Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 10.12.2004 ob 19.00: INSIGHT - The Blast Radius /Brick, 2004/ (3270 bralcev)
Petek, 10. 12. 2004
jizah



Bostonska scena je imela od nekdaj nekaj odličnih predstavnikov. In tudi sedaj ni nič drugače, saj ljudje okrog založbe Brick, pa Mr. Lif, 7L & Esoteric, Skitzofreniks, Akrobatik, Edan, Kreators, Reks, Kabir, Raw Produce, Krumbsnatcha in njihov veliki fotr Guru iz zasedbe GangStarr ter starošolec Ed O.G., sestavljajo izjemno močno bostonsko sceno. Glavno presenečenje zadnjih dveh - treh letih pa je zame osebno v Bostonu INSIGHT, katerega letošnja fenomenalna plošča The Blast Radius, globoko prekaša konkurenco. Za nameček je prav vse beate, besedila in ostalo naredil sam. To pa je točka, kjer se ostali dj/producenti/mcji izgubijo, v nečem so bistveno slabši kot v drugem (ali so močnejši na beatih al pa na tekstih). Insightu pa ne moremo očitati ničesar...
INSIGHT The Blast Radius (Brick, 2004)



Nekoč so bile v raperskem svetu vloge zelo natančno razdeljene. Za glasbeno podlago je iz kopice samplov poskrbel producent, ki je pri raperjih največkrat pomenil tudi deejaya. Raperji in emsiji pa so prevzemali vlogo sporočilne vrednosti in komunikacije s publiko. Res malo je bilo ljudi, ki so se poskušali tako pri izdelovanju glasbe kot pri rapanju oz. pisanju tekstov, še manj pa je bilo tistih, ki jim je uspelo oboje delati dobro. Nekoč je za najboljšega raperja med producenti veljal Diamond D., ki pa v širšem raperskem svetu vendarle nima imena, ki bi ga dejansko odpeljal v sam vrh raperjev ali producentov. Dejansko kakega res odličnega producenta in emsija hkrati skorajda ne najdemo in to kljub temu, da se vse več raperjev po svojem uspehu poda tudi v produkcijske vode. Obratnih primerov, ko bi kakšen res odličen producent bil tudi odličen raper, je še manj. Najbrž je v svetu na obeh področjih največje ime Dr. Dre, ki pa vokalno nikakor ne dosega gobezdačev največjega dometa in kova, še več, za njim kar krepko zaostaja. Tudi poiskusi Eminema, KRS Ona in ostalih, so se končali bolj kot ne klavrno. Le nekaj striktno podzemeljskih imen je uspelo s svojimi inovativnimi beati ter vokalnimi spretnostmi zadovoljiti publiko. V tem primeru govorimo recimo o El-Pju, Mf Doomu in še kom. Njihov problem pa je predvsem v tem, da imajo fantje med svojo publiko le t.i. underground publiko. Eden redkih, ki kaže potenciale večplastno pa je Insight, bostonski mc, studijski mojster, producent, dj in še marsikaj drugega.

Večini omemba imena Insight seveda ne pove veliko, kar je po eni strani kar malo žalostno, saj je bil fant leta 2001 nominiran za najboljšega novega rap artista v Bostonu, s svojo prvo ploščo Update Software 2.5 pa je dokazal, da je nanj treba še kako resno računati. Sodelovanja s svojim dolgoletnim kolegom in raperskim partnerjem Edanom, skupino Electric, ki je v začetku letošnjega leta izdala ploščo »Life's A Struggle«, Louis Logicom, Mr. Lifom ter z raperskimi eminencami tipa Big Daddy Kane in Krs-One, so le še dvignila renome tega nadobudnega producenta, dj-ja in raperja. Na svojem novem izdelku tako Insight tudi največjim nejevernežem dokaže, da bo treba nanj poslej resno računati. Odlična plošča »Blast Radius«, pri kateri je tako za glasbo, kot za tekste in njihovo prezentacijo kakopak poskrbel Insight sam, nam ponuja 15 odličnih skladb. Produkcijsko je plošča precej raznovrstna, na njej namreč najdemo sample vseh mogočih inštrumentov, med katerimi prednjači klavir, ki se ga je kot mali deček učil igrati tudi Insight. Poleg naspidiranih in bombastičnih jazzy beatov, ki se odlično ujemajo z raperskimi sposobnostmi in odlično interpretacijo tekstov, ki nam jo ponuja, pa nas avtor impresionira z zelo različnimi in kompleksnimi besedili. Odlično podajanje rim pa doseže svoj presežek v kompoziciji »Seventeen Mćs«, kjer se zamenja 17 različnih interpretacij, besedil in »flowov«, vse pa izvede Insight sam. Da je kompleten emsi lahko ugotovimo skozi celotno ploščo, kjer najdemo veliko »punchlinov«, vse skupaj pa zveni tako prepričljivo, da bi kakršnokoli resnejšo napako prav težko našli. Močno, na trenutke že kar surovo in agresivno rapanje pa v povezavi z inteligentnimi ter razmišljujočimi besedili, sicer rahlo spominja na Mr. Lifa, s to razliko, da Insight zajema veliko širši spekter tematik o katerih rapa in se ukvarja z vsakdanjimi stvarmi, o katerih raperji ne govorijo kaj dosti. Plošča »Blast Radius« bi si zaslužila mesto med raperskimi klasikami, a ji to najbrž zaradi majhnosti založbe, pri kateri je bila plošča izdana, ne bo uspelo priti v krog nesmrtnih raperskih klasik, kljub temu, da leta 2004 izdelek zveni precej renesančno, spontano in neposiljeno, kar bi težko trdili za mnogo drugih, sicer dobrih izdelkov zadnjega časa. Prav škoda pa se mi zdi, da takih izdelkov ne izdajajo večje založbe, preko katerih bi taki talenti pridobili pri širini poslušalstva, založbe pa bi v zameno dobile odlično, kreativno in predvsem kvalitetno ploščo. O dejanski vrednosti izdelka pa bo svoje povedal čas, vsekakor pa albumu duše, za razliko od mnogih drugih, tudi kvalitetnih plošč, ne manjka. O sami vrednosti albuma pa največ pove podatek, da bi komade iz plošče lahko vrtel DJ na običajni raperski žurki, hkrati pa se nad ploščo navdušujejo tako deklarirani undergrounderji kot tudi povsem tipični rap konzumenti.

Mnogokrat se sprašujemo, zakaj se mnogi nadobudni raperji soočajo tudi s produkcijo lastnih in v zadnjem času tudi tujih izdelkov, kam to vse skupaj pelje in zakaj svojega dela ne prepustijo tistim, ki to bolje obvladajo. V tem primeru so tovrstna vprašanja povsem odveč, saj je to dejansko ena redkih plošč, ki je izjemno močna tako produkcijsko, besedilsko, kot tudi interpretacijsko, komadi pa delujejo kot dobro zaključene celote. O tem se lahko prepričate ob poslušanju naslednjih kompozicij – »Time Frame«, »Hazardous Material«, »Evolve«, »Bother Me«, »Lots Of Facts About Control«, »Another Cycle«, »Seventeen Mćs«, »Methods Of Madness«, »Ready And Able«, »Inventors (Black)«, »Unexplained Phenomena« z Edanom, »Strategy« z A.G.-jem ter Edo G.-jem ter še bonus predstavitev projekta »Midnight Shipment«.


Tolpo pripravlja: JIZAH


Komentarji
komentiraj >>