Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ICONACLASS: For The Ones (Drug Front Records/Deadverse Recordings, 2011) (839 bralcev)
Petek, 11. 11. 2011
sash



Za dokaj neznanim imenom Iconaclass se skriva producent Will Brooks a.k.a. MC Dälek, ki je tudi frontmen istoimenskega glasbenega projekta. Tokrat ga ne spremlja producentski kolega Oktopus, album For The Ones (izdan za založbi Drug front records/Deadverse recordings) je Dälek-ov samostojni izdelek, ime Iconaclass pa njegov nov alter ego. (v celoti!)

* Za dokaj neznanim imenom Iconaclass se skriva producent Will Brooks a.k.a. MC Dälek, ki je tudi frontmen istoimenskega glasbenega projekta. Tokrat ga ne spremlja producentski kolega Oktopus. Album For The Ones, izdan za založbi Drug front records in Deadverse recordings, je namreč Dälek-ov samostojni izdelek, ime Iconaclass pa njegov nov alter ego. V njegovi dvanajstletni zgodovini kot Dälek je Brooks posnel šest studijskih albumov, koncertiral po celem svetu in sodeloval z glasbeniki, kot so Faust, Young Gods, Kid 606, Zu ... ter nenazadnje tudi s prekmurskimi Psycho-Path. V projektu Iconaclass se še vedno močno oklepa boom-bap hip hopa, ki tokrat ni začinjen s kričečim nojzom, industrijo ali postapokaliptičnimi rušilnimi beat-i. Plošča For The Ones se naslanja na hip hop stare šole brez katerihkoli primesi, ki so v preteklosti z bogato žanrsko raznolikostjo krasile stvaritve zasedbe Dälek.

Album For the ones največjo pozornost posveča besedilom, ki se osredotočajo predvsem na aktualne teme, kot so rasne relacije, verski in korporativni pohlep, razlike med sloji itd., predvsem pa se opeva samo kulturo hip hopa in daje reference akterjem, kot so J-Dilla, King Paul ali Afrika Bambaataa. Če pogledamo hip hop skozi zgodovino, ne moremo mimo dejstva, da je šlo predvsem za brskanje med različnimi žanri in posledično odkrivanje novih zvokov. V projektu Iconaclass se Brooks temu ne odreka, vendar je album narejen na klasičen način. Čeprav odlični beati, skreči, kitare in klavirski vložki ter iz njih naraščajoča repeticija tvorijo vse pogoje za dobro glasbo, se drugače komad za komadom dogaja zvočno gledano bolj malo. Glasbena celota še vedno deluje temačno in težko, ni pa več tako rušilna kot je bila pri zasedbi Dälek. Pa vendar projekt Iconaclass glasbeno gledano še vedno sledi etiki undergrounda.

Na plošči For The Ones svoje gramofonske spretnosti pokaže DJ Motiv, ki je že v preteklosti sodeloval z zasedbo Dälek in drugimi akterji družine Deadverse Massive, med katerimi lahko izpostavimo rimoklepača Oddateee-ja. Ta se pojavi v komadu „Problems", ob njem pa se na plošči kot gost znajde še MC Komplx v komadu „Therapy".

To, da se je Will Brooks odločil za samostojen projekt, nekako ne preseneča. Njegov najožji sodelavec Oktopus se je v zadnjih dveh letih nahajal v Berlinu, zato se za njun naslednji projekt ni našlo dovolj časa. Verjetno vsemu temu botruje tudi neke vrste odmor drug od drugega, saj sta fanta zadnjih deset let intenzivno preživljala skupaj po svetovnih turnejah in medtem skupaj sproducirala šest albumov v domačem studiu v New Jerseyu. Duet Dälek sigurno ni razpadel, trenutno se nahaja v zimskem spanju. Po vsaki zimi pa prihaja pomlad in verjetno si lahko v prihodnosti obetamo svež veter v sodelovanju med MC Dälek-om in Oktopusom.

V preteklosti je bilo za recenzenta težje opisati ali umestiti glasbo skupine Dälek, saj je mešanica različnih žanrov na njihovih ploščah to otežila. Glede na to lahko za projekt Iconaclass s ploščo For The Ones rečemo, da je hip hop in nič kaj več kot to. Dober hip hop, ki spominja na surovost in besedne mojstrovine zlatih osemdesetih in zgodnjih devetdesetih let. Kitare, ki se vsake toliko časa sončno pojavijo na določenih mestih in začinijo beat, so občutno svetlejše kot na preteklih produkcijah, do sedaj vedno prisotnih distorziranih kitarskih in nojzerskih vložkov pa več ni.

Čeprav nas album For The Ones v svoji celoti lahko prepriča, pa vseeno manjka kakšen bolj udaren ali izstopajoč komad ali presek ponavljajoče se verbalne in zvočne dinamike. Komadi si sledijo en za drugim v precej enakem vzdušju, kar nas lahko dokaj hitro pusti zdolgočasene. Ne glede na odlično sproducirane beate in hipnotično zvijanje frekvenc, ki zagotavljajo meditativno repeticijo, so si komadi med seboj preveč podobni. S tem se petintrideset minut trajajoča glasbena hipnoza na albumu ne razvije do tiste stopnje, da bi nas potegnila vase. Dobre pol ure trajajoča plošča For The Ones vsebuje vse elemente kvalitetne hip hop glasbe, žal pa energetsko tega ne prenese na poslušalca do te mere, da bi sledil dogajanju do potankosti ...

Iconaclass je glasbeni rezultat in označuje naslednje poglavje umetnika, ki se še kar naprej razvija, kljub svoji dolgoletni prisotnosti na sceni. Njegov političen hip hop se ne upira samo sistemu in danim vladajočim pogojem, bolj ali manj gre za pljunek v obraz vsem izkoriščevalskim silam hkrati. Ta razvoj se kaže tudi v knjižni izdaji The Written Word: The iconAclass Manifesto (izdani pri založbi Create and Destroy Press), v kateri je Will Brooks strnil vsa besedila svojega alter ega, poimenovanega Iconaclass. S tem nadaljuje poslanstvo preteklih dosežkov zasedbe Dälek in v mozaik bogate glasbene zapuščine dodaja nov kamen.

pripravil Saša Serban

 





Komentarji
komentiraj >>