Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 17.9.´05, 22-24: Sonična eksplozija avstralskega rock’n’rolla, 2. del (5036 bralcev)
Sobota, 17. 9. 2005
bruc



V drugem delu grafitov o avstralski rock'n'roll sceni preglejujemo osemdeseta, devetdeseta in sedanjost z bendi The Birthday Party, The Scientists, Kim Salmon & The Surrealists, Beasts of Bourbon, Hard-Ons, Exploding White Mice, X, Celibate Rifles, Bored, Powder Monkeys, Cosmic Psychos, Asteroid B-612, Hoss ...
Radio Študent
Glasbena redakcija
Oddaja DJ Grafiti: Sonična eksplozija avstralskega rock’n’rolla, 2. del
Sobota, 17. september 2005 ob 22.00

*V prvem delu DJ Grafitov o zgodovinskem razvoju avstralske neodvisne rock produkcije smo pobližje spoznali bende, ki so zaznamovali šestdeseta in sedemdeseta leta. Radio Birdman in The Saints so torej odločilno vplivali na kasnejši razvoj avstralskih bendov.

Ugotovili smo, da je bil Sydney skozi vsa sedemdeseta center rockovskega dogajanja, saj so se številni bendi iz različnih predelov Avstralije naselili v tem velemestu. Vse do konca osemdesetih je tako tudi ostalo. Takrat so se pričeli iz Sydneyja bendi, kot so na primer Beasts of Bourbon in Kim Salmon and The Surrelaists, seliti v Melbourne.

V Melbourneu so Nick Cave, basist Tracy Pew, multinšturmentalist Mick Harvey in bobnar Phil Calvert že ob koncu sedemdesetih ustanovili bend Next Boy Door. V domačem okolju so kaj kmalu zasloveli s svojimi hrupnimi in kaotičnimi nastopi. Leta ’79 so podpisali z neodvisno založbo Mushroom, ki je izdala njihov edini album “Door Door”. Med snemanjem se jim je pridružil še drugi kitarist Rowland S. Howard. S ploščo zaradi pretirane pop produkcije niso bili preveč zadovoljni. Kaj kmalu so zaostrili svoj zvok in se preimenovali v The Birthday Party. Pri založbi Missing Link so leta ’80 izdali istoimenski prvenec in sledila je selitev v London. To so bili začetki enega od najbolj temačnih post punk bendov osemdesetih. The Birthday Party so gojili resnično hrupen in temačen zvok, ki je bil zaznamovan s številnimi kitarskimi feedback učinki. Hrupnost so združili z raziskovanjem bluesovskih vzorcev in rock’a’billy korenin. Robustna glasbena podlaga je odlično služila Caveovim zgodbam o nasilju, smrti, perverznosti in temnih plateh religije. Na koncertnih posnetkih “Live 81–82” je zabeležen tudi njihov nastop v Londonu iz leta ‘81 in komad “Zoo-Music-Girl”.

< CD The Birthday Party, album Live 81 – 82 – A/4 (Zoo-Music-Girl)

Poslušali smo The Birthday Party in njihovo koncertno izvedbo komada “Zoo-Music Girl”, ki ga najdemo tudi na njihovem izrednem drugem albumu “Prayers on Fire”. Album je leta ‘81 izšel pri založbi Buddha. V tistem času so bili The Birtday Party na višku svoje ustvarjalne poti. Zanimanje Nicka Cavea za temne, destruktivne plati človeštva je bilo tu več kot očitno. Med pripravami za snemanje tretje plošče Junkyard je prišlo do zamenjav v zasedbi. Tracy Pew je bil aretiran zaradi vožnje v vinjenem stanju in zamenjal ga je bivši član banda Magazine, Barry Adamson. Bendu sta se pridružila tudi Harry Howard in Chris Walsh. Plod sodelovanja je bila tretja in hkrati tudi zadnja plošča The Birthday Party. Izšla je leta ’82 prav tako pri založbi Buddha. Poslušajmo komad Junkyard in The Birthday Party.

