Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Zajemite sapo in odprite oči, prihaja 22. Liffe! (1780 bralcev)
Sreda, 9. 11. 2011
TisaV



Danes zvečer se z lahkotno irsko komedijo »Policist« pričenja težko pričakovani 22. Liffe. Povabljeni izbranci si bodo film lahko ogledali v Linhartovi dvorani novo tlakovanega Cankarjevega doma. Namesto po šarmantni Ravnikarjevi dediščini se bodo obiskovalci tako sprehodili po modernem bambusovem parketu, ki spravlja v obup slovensko arhitekturno stroko.
Danes zvečer se z lahkotno irsko komedijo »Policist« pričenja težko pričakovani »22. Liffe«. Film, v katerem manjšo vlogo odigra tudi Katarina Čas, si bodo izbranci lahko ogledali v Linhartovi dvorani novo tlakovanega Cankarjevega doma. Namesto po šarmantni Ravnikarjevi dediščini se bodo obiskovalci tako sprehodili po modernem bambusovem parketu, ki spravlja v obup slovensko arhitekturno stroko.

No, ne glede na to, da je Cankarjev dom po novem postal enak ostalim »hohštaplerskim« ustanovam v državi, se »Liffe« uspešno upira pretirani komercializaciji, zato bodo njegove temačne sobane že 22. zapored objemale s sedmo umetnostjo podhranjene duše. Pribežniki v imaginarni svet, ki ga odstira platno, si namreč v novembru obetamo potešitev in mir, ki nas ob srečni izbiri filmskih naslovov brez abstinenčnih krčev pripelje vsaj nekje do novega leta, če ne celo dlje.

V »Perspektivah«, uradnem tekmovalnem sklopu mladih režiserjev za nagrado »Vodomec«, kjer se avtorji predstavljajo s svojimi prvenci ali kvečjemu drugim filmom, si bo letos mogoče ogledati deset filmov. Na domača platna se vračajo Koen Mortier z ganljivo dramo »22. maj«, Céline Sciamma s filmom »Pobalinka« in Jeff Nichols s srhljivo psihološko dramo »Zaklonišče«. Poleg tega si bo v sklopu »Perspektiv« mogoče ogledati tudi večkrat nagrajeni nizkoproračunski prvenec Nejca Gazvode »Izlet«, ki ga je šestindvajsetletni pisatelj, scenarist in režiser posnel kar z digitalnim fotoaparatom.

»Perspektive« bodo na ogled prinesle tudi film grške režiserke Athine Rachel Tsangari z naslovom »Attenberg«. Čudaška, a skrajno subtilna zgodba o odraščanju, ki vsebinsko spominja na lanskoletnega prejemnika »Vodomca«, grški film »Podočnik«, je le prva iz serije radikalno drugačnih, drznih in provokativnih grških filmov, ki jih prinaša letošnji »Liffe«.

Mlademu grškemu filmu je namreč letos posvečen »Liffov Fokus«. Sklop filmov, ki ga nikakor ne gre zamuditi, tako poleg omenjenega »Attenberga« sestavlja še sedem mojstrovin, ki jih je mlajša generacija grških režiserjev ustvarila med leti 2001 in 2011. Žarišče evropske ekonomske krize in politične korupcije je tako tudi prostor najplodnejšega umetniškega ustvarjanja, ki ponuja svoj pogled na težko situacijo, v katero je zašla sodobna grška družba.

»Predpremiere« letos prinašajo devetnajst filmov in so namenjene nestrpnežem, ki ne morejo počakati na uradne premiere dotičnih odkupljenih filmov. V njih se bohotijo najnovejša dela režiserskih legend, kot so Moretti, Ozon, Almodóvar, Kaurismäki, Cronenberg, von Trier in Allen, številni ljubljenci festivalov, kot sta recimo »Fant s kolesom« bratov Dardenne in »Pogovoriti se moramo o Kevinu« Lynne Ramsay, pa še nominiranec za tujejezičnega Oskarja »Ženska, ki poje« in visokoproračunska poljska produkcija slovenskega režiserja Mitje Okorna »Pisma sv. Nikolaju«.

