Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 10.2.´05, 23.00: Vsi živi v Ljubljani – Poison Girls, Mala Menza, Študentsko naselje Rožna dolina, 13. decembra 1986 (Založba FV, 1987) (3511 bralcev)
Četrtek, 10. 2. 2005
polonap



V nocojšnjem Koncertu Radia Študent vrtimo posnetek nastopa britanske punk/kabarejske postave POISON GIRLS iz nekdanjega koncertnega prizorišča, t. i. Male Menze v Študentskem naselju Rožna dolina v Ljubljani, 13. decembra 1986. Posnetek je izšel na kaseti pri založbi FV leta 1987 v seriji Vsi živi… v Ljubljani... ( v celoti...)
Radio Študent 10/02/2005
Glasbena redakcija

Koncert Radia Študent:

Vsi živi v Ljubljani – Poison Girls, Mala Menza, Študentsko naselje Rožna dolina, 13. decembra 1986 (Založba FV, 1987)


V nocojšnjem Koncertu Radia Študent vrtimo posnetek nastopa britanske punk/kabarejske postave POISON GIRLS iz nekdanjega koncertnega prizorišča, t. i. Male Menze v Študentskem naselju Rožna dolina v Ljubljani, 13. decembra 1986. Posnetek je izšel na kaseti pri založbi FV leta 1987 v seriji Vsi živi… v Ljubljani, žal pa originalnega ovitka ni niti na kaseti, ki jo hrani fonoteka Radia Študent, niti na masterju FV-ja, tako da drugih podatkov – razen da gre za eno najboljših izdaj iz te serije in tudi za enega najboljših koncertov v tistem času v Ljubljani (po ustnem izročilu) – o samem dogodku nimamo.

Čeprav so POISON GIRLS širšemu krogu poslušalcev danes manj znani, se pri njih velja ustaviti vsaj zato, ker so vprašanja, za katera so se zavzemali, še vedno aktualna, obenem pa je njihova glasba zvočno in emocionalno še vedno dovolj prepričljiva, da ji rade volje znova prisluhnemo.

Zaščitni zank in gonilo POISON GIRLS je bila poetinja, pevka in kitaristka, znana pod vzdevkom VI SUBVERSA, zajetna plavolasa gospa z globokim glasom, ki ga je sčasoma obarval cigaretni dim. Netipično punk ikono je spremljala moška zasedba, jedro katere je bil ves čas RICHARD FAMOUS (kitara in vokal), medtem ko se je ostala zasedba spreminjala..

Skupino zaradi njene neposredne politične angažiranosti prištevajo med predhodnice riot grrrl gibanja iz devetdesetih let. VI SUBVERSA se je namreč v besedilih ukvarjala s podobnimi temami kot pozneje BRATMOBILE, BIKINI KILL, 7 YEARS BITCH (ime je, mimogrede, aluzija na pesem in kompilacijo Seven Years Scratch POISON GIRLS), in druge riot grrrl skupine: z vladno politiko, feminističnimi in seksualnimi vprašanji, pravicami gejev ter prevpraševanjem normalnosti.

»Znani smo postali kot političen bend, politika je bila v samem dejstvu, da smo obstajali. Tega nisem želela. Želela sem se le dobro imeti, iti iz hiše in uživati,« je ob neki priložnosti izjavila VI SUBVERSA. Izjavo pojasnjuje dejstvo, da je bila VI stara 42 let in mati dveh otrok, ko je leta 1977 s kitaristom RICHARDOM FAMOUSOM ustanovila POISON GIRLS. Kolikor nam je uspelo razbrati iz različnih, nasprotujočih si virov, so do razpada skupine dvanajst let pozneje nastale 3 velike plošče, živi album Total Exposure ter kup singlov in EP The Price of Grain and the Price of Blood (1985).

POISON GIRLS so nase opozorili že s prvencem Hex leta 1979 in albumom Chappaquiddick Bridge naslednje leto. Za plošči so značilna inteligentna besedila, ki se niso omejevala le na slogane in so problematizirala spolne vloge ter eksistencialna vprašanja, VICINO teatralično prepevanje in precej enostavna, minimalistična kitarska muzika v produkciji PENNY RIMBAUD iz anarho punk skupine CRASS, s katero so redno nastopali in pri katere založbi so izdali prvi dve plošči. V podobnem duhu je bil narejen singl Statement. Šele po živi plošči Total Exposure, posneti v Edinburghu julija leta 1981 pa so svoj zvok rafinirali in se na albumu Where's the Pleasure (1982) v precej spremenjeni zasedbi obrnili k vprašanjem, ki so se skoraj izključno nanašala na seksualnost. Od punk začetkov so prešli h kabereju, popu in na singlu I'm Not the Real Woman (1984) črpali celo iz keltske tradicije. Njihovo finalno dolgometražno delo je bila plošča Songs of Praise, izdana januarja 1985.

POISON GIRLS so torej v Ljubljani nastopili slabi dve leti po izidu zadnjega albuma in tri mesece po objavi epeja The Price of Grain and the Price of Blood, nato pa leta 1989 bend tudi uradno razpustili. Njihovi posnetki so zbrani na različnih kompilacijah, med drugim na referenčnem boksu štirih cedejev Statement: The Complete Recordings 1977-1989 iz leta 1995 oziroma njegove reizdaje izpred dveh let.

Člani POISON GIRLS so odigrali tudi dve predstavi, Aids – The Musical in Mother Russia was a Lesbian leta 1992, nato pa so se leta 1995 ponovno zbrali v Londonu za popolnoma razprodan koncert, zlet starih pankerjev, ob 60-letnici VI SUBVERSA. Slednja je po razpustu benda nekaj časa živela v Španiji, medtem ko se je kitarist RICHARD ukvarjal s slikarstvom in dekoratorstvom. Skupaj sta nastopala tudi v kabareju The Famous Subversa, ki ima korenine še v času, preden so nastali POISON GIRLS.

Del koncerta iz Male Menze, 13. decembra 1986, ki ga bomo poslušali, bo med drugim vključeval pesmi Ideologically Unsound, Fuckin'Mother, No More Lies, A Stranger in druge.

Spremno besedilo sem spisala Polona P.


Komentarji
komentiraj >>