< CD The Birthday Party, album Live 81 – 82 – A/1 (Junkyard)

To je bila koncertna različica komada Junkyard, kultnega banda The Birthday Party. Po izidu tretjega albuma se je bend iz Londona preselil v Nemčijo. Odpustili so bobnarja Phila Calverta in pričeli sodelovati s pomembnimi predstavniki post punk generacije. Med njimi velja omeniti tudi Lydio Lunch in Einstürzende Neubauten. Za krajši čas je Calverta na bobnih nadomestil Des Heffner, a složnosti med člani The Birthday Party je bilo vse manj. Caveov zahtevni značaj, eksperimentiranje z različnimi substancami in naporne turneje so pripeljale bend do konca njihovega delovanja. Leta '83 jih je zapustil tudi Harvey, ki se je kasneje ponovno pridružil Caveu v spremljevalnemu bendu The Bad Seeds. Verjetno ni potrebno posebej predstavljati uspešne kariere Nicka Cavea, zato je bolj smiselno, da se posvetimo še enemu pomembnemu človeku avstralske neodvisne produkcije.

Kim Salmon je za sam notranji razvoj avstralskega rocka morda celo pomembnejši od Cavea. Svojo bujno kariero je začel že sredi sedemdesetih v Perthu, na zahodni obali Avstralije. Njegov prvi bend, Cheap Nasties je nastal leta ’76. Že naslednje leto se je pridružil The Invaders, ki so pomenili zametke The Scientists. Poleg Salmona so bili v bendu še basist Boris Sujdovic, kitarist Rod Radalj in bobnar James Baker, ki je pred tem sodeloval z The Victims. Slednje smo poslušali tudi v prvem delu DJ Grafitov o avstralskem rock’n’rollu. Skozi čas se je pri The Scientists zgodilo kar nekaj sprememb. Tako je na primer Dennis Byrne že zgodaj prevzel igranje bas kitare.

Kim Salmon se je v svojih mladih letih zanimal za znanost, še posebej za jedrsko fiziko in od tod tudi ime benda. Na začetku osemdesetih so se odpravili na prvo turnejo po vzhodni Avstraliji in leta ’80 zabeležili prvi EP, na katerem igra bas Ian Sharples, kitaro pa Ben Juniper. Na EP-ju, ki je bil izdan leta ‘88 z naslovom “The Sweet Corn Sessions”, se znajde tudi njihov prvi singel “Frantic Romantic”. Ta komad bomo slišali nekoliko kasneje, ko bomo še vedno obravnavali Salmonovo delo z bendom The Surrealists.

Prvenec The Scientists je izšel že leta ’81 pri založbi YPRX (izg.: waj-pi-ar-eks), a kmalu za tem je bend za kratek čas razpadel. Radalj in Baker sta se odselila v Sydney in skupaj z Daveom Faulknerjem (bivšim članom Victims) vzpostavila prvo zasedbo The Hoodoo Gurus. Medtem je Salmon skupaj s Kimom Williamsom ustanovil kratkotrajen bend Louie Louie. Williams je bil med drugim producent prvega albuma The Scientists in tudi soavtor komada “Swampland”, ki ga bomo slišali zdajle.

< 2CD The Scientists, album Do The Pop 2.CD A/1 (Swampland)

To so bili The Scientists. Na prvencu so torej sodelovali Kim Salmon na vokalu in kitari, skupaj s kasnejšo Gurus ritem sekcijo: Jamesom Bakerjem in Ianom Sharpelsom, ki sta izmenično igrala bobne in bas. Na tej plošči The Scientists sicer niso še imeli ostrega punk zvoka. Na začetkih so bili namreč usmerjeni bolj v garažni rock. Kljub temu pa je že moč čutiti vplive bendov, kot so bili Ramones, Johnny Thunders in drugih. Kim Salmon je bil velik fan britanskih bendov The Kinks, The Beatles in Led Zeppelin, preden je pobližje spoznal ameriški rockovski underground. Kasneje je zvok The Scientists postal veliko bolj temačen in grob. Svojo izraznost so približali svojim rojakom The Birthday Party, ki smo jih poslušali na začetku. No, leta ’81 sta Salmon in Sujdovic reformirala The Scientists in bend se je preselil v Sydney. V novi zasedbi so se znašli Salmon, Tony Thewlis, Brett Rixon in Sujdovic. Pri slavni avstralski neodvisni založbi Au-go-go je leta ’83 izšel EP “Blood Red River”.

