Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ŽOAMBO ŽOET WORKESTRAO (6567 bralcev)
Sreda, 29. 12. 2004
polonap



Zgodba o tistem bendu, ki je pokopal Zgago in Novi rock, in na čigar ojačevalce igrajo bendi v Menzi pri koritu.


ZASEDBA:
-Ivo Poderžaj (bas)
-Gregor Belušič (kitara)
-Marjan Stanić (bobni), 1995-do danes
-Mirsad Šabić (bobni), 1995
-Uroš Srpčič (bobni), 1994-1995
-Erik Muševič (bobni), 1992-1994


IZBRANA DISKOGRAFIJA:
-Kabelski kresovi, MC (FV, 1994)
-Druga liga, kompilacija (ZPSV, 1995)
-Laibach-Tiranha, split cd (ZPSV, 1998)
-Paket angažma (Domači posnjtki, 2000)
-Svakoga dana u svakom pogledu sve manje nazadujem (Domači posnjtki, 2003)

BIOGRAFIJA:
Predzgodovina tria ŽOAMBO ŽOET WORKESTRAO sega v pozna osemdeseta, ko v ilirskobistriškem kvartetu VOLK IN SEDMI KOZLIČEK igrata kitarist GREGOR BELUŠIČ in bobnar ERIK MUŠEVIČ, tedaj še srednješolca. V letih 1989/90 se jima pridruži še IVO PODERŽAJ, s katerim se GREGOR spozna na postojnski srednji šoli, vendar po izdani kaseti delovanje skupine prekinejo služenje vojske in različni pogledi na muziko. ERIK, GREGOR in IVO kot študentje v Ljubljani nadaljujejo z druženjem in leta 1992 ustanovijo ŽOAMBO ŽOET WORKESTRAO (glej tudi: Zoambo Zoet Workestrao, Xoambo Xoet Workestrao ipd), bend, ki ga kritika pogosto umešča v vode Rock In Opposition, četudi fantje pozneje povedo, da so muziko ustvarjali brez poznavanja referenčnih RIO muzik.
Prvi posnetek ŽŽW je pesem Jokla, ki jo leta 1993 objavijo na kompilaciji No Border Jam 2. Kot piše v spremni knjžici ob predstavitvi benda in komada: Sorry for our leaving communism only recently and not being able to provide EEC sound quality. Ob tem še razlaga naslova komada – po istem viru Jokla pomeni a south-east Asian vessel (posoda, plovilo).
Prva leta skupine so vezana na kluba Bunker, kjer zasedba na začetku vadi in ima prvi – neuradni – koncert, ter Channel Zero na Metelkovi. V kolektivnem duhu delajo muziko in besedila (slednja včasih celo po principu »En verz ti, drugi verz jaz«). Po drugi strani je skupina povezana z MKNŽ-jem v Ilirski Bistrici, kjer imajo prvi uradni koncert z OVERFLOW. V klubu MKNŽ posnamejo tudi prvo kaseto Kabelski kresovi (kakopak izpeljanka iz nekoč popularne televizijske partizanske nadaljevanke Kapelski kresovi), ki jo leta 1994 izda založba FV, drugi demo, ki da posnetke za kompilacijo Druga liga iz leta 1995, ter večino ostalih posnetkov.
Kabelski kresovi nastanejo v prvotni postavi (Gregor, Ivo in Erik), po izidu kasete pa ERIK ŽOAMBOTE zapusti, saj njihovo glasbo občuti kot »idealno za igranje, ne pa tudi za posredovanje poslušalcem«. Na kompilaciji Druga liga (1995), naslednji diskografski izdaji, tako že bobna UROŠ SRPČIČ (Polska Malca, Demolition Group, pozneje The Stroj), po krajši epizodi z MIRSADOM ŠABIĆEM pa njihov stalni bobnar postane MARJAN STANIĆ, tedanji član Dertuma, danes pa eden najbolj zaposlenih domačih tolkalcev (Lolita, Čompe, The Madleys ...).
Gregor in Ivo sredi devetdesetih, potem ko se zaradi študija stacionirata v Ljubljani, sprva neformalno, dve leti zatem pa še formalno ustanovita Društvo za zaščito ateističnih čustev in pomagata pri vzpostavitvi Menze pri koritu na Metelkovi, kjer v naslednih letih vodita program in organizirata koncerte intrigantnih bendov. Poleg tega nekaj časa snemata Filmski vestnik, pišeta za fanzin Trobenta in sta vsestransko aktivna. Z ŽŽW gostujeta po različnih evropskih državah (pogosto v Budimpešti, Hrvaškem, dvakrat na Nizozemskem, večkrat v Italiji, kjer delita avtograme...), pri čemer se trojia za koncerte včasih tudi hudo našemi ali poskrbi za scenske rekvizite.
Leta 1998 pri Zvezi plemenskih skupnosti in vračev izide split cede Laibach-Tiranha, ki si ga ŽŽW delijo z ABSENT MINDED. Bend veliko nastopa (igrati bi moral tudi na zadnji izdaji rock festivala Zgaga, vendar ravno pred njihovim nastopom pride do streljanja in tako tudi do pokopa Zgage) in postaja tehnično močnejši.
Sodeluje na različnih kompilacijah: na Smereh razvoja (kompilaciji Večera iz leta 1995) s komadom Heminguela, na kompilaciji Škrbina '99 in Radio Študent/K4 - 1989/99 (s komadom Grenka mladost, gnila starost, 1998). Najpomembnejši pa sta dve: že omenjena Druga liga in kompilacija Paket angažma (tokrat gre za aluzijo na legendarno kompilacijo beograjskega novega vala Paket aranžma). Druga liga izide pri Zvezi plemenskih skupnosti in vračev leta 1995 in zbere posnetke bendov Why Stakla, Mamojebac, Plod mirže in ŽŽW – bendov, ki so povezani v Brecljevo Zvezo plemenskih skupnosti in vračev. Zanjo ŽŽW prispevajo komade Sportski predmet, Smješne pjage, Valolomeč se, Šankska ptica, Tjulenje in Struja. Paket angažma, ki ga izdajo pri lastni založbi Domači posnjtki leta 2000, pa prinese posnetke skupin Strahuljarji, Zvekete, Kislu grozdje in ŽŽW (med drugim njihov alter hit Noj). Založba objavi še cedeje Drugega diska, Andreja Fona, Danija Kavaša ..., vendar zaradi slabega zanimanja pri kupcih pristane v funkciji dokumentiranja bendov, in ne nekega ambicioznejšega podjetja.
Leta 2000 ŽŽW nastopijo na Novem rocku, in kot se izkaže, pokopljejo tudi ta festival. Leta 2003 sledi plošča Svakoga dana u svakom pogledu sve manje nazadujem (tokrat parodija na izjavo Slavka Štimca v filmu Se spominjaš Dolly Bell? "Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem"), sprva pečenka, šele po izidu v Kanadi pa tudi uradno izdan cede s kritičnimi komadi Zadnji dnevi tekstilne industrije v Baški grapi, Tri različice Stebra pokojninske reforme...
Bend v zložnem tempu nadaljuje svojo pot, občasno koncertira in počasi medi nove komade.


Komentarji
komentiraj >>