Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ZITA SWOON GROUP: Wait For Me (Crammed Discs, 2012 ) (ponovitev 2. 4. 2012 ob 00:30) (481 bralcev)
Nedelja, 25. 3. 2012
Bozji_dar



Zahodnjaške glasbene prakse se odlično spajajo s sodobno interpretacijo zahodnoafriških tradicionalnih godb na novem albumu Zita Swoon Group. Projektu, ki ga že vrsto let vodi nekdanji član belgijske zasedbe dEUS, Stef Kamil Carlens, h kateremu je pritegnil dva glasbenika griota iz Burkine Faso, vokalistko Awo Démé in balafonista Mamadouja Diabatéja Kibiéja. Rezultat je zvočno nadvse očarljiva in glasbeno prepričljiva plošča Wait For Me... * v celoti
Album Wait For Me zasedbe Zita Swoon Group do slovenskega občinstva pravzaprav ne bi mogel priti v primernejšem trenutku. Domača gruda je kar dvajset let morala čakati, da je uzrla največji belgijski alter bend vseh časov, dEUS, v živo, čeravno povsem drugi dEUS od tistega, v katerem si je svojo glasbeno pot začrtal gonilna sila Zite Swoon, Stef Kamil Carlens. Nekaj dni nazaj je izbrano poslušalstvo v istem prostoru lahko prisluhnilo tudi afriški atrakciji Konono No.1. Še pod svežim vtisom obeh koncertnih dogodkov nam je prišla v roke nova plošča Zita Swoon Group, ki prinaša ravno to. Zelo posrečen spoj zahodnjaških glasbenih praks s sodobno interpretacijo zahodnoafriških tradicionalnih muzik. Gre za spoj dveh svetov, tako v glasbenem kot tudi v geografskem smislu.

Za končni rezultat tovrstnih sodelovanj je odločilnega pomena že osnovni pristop k celotnemu projektu. Snemanje takšne plošče je prav gotovo organizacijski podvig, ki ga ne gre podcenjevati in v tem primeru je še kako pomembno, ali gre že v izhodišču za enakovreden pristop vpletenih strani ali pa le za sodobno inačico glasbenega kolonializma. Pred kratkim smo v oddaji Razširjamo obzorja denimo predstavljali ploščo DRC Music: Kinshasa One Two, ki v svojem bistvu ni dosti drugega kot to – vsiljevanje aktualnih zahodnih glasbenih smernic in nasilno križanje s tradicionalnimi vsebinami tretjega sveta z oktroiranimi produkcijskimi prijemi. V večini primerov to izzveni vsaj neposrečeno, če že ne kaj hujšega. Pri Zita Swoon Group pa je bilo osnovno izhodišče diametralno nasprotno. Šlo je za srečanje sorodnih glasbenih pogledov in duš, ki so se našle v pravem trenutku na pravem mestu in nastalo je to, kar je.

Surova akustična glasba, ki preprosto navduši s svojo iskrenostjo in neposrednostjo v izvedbi osemčlanskega kolektiva samih odličnih glasbenikov, ki dihajo kot enoten organizem. Projekt Zita Swoon Group je zanimiv že po sami inštrumentaciji, saj ponuja dokaj nenavaden spoj različnih glasbil, ki vsaka zase definirajo svoje žanrsko ozadje. Stef Kamil je zven svoje kitare lepo prilagodil okolju v katerem je muzika nastala. Zahodnjaški blues z zvenom slide kitare zanimivo združuje s hitrim ubiranjem strun značilnim za afriški puščavski blues. Zven brenkal dopolnjuje še banjo, ki v skupno glasbeno podobo vnaša še drugo podobo juga ZDA, tisto, ki se bolj nagiba h countryju ali še raje cajunu. Druga plat zvoka zasedbe Zita Swoon Group razumljivo vleče proti Afriki, ki jo po inštrumentalni plati zaznamuje balafonist Mamadou Diabaté Kibié. Ritmično-melodična zasnova njegovega inštrumenta, ki ga odlikuje čudovito mehak in topel zvok, se izredno dopolnjuje z enako toplim in ravno prav raskavim glasom vokalistke Awe Démé.

Prav Awa Démé, poleg Mamadouja druga glasbenica v zasedbi Zita Swoon Group iz Burkine Faso, je najbolj prijetno presenečenje albuma Wait For Me. Njen bolj v spodnjih legah ležeč glas odlično deluje v duetu s Stefom Kamilom. Inštrumentalno-vokalni komadi so kot po pravilu zastavljeni tako, da se začnejo z angleškim besedilom Stefa Kamila, ki ga nato v refrenu v jeziku dioula smiselno dopolni Awa Démé in še dodatno back vokalistke iz ozadja. Tematike, ki jih pokrivata v svojih dialogih, so večinoma odraz težkih socialnih problemov sodobne afriške družbe, ki nemalokrat vidi rešitev svojih težav v begu v Evropo, ne zaveda pa se pasti, ki jo tam čakajo. Navkljub sporočilni teži besedil, glasba zasedbe Zita Swoon Group deluje presenetljivo sončno in pozitivno. Najbolj očitno v skladbi nasprotij Tasuma/Ji oz. ogenj/voda ali pa v skladbi A Ni Baara – svojevrstnemu pozdravu delovnemu ljudstvu.

Z zasedbo Zita Swoon Group, ki jo gre jemati predvsem kot eno izmed poglavij Carlensove zasedbe Zita Swoon, mu je uspelo sestaviti odlično zgodbo enega izmed kredibilnejših bendov z evropske celine pa čeprav na afriških tleh. V njej se povsem jasno kažejo reference iz preteklosti hkrati pa je več kot očiten organski razvoj skupine, ki ni pogojen zgolj z aktualnim sodelovanjem z glasbeniki iz Burkine Faso. V svoji glasbi Zita Swoon Group ohranja vsa kvalitetne prvine svojega početja iz preteklosti in jih uspešno nadgrajuje z glasbeno rastjo v nekakšnem brezčasnem glasbenem izrazu, ki se spretno izogiba geografskim kot tudi enoznačnim glasbenim opredelitvam.


* Božidar Plesnik


Komentarji
komentiraj >>