Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
PLEŠOČA PEPELKA NA ŠPIČKAH V LJUBLJANI (3245 bralcev)
Četrtek, 18. 3. 2004
Tamara Langus



Klikni za veliko sliko:
V Pepelki se prepletata klasični balet na konicah prstov in sodobni plesni gib. Spremlja ju 130 minut klasične, bogate glasbe, ki omogoča prikaz številnih karakternih lastnosti posameznih likov.
Ni običaj, da Radio Študent pokriva produkcije SNG Opere in baleta. Razlogov za to je več in verjetno niso vsi enako dobro utemeljeni, vendar pa verjamem, da je treba včasih izstopiti iz svojih okvirov in poiskati nekaj drugega. To preprečuje omejenost pogleda in širi obzorja.

11. marca, točno 45 let po prvi uprizoritvi v Ljubljani, se je zgodila premiera nove izvedbe baleta Pepelka skladatelja Sergeja Prokofjeva. Prvo uprizoritev sta koreografirala Pia in Pino Mlakar, za tokratno, tretjo, pa so k sodelovanju povabili francoskega koreografa in režiserja Jeana Cristopha Blavierja. Ta običajno v svojih predstavah uporablja številne nove tehnologije, ki jih kombinira s klasično glasbo. Tokrat je bil cilj drugačen. Na oder ljubljanske Opere in baleta naj bi postavili sodobno celovečerno baletno zgodbo, ki bi zaposlila celotni baletni ansambel. Hkrati naj izvedba ne bi bila tehnično prezahtevna, saj naj bi nova Pepelka gostovala tudi na manjših odrih. Na novinarski konferenci je režiser in koreograf poudaril, da je njegova predstava namenjena najširšemu občinstvu in da si želi k ogledu privabiti tudi mlajšo ciljno publiko.

V Pepelki se prepletata klasični balet na konicah prstov in sodobni plesni gib. Spremlja ju 130 minut klasične, bogate glasbe, ki omogoča prikaz številnih karakternih lastnosti posameznih likov. Zaradi duhovitosti in simpatičnosti upodobitve gotovo najbolj izstopata zlobni sestri. Njun nastop je ves čas poln mimike in bogat z drobnimi zabavnimi popestritvami, ki jasno zaznamujejo karakterja zamerljivih, prevzetnih, nadutih in štorastih Pepelkinih sester. Celotna predstava je še vedno polna slikanj in posnemanj, vendar je to za balet pričakovano in bi bilo skoraj nenavadno, če bi manjkalo. Kljub temu pa po karizmatočnosti in gibu izstopa mačeha, ki jo je upodobila Marinka Ribič. Njen ples bolj spominja na sodobnega in je prav zaradi tega tako zelo viden, pa čeprav ne pleše na konicah prstov.

Pepelko je odplesala mlada, 24-letna, Ana Klašnja, ki je zaradi te solistične vloge prisotna v številnih medijih. Njena vloga tihega, nedolžnega in naivnega dekleta je žal pogosto zastrta z ostalimi, precej močnejšimi liki – z mačeho, sestrama, vilami in princem. Baletna predstava ji ne omogoča, da bi kot solistka zablestela, kljub temu pa je duet s princem skrajno romatičen in v tem smislu popoln.

Tudi v smislu scenske postavitve se Pepelka odmika od običajnih baletnih predstav. Scenografija ni naturalistična. Na odru ni stolov, miz in razkošnih kulis, ampak le premične kocke in stopnice, ki nadomestijo vse scenske elemente in so hkrati plesni rekvizit za plesalce. Zanimivi so tudi pisani kostumi, ki poudarjajo karakterje likov. Močne in žive barve kostumov oživijo v pastelnih barvah reflektorjev in tako napolnijo sicer prazen oder.

Kakšen bo odziv publike na Pepelko, je za zdaj še težko reči. Vsekakor bi bilo prijetno presenečenje, če bi se SNG Opera in balet spustila s svojih višav in se približala ljudem. Za zdaj to še ni mogoče, saj morate celo za najbolj nekvaliteten sedež odšteti 2.000 tolarjev. Vendar je včasih bolje, da vas taka cena še ne odžene, saj stojišča dobite za 500 tolarjev. In naj vam prišepnem tudi dejstvo, da ob visokih cenah kart ne morejo biti vsi sedeži razprodani. Takrat pač najdete prostega in ga posvojite. Baletno predstavo Pepelka vsekakor priporočam vsem romatikom, njihovim otrokom in tistim, ki vam še vedno ni jasno, kaj je s tem plesom in večno iščete zgodbe in nauke.


Spomine na Pepelko je obujala Tamara.


Komentarji
komentiraj >>