Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LETI IT BE NAKED BEATLES & THE DEAD'S MAGICAL MISTERY TOUR. (3988 bralcev)
Sreda, 28. 1. 2004
outlaw



Paul McCartney je ob Ringu Starru še edini preživeli iz liverpoolske četvorice. Lani je poskrbel, da so posnetki, ki so jih Beatli naredili na prelomu šestdesetih v sedemdeseta in so svojčas izšli pod naslovom Let It Be, zaznamovani s produkcijo Phila Spectorja, tokrat izšli v ogoleli, izvirniku menda bližji različici. Medtem je lani poleti skupina The Dead, ki nadaljuje izročilo največje skupine vseh časov, The Grateful Dead, na svoji turneji Summer Getaway 2003 pogosto igrala pesmi Beatlov.
dead.net
Radio študent
IZVEN ZAKONA
Goli Beatli in Mrtvi na čarobnem potovanju
SREDA, 28. januarja 2004, 22.00 - 23.00
avizo trak IZVEN ZAKONA, 2
1. CD 7. julij, 2 (mccartney,lennon) COME TOGETHER the dead 7.22
VEDNO V PODLAGO, kadar je le mogoče: CD bill frisell, 8 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
Pozdrav oddaji Izven zakona, tu sva Milko Poštrak in . tole je bila pesem Come Together skupine The Beatles, sicer z njihove plošče Abbey Road, tokrat v izvedbi zasedbe The Dead, dostojne naslednice največje skupine vseh časov, The Grateful Dead, na lanski veličastni poletni turneji Summer Getaway 2003. Zlahka bi ji rekli Magical Mystery Tour. Tako je bilo, kot seveda veste, naslov albumu in filmu Beatlov. Na tistem albumu je tudi pesem Strawberry Fields Forever, ki so jo na lanski poletni turneji prav tako izvajali The Dead. Dvakrat, enkrat v naslednji akustični različici na koncertu 9. avgusta. Strawberry Fields Forever.
2. CD 9. avgust, 1 (lennon,mccartney) STRAWBERRY FIELDS the dead 8.24
The Grateful Dead, pa tudi Jerry Garcia s svojo skupino, Bob Weir z zasedbo Ratdog in Phil Lesh & Friends so na koncertih pogosto preigravali pesmi Beatlov. Resda ne tako pogosto, kot pesmi Boba Dylana, a kljub temu. Zanimivo je še naslednje: menda so prav Beatli vplivali na akustično zasedbo Mother McCree’s Uptown Jug Champions, predhodnico The Grateful Dead, da se je elektrificirala. Podobno, kot so Beatli vplivali na The Byrds in nenazadnje tudi na Dylana, da so se priključili na elektriko.
Gotovo se nekatere poslušalke in poslušalci spomnite, drugi pa vsaj veste za tisto veliko dilemo, s katero smo se ubadali v šestdesetih in sedemdesetih. So ti všeč Beatli ali Rollingi? Medtem so mnogi že zdavnaj, tudi pred Vladom Kreslinom, presekali ta gordijski vozel in odgovorili: »ne eni, ne drugi, oboji«. Dilema je bila pomenljiva iz vrste razlogov. Po eni strani v čisto glasbenem smislu: Beatli so predstavljali popoiden vidik takratne glasbe, karkoli je to že pomenilo, Rollingi pa subverziven, udaren, brezkompromisen, na »umazani« ritem in blues oprt zvočni izraz odpora nezadovoljne belske mladine s stanjem stvari v zatohli, tradicionalistični, patriarhalni povojni Veliki Britaniji. To se je odražalo tudi na ravni, ki smo ji včasih rekli subkultura. Beatli so poosebljali polikane, v začetku celo v obleke oblečene mladce s pričesko na pisker, ki so bili divji ravno v pravih merah, da so najstnice histerično kričale, moralna večina se je dobrodušno zgražala, prava nevarnost pa bi se naj skrivala v mračnih, mrkih Rollingih. V smislu: bi dovolili, da gre vaša hči ven z enim od njih, ali: zaklenite hčerke, ker so Rollingi v mestu in podobne otročarije. Zanimivo, da so v mojem domačem okolju, torej v Slovenski Bistrici, v šestdesetih za vsako pričesko, kjer so lasje segali recimo pol centimetra preko ušes, uporabljali izraz bitles. To je več kot desetletje kasneje zabeležil Zoran Predin z zasedbo Lačni Franz v pesmi z naslovom Bitles. Medtem se je, kot pripoveduje tudi omenjena pesem, zvrstilo kar nekaj subkultur in kar nekaj moralnih panik.
