. Navkljub precejšnjemu ekspresionizmu pa komadi niso razpadali, tudi v nepravilnih ritmih je bilo mogoče prepoznati vzorce in še naprej kimati v taktu.

Redni del koncerta se je zaključil z edino starejšo kompozicijo v setu, to je You're in over your head. Tih in počasen komad, v katerem je vzdušje najbolj zaznamoval minimalistično odmevajoč klavir, se je žal nekoliko vlekel, tako da je koncert za trenutek kar nekako obvisel v zraku. K sreči pa mu je sledil še kratek dodatek z naslovom Bailout, v katerem sta intimna atmosfera in uvodna odsotnost trobil spomnili na kakšno izmed kompozicij pokojnega Esbjorna Svenssona.

Zaključek koncerta je bil tako precej umirjen. You're in over your head lahko razumemo celo kot nekakšen fatalističen komentar izkušenih džezistov na aktualne družbenopolitične problematike. Izraz Bailout pa smo od raznih finančnikov slišali že kar prevečkrat ...

Recenzijo koncerta Previtove zasedbe Bump meets Pan Atlantic je pripravil Peter Cimprič.

 



Komentarji
komentiraj >>