Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 18. 2.: Kislu grozdhe (5977 bralcev)
Sreda, 18. 2. 2004
polonap



KISLU GROZDJE

Kislu Grozdje je nastalo v zgodnjih devedesetih v Sežani. Gre za tipično zgodbo na tedanji neodvisni alternativni sceni na Primorskem. Za nastanek kopice orginalnih underground bendov na relaciji Postojna – Pivka – Ilirska Bistrica – Sežana je prispevalo dejstvo, da so klubi MKNŽ, MKDC, MKC-Koper in drugi tedaj ponujali izvrstne koncertne dogodke. Na odrih omenjenih klubov se je zvrstila elita domačih in posebej tujih bendov.
KISLU GROZDJE


ZASEDBA
Martin UKMAR - kitara, glas
Maja JOGAN, - bobni
Samo VESEL - bas

DISKOGRAFIJA
Paket Angažma, Domači posnjtki 2000 (kompilacija)
Drž'te jih! To niso Niet, Vinilmania (kompilacija)



BIOGRAFIJA

Kislu Grozdje je nastalo v zgodnjih devedesetih v Sežani. Gre za tipično zgodbo na tedanji neodvisni alternativni sceni na Primorskem. Za nastanek kopice orginalnih underground bendov na relaciji Postojna – Pivka – Ilirska Bistrica – Sežana je prispevalo dejstvo, da so klubi MKNŽ, MKDC, MKC-Koper in drugi tedaj ponujali izvrstne koncertne dogodke. Na odrih omenjenih klubov se je zvrstila elita domačih in posebej tujih bendov. Da ne bo pomote: gre seveda za avant rock, noise, punk, HC, metal, ska in žanrsko sorodne bende. Tedaj smo kot mulci z odprtimi očmi in seveda ušesi spremljali dogajanje na takratni glasbeni sceni. Marsikateri med nami se je odlučili narediti bend. Enim je uspelo, drugim ne... Kakorkoli že.
Začeti zgodbo o Kislem Grozdju, a ne omeniti bendov Strahuljarji, Žoambo Žoet Workestrao, Zvekete,... bi bilo seveda brezpredmetno. Če lahko parafraziram Iva Poderžaja – tukaj gre za »mediteranske« bende in po ugotovitvah sociologa Boruta Brumna mejo Sredozemlja določa področje rasti oljke, ta pa se ujema s specifičnim odnosom njegovih prebivalcev do aksioma državne oblasti.
Mladci, zbrani okrog omenjenih klubov in bendov so bili hkrat nosilci razvoja mladinske alternativne kulture na Primorskem v devedesetih. Da bi imel bend, ni bilo nujno, da si tudi glasbenik. Zadoščalo je, da si nabavil inštrument, se zaprl v garažo in igral. Tako se je začela tudi zgodba o Kislem Grozdju. Maja Jogan se je odločila, da bo postala bobnarka, nažicala je fotra, da ji je kupil črne »Diksone«, in z Martinom sta naredila osnovno celico Kislega Grozdja. Zaradi neresnosti in neujemanja z glasbenim načelom, ki sta si zastavila na začetku, je sledila serijska menjava basistov.
V glasbi benda najdemo elemente HC-a, noise-a, umazanega rocka in še nekaterih drugih žanrov, vse skupaj pa je lepo zaprto v zvočno kletko, iz katere ni izhoda, in je slišati samo krik iz Martinovega grla. Besedila pesmi so zelo intimna, apokaliptična, zvedena na minimum, izogibajo se aktualnostim ter poslušalca odpeljejo v melanholično, posttraumatsko blodnjo.
Prelomnica v delovanju zasedbe Kislo Grozdje je bil prihod basista Sama Vesela, alfe romea in opel omege mladinske alternativne kulture na Postojnskem. Bend je tistikrat največ vadil in največ nastopal. Za nastope je večinoma skrbel Samo. Zanimivo je bilo na koncerih opazovati moški del publike, ki je z zanimanjem spremljal akcijo ženskega dela benda.
Ce smo že pri Samu, bi vam rad povedal anekdoto z nastopa pri Jožefu Klanščku. Samo je namreč bend jemal zelo osebno, in kot se to v Vipavski dolini pogosto zgodi, se je napil in zaspal v avtu. Martin in Maja sta želela za vsako ceno igrati in namesto Sama je za bas kitaro poprijel Žorž iz Žambotov. Samo se je zbudil, ko je zaslišal igranje Kislega grozdja, uletel je v plac in prijavil, »da se mu je do zdaj zgodilo, da so mu pofukali punco, ampak da se mu še ni zgodilo, da bi mu pofukali bend«.
Kislo Grozdje na žalost nikoli niso izdali samostojnega albuma, so pa na srečo izšli na dveh kompilacijah, in sicer na kompilaciji »Paket Angažma« ter »Drž'te jih! To niso Niet«. Na slednji so se spopadli z predelavo komada Melanholija, v katerem pride do izraza energičnost in jeza Martinovega vokala.
Paket Angažma je prva izdaja v ediciji neformalne založbe Domači posnjetki, na njej pa najdemo celoten zvočni zapis zasedbe Kislu Grozdje. Po volitvah v občinske svete v primorskih občinah leta 1998 je nekaterin mladinskim aktivistom uspelo iztržiti nekaj denarja, kar je pripomoglo k izdaji kompilacije. Na njej poleg Kiselega Grozdja najdemo še že omenjene Žoambote, Strahuljarje ter Postojnčane Zvekete. Predstavitveni koncert se je zgodil v dvorani v Prestranku 5. februarja leta 2000. Potem je sledila turneja po mladinskih klubih po Sloveniji. Na kompilaciji najdemo sedem komadov Kislega Grozdja.
Da te komade sploh imamo, gre med drugim zahvala tudi gospodu Bojanu Babiču-Babotu, tonskem velemojstoru, ki je v koprskem MKC vse skupaj posnel pod okriljem Zveze plemenskih skupnosti in vračev. Kot zanimivost naj povem še, da so po besedah gospoda Iva Poderžaja Kislo Grozdje bend, ki je v svoji zgodovini največkrat raspadel. To je tudi razumljivo, saj sta bila Martin in Maja dolgoletna partnerja.
To bi bila nekako zgodba o zasedbi Kislu grozdje. Za konec naj povem, kakšna je bila usoda njenih članov. Basist Samo je še vedno v Postojni in se še vedno ukvarja z vzgojo mladincev v Mladinskem centru Postojna oziroma skrbi za alternativno kulturno dogajanje (Trnje fest) ter se za to formalno bori tudi na sejah lokalnega občinskega sveta. Bobnarka Maja je začasno opustila palice in prejela za čopič ter študira v Ljubljani. Kitarist Martin špila s Kraškimi solisti (in v novem bendu Bržjast) ter mulcem prenaša prepotrebna znanja v sežanski Podlagi.

Tekst spacal Aleks.


Komentarji
komentiraj >>