V sekciji »Predpremier« svoj najnovejši film predstavlja tudi mojster telesne grozljivke, David Cronenberg. Film »Nevarna metoda« obdeluje kompleksen odnos med Freudom in njegovim učencem Jungom. Cronenberg pa je letos zastopan tudi v lastni retrospektivi, več o tem Simon Popek:









Sekcija »Kralji in kraljice« zajema velika filmska imena, katerih distribucija v Sloveniji še ni gotova, zato si jih vsekakor velja ogledati. Med drugim cannske in beneške nagrajence »Bilo je nekoč v Anatoliji«, »Elena«, »Faust«, »Nujno ubijanje«, »Sneg na Kilimandžaru«, »Sramota« in »Norveški gozd«. Pa tudi izjemna dela, kot sta Balabanov »Kurjač« in Tarrov »Torinski konj«. Več o poetiki Tarrovega domnevno zadnjega filma Simon Popek:









»Panorama svetovnega filma« letos zajema šestnajst filmov, festivalske favorite s petih celin, kjer velja izpostaviti predvsem avstrijski film s pedofilsko tematiko »Michael«, švedsko družinsko sago »Onstran«, francoski psihološki triler »Policija«, švedsko študijo najstniškega nasilja »Igra« in bosanski dokumentarec »Orkester«, ki se bolj kot s »Plavim orkestrom« ukvarja s procesom razpada Jugoslavije. Film, ki so ga snemali celih 5 let, bo na letošnjem »Liffu« doživel tudi svoj ognjeni krst.

Sekcija »Ekstravaganca« je letos hudo okrnjena na ubogih 5 filmov. Več o sekciji selektor Simon Popek:









Novost letošnjega »Liffa« je sekcija »Carte Blanche«, ki je tokrat posvečena klasičnemu finskemu filmu. Kot pravi Popek:









Za vse z otroki in z otrokom v sebi sta Petra Slatinšek in Barbara Kelbl iz »Kinobalona« tudi letos izbrali osem zanimivih naslovov, ki ponujajo več od unilinearnih ameriških produkcij, med drugim tudi triminutno animacijo Kolje Saksida »Koyaa – Lajf je čist odbit«. Tekmovalni program dvanajstih kratkih filmov »Svet na kratko« je letos programiral Igor Prassel. V sekciji »Kino-Integral« pa si bo letos mogoče ogledati špansko šolo filmske avantgarde.

In nenazadnje, največje veselje selektorja Simona Popka, retrospektiva posvečena »Metafilmu«, torej filmu o filmih. Več o sekciji Simon Popek:









Pri spremljevalnem programu velja omeniti že tradicionalno medsosedsko koprodukcijsko srečanje, katerega pobudnik je »MEDIA desk Slovenija«, nadalje okroglo mizo o filmih, prilagojenih gluhim in slepim, ter predavanje Mitje Okorna o razliki med snemanjem nizkoproračunskega in visokoproračunskega filma.

Skratka, izbire je dovolj, da boste našli kaj, kar bo turobne novembrske dni popestrilo s toboganom smeha, solz in groze. Še enkrat pa vam na srce polagamo, da ne nasedajte močnemu PR-ju »Predpremier« in si namesto njih rajši oglejte bisere »Novega grškega filma« in ostale dragulje, ki jih naši vrli distributerji ne bodo odkupili.

Pri izboru filmov je vendarle potrebno imeti pokončno hrbtenico, tako kot jo je potrebno imeti za hojo po novo položenem bambusovem parketu v prvem preddverju Cankarjevega doma, ki bojda hudo drsi. Zato bodite dobri do sebe tako pri izbiri kakovostne filmske produkcije kot tudi pri hoji po prvem preddverju. Hvaležno vam bo vaše srce in hvaležni vam bodo vaši gležnji. Oboje vam namreč utegne priti prav tudi pri nadaljnjem decembrskem filmskem udejstvovanju.

Na 12-dnevni odhod v filmsko podzemlje se pripravlja Tisa V.


Komentarji
komentiraj >>