Kot smo že omenili v prvem delu Grafitov, so pričele v tistem času nastajati vplivne avstralske neodvisne založbe: Red Eye, Au-Go-Go, Waterfront, Abberrant, Greasy Pop, Phantom in Hot Records. Med najpomembnejšimi je prav gotovo Au-Go-Go. Nastala je v Melbourneu na prelomu iz sedemdesetih v osemdeseta. Bruce Milne je delal v skladišču plošč in ko je ugotovil, kako funkcionira sistem produkcije glasbenih plošč, je skupaj s partnerjem Philipom Morlandom ustanovil založbo. Najprej je Au-Go-Go pokrivala bende iz okolice Melbournea. Izšli so singli bendov Clint Small, Little Murders, Scapa Flow, Wrecked Jets, po letu 1982 pa se je založba močno razvila in pričela izdajati plošče pomembnejšim bendom, kot so The Scientists, The Moodists, kasneje tudi The Zimmermen, Harem Scarem, Sunset Strip, GOD in Magic Dirt. Skozi leta se je razvila v eno pomembnejših mednarodnih založb, ki je licenčno izdajala plošče tudi pomembnim mednarodnim bendom. Au-go-go je izdala tudi naslednji EP benda The Scientists “This Heart Doesn’t Run on Blood, This Heart Doesn’t Run on Love”. Ta je nastal po njihovemu intenzivnemu nastopanju na jugovzhodu Avstralije. Privoščimo si še en komad iz njihovega zgodnjega obdobja: “Last Night” in The Scientists.

< 1CD The Scientists, album Do The Pop 1.CD A/14 (Last Night)

No, tudi v tem komadu The Scientists še niso uporabljali značilnih distorziranih kitar. Hipnotični, repetitivni zvočni ambient benda se je razvil nekoliko kasneje. Najbolj razpoznaven je postal, ko so se fantje leta ‘84 preselili v London. Tam so še istega leta izdali LP “Weird Love”, ter EP-ja “Demolition Derby” in “Atom Bomb Baby”. Slišali bomo “Atom Bomb Baby” s kompilacije, ki je pod naslovom “The Human Jukebox” izšla pri Symphaty For The Record Industry, leta 2002. Ti posnetki predstavljajo ustvarjanje The Scientists med leti ’84 in ’86, ko so delovali v Londonu.

< CD The Scientists, album The Human Jukebox A/1 (Atom Bomb Baby)

The Scientists so si v Londonu obetali večji uspeh, toda britanski tisk je bil neprizanesljiv. Nekateri kritiki so jih obtožili, da kopirajo The Birthday Party. Naslednje izdaje so zajemale v glavnem njihov arhivski material. Tako na primer leta ’85 pri založbi Karbon izide “You Get What You Deserve”, z zbranimi posnetki z EP-jev “Atom Bomb Baby” in “Demolition Derby”, ter B-stran z “You Only Live Twice”(“If It’s the Last Thing I Do”). Prav tako je izšla kompilacija “Heading For Trauma”: vključuje štiri nove komade, “Demolition Derby”, ter nekaj starejših singlov in radijski nastop. V tistem obdobju sta bobnar Rixon in Sujdovic zapustila bend, saj jima je potekla tudi viza za bivanje v Angliji. Sledila je izdaja koncertnih posnetkov med leti ’78 in ’83, z naslovom “Rubber Never Sleeps”. Od leta ’85 naprej so Scientist veliko turali po Evropi skupaj z Gun Club, The Jesus and Mary Chain, Alanom Vego in drugimi. Naslednji novi material je izšel leta ‘86 pod naslovom “The Human Jukebox”, vendar sta od avstralske zasedbe ostala le še Salmon in Tony Thewlis, pridružil pa se jima je Nick Combe. Kot smo že omenili, je Sympathy For The Record Industry izdala kompilacijo, ki zajema posnetke z albuma “You Get What You Deserve” in z njihovega zadnjega albuma “The Human Jukebox”. Poslušajmo drugi komad iz te zbirke: “It Came Out Of The Sky”.

