Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 23.9.´04, 19h: FELIX KUBIN: MATKI WANDALKI (A-musik, 2004) (2950 bralcev)
Četrtek, 23. 9. 2004
barbara



Dobrodošli v svetu »vihravega čarodeja s slonovimi kostmi«, ki se vsakič, ko sede za svoje klaviature spremenijo v klavirske tipke. Dobrodošli v svetu Felixa Kubina, ki nas bo nocoj s svojimi »vandalskimi materami« oz. s poljskim naslovom svojega zadnjega albuma Matki Wandalki, popeljal v razburkano domišljijo svojega sveta... (v celoti...)
RADIO ŠTUDENT
Tolpa Bumov, četrtek 23. september 2004 ob 19-ih
(ponovitev čez en teden ob 10-ih zjutraj)

FELIX KUBIN: MATKI WANDALKI, izdano pri A-musik, spomladi 2004


*Dobrodošli v svetu »vihravega čarodeja s slonovimi kostmi«, ki se vsakič, ko sede za svoje klaviature spremenijo v klavirske tipke. Dobrodošli v svetu Felixa Kubina, ki nas bo nocoj s svojimi »vandalskimi materami« oz. s poljskim naslovom svojega zadnjega albuma Matki Wandalki, popeljal v razburkano domišljijo svojega sveta.

Vse se je začelo, ko je svoj hišni klavir zamenjal za orgle in ugotovil, da mu eksperimentiranje s pedali prinaša nepopisno zadovoljstvo, hkrati pa mu odpira nova obzorja eksperimentiranja z zvoki. Že kot osemletni otrok se je podal v vode komponiranja, s tem ko je uporabniški priročnik za svoje klaviature ščuval proti navodilom za uporabo. Skupaj z bratom sta kmalu potem na klaviaturah začela ustvarjati lastne otroško-domišljijske zvoke, ki so kasneje zaznamovali njegovo glasbeno pot. Poleg tega so radijski valovi najstniškega obdobja zastrupljali njega in ostale poslušalce s takrat nastajajočo nemško pop sceno. Bendi kot so Die Toedliche Doris, Minus Delta T, DAF in Kraftwerk so Felixu pustili odločilen pečat. A kljub temu, da so vse poti zavijale v muzikalične sfere, se je zaradi strahospoštovanja do glasbe raje odločil za študij slikarstva. Po Felixovih besedah je njegovo odvrnitev od glasbe zaznamovala predvsem telepatska obljuba, ki jo je dal Juriju Gagarinu.

Na slikarski akademiji se je dokaj kmalu ogrel za strip. In tudi tu lahko potegnemo vzporednico z njegovim specifičnim glasbenim okusom. Pa ne le zato, ker njegova glasba ohranja dimenzije otroške risbe in s tem igrivo obračuna s poslušalci.
Večina zvokov, ki se porajajo v njegovi glavi je povezanih prav s tem, da je že na začetku svojega študija posvetil slikarstvu malo časa. Namesto tega je za sošolce začel delati muziko za njihove animirane filme. In spet se je sam s sabo znašel v muzikaličnem okolju. Kmalu je v njem razplamtela želja po nastopanju v živo in tako je nastal elektro-akustičen, futurističen noize duo Klangkrieg. Elektro-akustično se v njegovi terminologiji glasi: ne-ritmično, ne-harmonično in ne-melodično. Vse to pa prepletata velika mera dinamike in suspenza, ki ves ta razkosan kaos peljeta k svoji dovršitvi, ki je paradoksna. Paradoks je ravno v tem, da se Felix v konglomeratu disharmonije po svojih klaviaturah sprehaja z nemško natančnostjo. In to počne povsem ročno, brez pridanih posnetkov. Rezultat je udarno tehniciziran ritem, kateremu se vmes vrine strašljivo pikra dadaistična mimika.

Vrnimo se k nocojšnji Tolpi, kjer so se v vlogi divjaškega uničevanja znašle »vandalizirane matere« , katere se nam kot trinajsterica komadov razkrivajo. Ker so komadi oropani besedil, bomo njihovo ozadje razkrili s Felixovo osebno razlago. Lumiere Belge je recimo »homaž« belgijskim avtocestam, ki nikoli ne ugasnejo svojih luči in kjer se začuda na obzorju pojavi največ vanzemaljskih plovil. Hissi Hissi, v finščini ime za dvigalo, je metafora navezana na art-rock komade, ki jim s svojo strukturo ni videti konca. Komad Hello je priredba komada prefinjeno brkatega Lionela Richija, v kateri se osamljen znajde pred ogledalom v garderobi, in se sprašuje o iskanju identitete. In še nekaj pobratenih navezav, ki so začinile album: Too Technical je remix, ki ga je Kubin naredil za prav tako dadaistične People Like Us. Fernwarme Wien je nastal v sodelovanju z Dunajčanom Holgerom Hillerjem. Pri komadu Wir alle sind Qualle pa je zgodbo o plavajoči meduzi odpel in spesnil Masahiro Taniya.

Pred nedavnim je Felix ustanovil lastno založbo, Gagarin Records, zato, ker mu nihče ni hotel objaviti izdelka Filmmusik. In ponovno se je znašel v vlogi razbijača rutine, ki skuša filmsko glasbo prevetreno predstaviti na svoj edinstven način, razbito in brez linearnosti. Tak kot je njegov odnos do glasbenega komponiranja in življenja nasploh.

Felix Kubin se bo v živo spustil iz orbite čez nekaj dni, natančneje 30. septembra, v Menzo pri koritu. Pripnite si pasove!

Barbara


Komentarji
komentiraj >>