Zdajle ne bi dalje razpredal v tej smeri, te dileme omenjam zato, ker so pomenljive in ker še dandanes v dobršni meri isti idejni sklopi ali mehanizmi določajo razlikovanja tudi na sodobnem rockovskem prizorišču.
Poslušajmo naslednjo izvedbo neke pesmi Beatlov na koncertu The Dead. To je She Said z nastopa 1. julija, slišali pa boste peti Joan Osborne. Ona je rekla.
3. CD 1. julij, disk ena, 5 (lennon,mccartney) SHE SAID the dead 5.42
She Said, She Said, pesem s prelomne plošče Revolver skupine The Beatles iz 1966. leta. Še eno razlikovanje je bilo izredno pomenljivo, tokrat znotraj same skupine The Beatles. Namreč razlikovanje med osladnim, polizanim, omlednim Paulom McCartneyem in ostrim, brezkompromisnim, silovitim Johnom Lennonom. Seveda zdajle poenostavljam, a naj za naše potrebe zadošča. Nerodno je, ker sta se Lennon in McCartney skupaj podpisovala pod pesmi in šele postopoma ugotavljamo, katera pesem ali kateri del katere pesmi je delo koga od njiju. Včasih prav preseneti, ko poskušamo po obliki in vsebini pesmi ugotoviti avtorstvo, potem pa na podlagi podatkov vidimo, koliko smo vsekali mimo. Če bi sklepali po tem, katere pesmi iz časa Beatlov na svojih koncertih izvaja Paul Mcartney, saj ob tem domnevamo, da izvaja tiste, ki jih je napisal on, bi rekli, da je Blackbird njegova. Tule jo slišimo v napol akustični izvedbi Boba Weira in The Dead na koncertu 1. julija lani. Blackbird.
4. CD 1. julij, disk dve, 3 (lennon,mccartney) BLACKBIRD the dead 8.45
Blackbird je s še enega klasičnega albuma Beatlov, s t. i. Belega ali White Albuma. Z njega so The Grateful Dead, nato The Dead in posamezni člani pogosto izvajali pesem Dear Prudence, ki so jo, ob Helter Skelter, kot veste, povzemali tudi Siouxie & The Banshees, pa tudi Why Don't We Do It In The Road. Slednjo bomo zdajle slišali v izvedbi The Dead na nastopu 30. julija lani.
5. CD 30. julij, 6 (lennon,mccartney) WHY DON'T WE DO IT IN THE ROAD the dead 6.31
Ena od zame ključnih pesmi Beatlov nasploh, ob A Day In The Life, ki jo je svojčas recimo izvajal tudi Mark E. Smith z zasedbo The Fall, je Tomorrow Never Knows, ki je zaključevala album Revolver. Saj veste, skladba, v kateri so Beatli uporabili nazaj obrnjene trakove in podobno. The Dead so jo pogosto igrali, tule je izvedba s koncerta 24. junija. Tomorrow Never Knows.