< CD The Scientists, album The Human Jukebox A/2 (It Came Out Of Sky)

To so bili The Scientists in njihov odličen komad “It Came Out Of Sky”. Po albumu “The Human Jukebox” je bend prenehal z igranjem. To ni ustavilo Kima Salmona, ki se je preselil nazaj v Avstralijo in ustanovil zasedbo Kim Salmon and the Surrealists. V tej zasedbi je prišel njegov avtorski potencial še bolj do izraza. Ne smemo pozabiti, da je veliko sodeloval s Texom Perkinsom in njegovimi Beasts of Burbon. S Perkinsom sta delovala tudi v zasedbi Salamander Jim. Poleg benda The Surrealists je vodil številne druge projekte, od Salmon’s Human Jukebox, Kim Salmon’s STM, Kim Salmon and the Business, ki so bili razširjena verzija Surrealists, do projekta Antenna. Ta projekt je nastal v sodelovanju s starim prijateljem iz Pertha, Daveom Faulknerjem. Poslušajmo, kako so The Surrealists, na čelu s Salmonom, izvedli komad “Frantic Romantic”. To je eden od prvih komadov, ki ga je Salmon leta osemdeset posnel tudi z The Scientists.


Tako so “Frantic Romantic” odigrali Kim Salmon & The Surrealists na istoimenskem albumu iz leta 1996, ki je izšel pri Red Eye Records.

Še vedno ste priklopljeni na Radio Študent, kjer poslušate DJ Grafite o razvoju avstralskega underground rocka. The Scientists so bili po The Saints in Radio Birdman naslednji bend, ki je močno zaznamoval avstralsko neodvisno glasbeno sceno. Mirno lahko ugotovimo, da so bili v svojem najplodnejšem obdobju daleč pred svojim časom. Kasnejši “seattleski” grunge izbruh prav gotovo veliko dolguje njihovi zapuščini. To dokazuje tudi kompilacija, posvečena njihovemu delu, z naslovom “Set It On Fire”. Na slednji namreč Mudhoney in Laughing Hyenas obdelujejo njihov material.

Ker je avstralska rock scena skoncentrirana v velemestih, glasbeniki sodelujejo pri številnih različnih projektih. Vse se odvija na bazi poznanstev in prijateljstva, kot sta v intervjuju povedala tudi Sam Agostino in Andy Moore, člana dua Digger and The Pussycats. Intervju je nastal 28. avgusta letos, pred njunim nastopom v izolskem Shoto klubu.

< CD intervju z Digger & The Pussycats, (Trak: 11)

Samove in Andyjeve trditve tudi pojasnjujejo sodelovanje Kima Salmona pri številnih različnih projektih. Eden od njegovih stranskih projektov so bili tudi Beasts of Bourbon. Na plošči The Low Road iz leta 1991 so obdelali AC/DC in njihov komad “Ride On”.

< CD Beasts of Bourbon, album The Low Road A6 (Ride On)

S komadom “Ride On” smo se v izvedbi Beasts Of Bourbon spomnili na AC/DC, enega od najvplivnejših avstralskih rock bendov. Zdaj pa se posvetimo zanimivemu razvoju Beasts of Bourbon. Zanimivo je namreč, da je bend nastal leta 1983 v Sydneyju, kot stranski projekt Kima Salmona in Borisa Sujdovica. Pridružili so se jima Tex Perkins, ki je bil kasneje v ’90-ih član The Cruel Sea in Spencer P. Jones. V času formiranja kultnih Beasts of Bourbon je bil kitarist benda The Johnnys. Pridružil se jim je tudi James Baker, bobnar The Hoodoo Gurus. Prvi album je nastal leta ‘84 v enem samem popoldnevu. Naslovili so ga “The Axeman’s Jazz”.

Red Eye Records je v Sydneyju nastala ob prehodu iz sedemdesetih v osemdeseta in se počasi razvila v eno najpomembnejših avstralskih založb. Med njihovimi najbolj zvenečimi domačimi imeni neodvisne produkcije so bili prav Beasts of Bourbon in tudi njihov prvenec. Kljub uspehu na underground sceni je bend ostal stranski projekt vseh sodelujočih. Šele po letu ’88 so se pričele razmere spreminjati. Po razpadu The Scientists in The Johnnys so Beasts of Bourbon posneli svoj drugi album za Red Eye in ga naslovili “Sour Mash”. Mešanica pub rocka, ki je temeljila na močni bluesovski podlagi in punk rockovski drži je doživela velik uspeh. Podobno je bilo z njihovim naslednjim projektom “Black Milk”. Pred snemanjem albuma “Low Road” sta bend zapustila Baker in Sujdovic. Ustanovila sta namreč svojo zasedbo z imenom The Dubrovniks. Beasts of Bourbon sta se pridružila Tony Pola in Brian Hooper, kasneje tudi člana Salmonovih Surrealists. Slišali bomo komad “Chase The Dragon” z albuma “Low Road”.

< CD Beasts of Bourbon, album Low Road A/1 (Chase The Dragon)

Ni kaj, Beasts of Bourbon so odličen bend. Po dvojnem albumu “From The Belly of The Beasts” so za kratek čas prekinili s skupnimi nastopi, da bi se posvetili samostojnim karieram. Kim Salmon je imel v igri več različnih projektov. Več časa je želel posvetiti tudi svojim The Surrealists. Tex Perkins je ustanovil uspešen bend Cruel Sea, ki so kot predskupina Nicka Cavea v devetdesetih igrali v ljubljanskih Križankah. Kakorkoli že, Beasts of Bourbon so se reformirali že leta’96 in posneli album “Gone”. Prav tako je izšel pri založbi Red Eye. Sam Agostino, kitarist dua Digger and The Pussycats, je povedal, da so pred dobrim letom izdali odlično koncertno ploščo za Au-Go-Go Records, tako da Beasts of Bourbon očitno še naprej nadaljujejo s svojim uspešnim delom. Mi bomo za konec njihove predstavitve poslušali še komad z albuma Gone: “Makem Cry”.

< CD Beasts of Bourbon, album Gone A/3 (Makem Cry)

Poslušali smo Beasts of Bourbon.
Da bi opozorili na veliko geografsko in seveda tudi vsebinsko pestrost avstralskega punk rockovskega izbruha, se spomnimo še enega benda. Leta 1983 so namreč pod velikim vplivom MC 5, Radio Birdman in Ramones nastali The Exploding White Mice, ki prihajajo iz Adelaidea. Svoj prvenec “A Nest of Vipers” so izdali leta ’85 za Normal Records. Sydneyski rock tednik RAM (izg.: ar-ej-em), ki je izhajal v tistem času, je ploščo postavil ob bok odličnim albumom “Next To Nothing and Free Dirt”, benda Died Pretty, “Long Live The New Flesh”, benda Eastern Dark in odličnemu EP-ju “Date With A Vampyre”, banda Screaming Tribesmen, ki smo jih predstavljali v prejšnji oddaji.

Slišali bomo komad “Do The Crunch” z drugega albuma Exploding White Mice. Poimenovali so ga kar po bendu in leta ‘90 je prav tako izšel pri Normal Records. Za tem pa še en bend, ki veliko dolguje tradiciji Ramonesov. To je rasno mešana zasedba The Hard-Ons iz Sydneyja. Pred leti smo jih lahko videli na odličnem koncertu v ljubljanskem K4. Slišali jih bomo v tipični “ramonesovski” skladbi “Girl In The Sweater”.

< LP The Exploding White Mice, album Exploding White Mice A/4 (Do The Crunch)
< 2CD Hard-Ons, album The Best of The … Disc 1 A/13 (Girl In The Sweater)

Ja, prav gotovo bi bilo smiselno veliko več povedati tako o Exploding White Mice kot tudi o Hard-Ons, ki smo jih slišali ravnokar, vendar nas čas nezadržno preganja.