6. CD 24. junij, 2 (lennon,mccartney) TOMORROW NEVER KNOWS the dead 9.17
V zasedbi The Beatles pa je bil še en ustvarjalec, tihi Beatles, George Harrison. Zanimivo, da na, vsaj meni dosegljivih in znanih, posnetkih ter koncertih niti The Grateful Dead niti The Dead niso igrali kake pesmi Georga Harrisona. Njegove pesmi so kapljale na plošče Beatlov šele proti koncu, ko sta ga Lennon in McCartney občasno pripustila k avtorstvu. Seveda vemo, da sta John Lennon in George Harrison že pokojna, živa sta le Ringo Starr, ki je z ustvarjalnega vidika verjetno popolnoma nepomemben, in Paul McCartney. Slednji si je lani, torej brez sodelovanja z Lennonom in Harrisonom, privoščil objavo t.i. ogolele različice labodjega speva Beatlov, albuma Let It Be. V izvirniku napaberkovane lepljenke posnetkov, narejenih v času poskusnih snemanj, zabeleženih na istoimenskem filmu. Posnetki so nastali prej, v obliki albuma pa so bili objavljeni po plošči Abbey Road. V tisti obliki jih je obdelal razvpiti producent, medtem umora partnerke obdolženi, vendar še ne pravnomočno obsojeni Phil Spector. Spector je takrat, na prelomu šestdesetih v sedemdeseta, delal z Johnom Lennonom na albumu Plastic Ono Band, vzporedno pa tudi na šele 1975. leta objavljenem albumu Rock and Roll, posvečenem zgodovini rock and rolla. Na omenjenih ploščah se je lepo videla razlika med Lennonom in McCartneyem, vsaj, kar se po Beatlih objavljenih plošč tiče. A o tem zdajle ne bi razpredal.
Zgolj za vzorec poslušajmo, v kaki obliki je Paul McCartney izvolil objaviti posnetke z albuma Let It Be, tokrat pod naslovom Let It Be…Naked, Ogolela Let It Be. Tule je meni tako ljuba pesem I've Got A Feeling, znana tudi v eksplozivni izvedbi beograjske novovalovske zasedbe Električni orgazam. Ogolela različica.
7. CD beatles, 6 (lennon,mccartney) I'VE GOT A FEELING the beatles 3.31
disk Fly on the wall, 0.17 posnetek (Don't Let Me Down), ki traja do 1.08
Ogoleli različici albuma Let It Be, imenovani Naked, je dodan tudi disk s posnetki s snemanj in z razgovori Beatlov. Tako smo po I've Got A Feeling slišali drobec poskusne izvedbe klasike Don't Let Me Down, ki se sicer ni znašla na izvirnem albumu Let It Be 1970. leta, temveč na mali plošči. Je pa v ogoleli različici tokrat zabeležena na Let It Be…Naked. Med poskusnimi drobci najdemo tudi nekaj pesmi, ki jih je George Harrison kasneje objavil na svoji samostojni plošči All Things Must Pass, vključno z zasnutkom naslovne pesmi. Let It Be Naked se, ob par producentskih posegih, od izvirne Let It Be razlikuje tudi v tem, da so pesmi razvrščene v drugem vrstnem redu, da sta dva drobca, Maggie Mae in Dig It, izpuščena, namesto njiju sta dodani že omenjena Don't Let Me Down in For You Blue. Jaz pa se bom od ogolele različice Let It Be poslovil s tole elementarno izvedbo pesmi Two of Us.
8. CD beatles, 5 (lennon,mccartney) TWO OF US the beatles 3.21
Gremo domov, pravijo Beatli. Oddaje Izven zakona je konec. Naslednji teden, prvo sredo v februarju in prvo sredo v novi programski shemi našega in vašega Radia Študent, bo posebna oddaja Moč pesmi prvič na sporedu ob pol enajsti večerni uri. Poslušali bomo Jesseja Colina Younga. Do takrat se Milko Poštrak poslavljam s pesmijo Lucy In The Sky With Diamonds, kajpak z albuma Sgt. Peppers Beatlov, tokrat v izvedbi skupine The Dead na koncertu pred enim letom, na Valentinovo 2003. Lep pozdrav!
9. CD dead live, 6 (lennon,mccartney) LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS dead 7.00
avizo trak IZVEN ZAKONA, 3
Milko POŠTRAK


Komentarji
komentiraj >>