V današnji oddaji o zgodovinskem razvoju avstralskega rocka velja omeniti tudi “sydneysko” založbo Aberrant, ki se je v osemdesetih letih posvetila izdajam avstralskih punk in hard core bendov. Med temi izstopajo X, Feedtime, The Kelpies, Box of Fish in Itchy Rat. Tudi Hard-Ons se znajdejo na odlični kompilaciji “Go And Do It” skupaj z omenjenimi bendi. Ta kompilacija predstavlja avstralske punk bende, ki so delovali med leti 1977 in 1985. Najprej poslušajmo X, ki so nastali sicer v Sydneyu ob koncu sedemdesetih, a so kariero v osemdesetih nadaljevali v Melbourneu. Slišali bomo njihov komad “Hate City”. Da ne bo pomote, X so avstralski bend, ki nima nobene zveze z bolj znanim punk rock bendom iz Los Angelesa. Torej, avstralski X in komad “Hate City”.

< 2 CD X, album Go And Do It 2. CD A/22 (Hate City)

To so bili torej X. Slišali bomo še en bend z dvojnega kompilacijskega CD-ja avstralske založbe Aberrant. To je hard core bend Feedtime, ki je prepričal s svojimi štirimi albumi pri omenjeni sydneyski založbi. Izdali so prvenec Feedtime leta 1985. Čez tri leta je izšel Cooper – S s priredbami Beach Boys, Ramones in Rolling Stones. Prav tako je v istem letu izšel tudi album “Shovel”. Po teh albumih so počasi zaključili z delovanjem, a so se zelo uspešno vrnili leta ’96 z albumom “Billy”, ki je izšel pri Amphetamine Reptile records. Na svojih koncertih so v devetdesetih delovali izjemno sveže, kot je pred leti v intervjuju za Radio Študent povedal Scott Campbell, eden od dolgoletnih producentov melbournške založbe Au-Go-Go. Mi bomo Feedtime slišali v komadu “Don’t Tell Me”.

< 2 CD Feedtime, album Go And Do It 2. CD A/16 (Don’t Tell Me)

Slišali smo komad “Don’t Tell Me” hard core banda Feedtime iz Sydneyja. V DJ Grafitih pa nadaljujmo s predstavljanjem zanimivih avstralskih rock’n’roll bendov iz obdobja osemdesetih.

V tistem času avstralski bendi še niso bili splošno poznani v širšem mednarodnem kontekstu, a kaj kmalu se je pričel dober glas hitro širiti po vsem svetu, tudi zaradi ameriških in evropskih turnej bendov, kot so The Scientists, Hoodoo Gurus, Celibate Rifles, Lime Spiders, Died Pretty, New Christs, Beasts of Bourbon in Hard-ons.

Omeniti velja še eno zanimivo založbo, ki je pričela delovati leta 1980 v Sydneyju. Hot Records je nastala pod okriljem trgovine s ploščami Didgeridoo. Pri založbi so izdajali bende, kot so Celibate Rifles, Ed Kuepper and The Aints, The Feast, Laughing Clowns, Deadly Nightshades, The Apartments in še mnoge druge. Med naštetimi gotovo izstopajo Celibate Rifles. Nastali so v Sydneyju že v začetku osemdesetih. Njihov prvenec “Syderoxylon” iz leta 1983 jih je lansiral na avstralsko sceno kot vodilne predstavnike takratnega avstralskega punk rocka. Bend sta ustanovila dva odlična kitarista Kent Steedman in Dave Morris. Pridružil se jima je pevec Damien Lovelock s svojim značilnim baritonom. Hitre kitare Celibate Rifles so svoj vzor iskale pri detroitski tradiciji. Ta se je v njihovi godbi pomešala z avstralskim izročilom prototipa Radio Birdman. Dodelani solo vložki so bili popestreni z veliko mero wah-wah efektov in domiselnih feedback vložkov. Aranžmaji so pri Celibate Rifles skozi leta postajali vse bolj dovršeni, a kljub bogati produkciji njihove plošče tudi dandanes zvenijo rockersko sveže in prepričljivo. V svoji dolgoletni karieri so do leta 2002 izdali več kot 10 studijskih albumov, ki ponujajo zelo raznolik in prepoznaven avstralski zvok. Žal v mednarodni rockovski javnosti dolgo niso dobili zasluženega mesta.

Celibate Rifles so se leta ‘87 podali na svojo zadnjo ameriško turnejo in v CBGB posneli odlično koncertno ploščo “Kiss, Kiss, Bang, Bang”. Mnogi jim pripisujejo status enega najzanimivejših avstralskih rock bendov. Poslušajmo njihov komad “The More Things Change” z albuma “Roman Beach Party” iz leta ’87 in “Light of Life”, komad, ki se leta 1994 pojavi na albumu “Heaven On A Stick”.

< CD The Celibate Rifles, album Roman Beach Party A/2 (The More Things Change)
< CD The Celibate Rifles, album Heaven On A Stick A/1 (Light of Life)

V drugem delu DJ Grafitov na Radiu Študent o sonični eksploziji avstralskega rock’n’rolla se ukvarjamo z bendom The Celibate Rifles. Ob koncu osemdesetih so pričeli na svojih ploščah intenzivno graditi na domiselnih spremljevalnih vokalih, vključili so tudi akustične kitare, nekoliko so upočasnili tempo, dodali vložke na klaviaturah in tako še razširili svoj glasbeni spekter. To jim ni odvzelo rockovske prepričljivosti, morda je bend postal še bolj zanimiv. No, v začetku devetdesetih so zašli tudi v manjšo krizo, kar se je slišalo tudi na nekoliko manj prepričljivem albumu “Heaven On A Stick”. Izšel je leta ’92 pri Hot Records. Kljub temu je na njem nekaj odličnih pesmi. Zmagovita vrnitev je sledila 1994. leta z eno od njihovih najzanimivejših plošč “Spaceman In A Satin Suit”. Najprej bomo slišali “Cuttin’ It Fine” z omenjenega albuma. Sledil bo komad “Wake Up” z albuma “A Mid-Stream Of Consciousness”. Slednji je leta 2002 izšel pri Munster Records. Torej: The Celibate Rifles.

< CD The Celibate Rifles, album Spaceman In A Satin Suit A/11 (Cuttin’ It Fine)
< LP The Celibate Rifles, album A Mid-Stream Of Consciousness A/6 (Wake Up)

Za našo budnost so poskrbeli Celibate Rifles. Kent Steedman se je izkazal tudi kot odličen producent in je v svoji karieri poleg Celibate Rifles produciral številne albume tako avstralskim kot tudi drugim bendom. Naj ob tej priložnosti omenim, da je dober glas o avstalskem rockanju ob koncu osemdesetih segel vse do Seattlea. Mudhoney so bili veliki fani The Scientists, kitarista in peveca The Celibate Rifles, Kenta Steedmana, pa so povabili k produkciji enega od njihovih zgodnjih singlov.

Opozoriti velja na še en zelo pomemben avstralski bend, ki je močno zaznamoval avstralski zvok bendov v devetdesetih letih. To so Bored iz Melbournea. Nastali so že sredi osemdesetih. S križanjem The Stooges in hard rock zvoka so razvili zelo prepoznavno formulo. Sledili so ji številni bandi, od Powder Monkeys, Hoss, Asteroid B-612, pa vse do Yes-Men, Onyas, Brother Brick, Freeloaders in Crusaders. Poslušajmo Bored iz zgodnjega obdobja in komad “No Way”. Potem pa bomo slišali še, kako so Bored obdelali kultne detroitske Sonićs Rendezvous Band in njihov komad “Electrophonic Tonic”. Ta komad se je znašel na split singlu z White Elephants, ki je izšel pri založbi Destroyer, ki jo vodi dolgoletni “frontman” benda Bored, Dave Thomas.

< 1CD Bored, album Chunks Disc 1 A/2 (No Way)
< 2CD Bored, album Chunks Disc 2 A/8 (Electrophonic Tonic)

V svoji bogati karieri so se Bored pojavljali na odrih skupaj s tako zvenečimi imeni, kot so Ramones, Iggy Pop, Sonic Youth in Mudhoney. V začetku devetdesetih sta kitarist John Nolan in basist Tim Hemensley zapustila bend in ustanovila Powder Monkeys. Bored so sicer v različnih zasedbah, pod vodstvom njihovega pevca in kitarista Davea Thomasa, nastopali še ob koncu devetdesetih, vendar vse redkeje. Poslušajmo, kaj pravita o bendu Bored Sam Agostino in Andy Moore.

< CD intervju z Digger & The Pussycats, (Trak: 8)

Powder Monkeys so leta 1993 pri založbi Dog Meat izdali prvenec “Smashed On A Knee”. Do leta 2003, ko je tragično preminil njihov basist Tim Hemensley, so nanizali 4 albume in številne single, EP-je ter koncertne izdaje.

Tim Hemensley je bil še ena od pomembnih osebnosti avstralskega rocka. Andy Moore in Sam Agostino, člana dua Digger & The Pussycats, sta povedala, da je tik pred svojo smrtjo pripravljal nov album s Powder Monkeys. Sodeloval je tudi na številnih stranskih projektih. Pravita, da so se tik pred njegovo smrtjo srečali v enem izmed studiev v Melbourneu, ko je Tim Hemensley snemal obdelavo slavne rock klasike “Born To Be Wild”. To naj bi bil tudi njegov zadnji posnetek, ki ga je naredil pred smrtjo. No, upajmo, da bomo uspeli ta komad kdaj slišati. Prav tako bi bilo super slišati zadnjo ploščo Powder Monkeys, ki so jo pripravljali pred Timovo smrtjo. Zaenkrat se bomo zadovoljili s komadom s prvenca “Smahed On A Knee” z naslovom “I Stand Bare” in “Mjölk Maid Blues” z zadnjega albuma “Lost City Blues”. To je bil zadnji izdani album Powder Monkeys. Izšel je leta 2002 pri založbi White Jazz.

< CD Powder Monkeys, album Smashed On A Knee A/2 (I Stand Bare)
< CD Powder Monkeys, album Lost City Blues A/10 (Mjolk Maid Blues)

Poslušali smo Powder Monkeys. Sledi še en odličen avstralski bend, ki je zaznamoval dogajanje v polju underground produkcije. To so Cosmic Psychos. Nastali so leta 1982 v Melbourneu. Predstavljajo enega od najvidnejših bendov tako imenovanega avstralskega pub rocka. Zametki benda segajo sicer že v konec sedemdesetih, ko je basist Ross Knight igral v srednješolskem punk bendu “Rancid Spam”. Medtem sta kitarist Peter Jones in bobnar Bill Walsh igrala skupaj v melbournškem bendu “Spring Plains”. Leta ’82 jih je zapustil basist in vprašala sta Knighta, če bi se jim pridružil. Odpustili so prvotnega pevca “Spring Plainsov” in Knight je prevzel vokalne naloge. Takrat so se tudi preimenovali v Cosmic Psychos. Prvi nastop so imeli v enem od avstralskih pubov v Carlonandu, skupaj z The Moodists. Že leta 1985 so izdali EP “Down On The Farm”. Izšel je pri avstralski založbi Mr. Spaceman Records in kasneje pri evropski “What Goes On”. Leta ‘87 je sledil prvenec z naslovom “Cosmic Psychos”. Sledil je drugi album “Go The Hack” v letu ‘89, ki je izšel kar pri znani ameriški založbi Sub Pop. Že naslednje leto so izdali koncertni album “Slave To The Crave”, ki je bil posnet na koncertu v Melbourneu.

Kako so zveneli Cosmic Psychos na svojih začetkih, se lahko prepričamo s komadom “Down On The Farm”. Sledila bo še koncertna izvedba komada “Lost Cause” z omenjenega koncertnega albuma “Slave To The Crave”.

< 2CD Cosmic Psychos, album Fifteen Years, A Million Beers Disc 1 A/2 (Down On The Farm)
< CD Cosmic Psychos, album Blokes You Can Trust & Slave To The Crave A/17 (Lost Cause)

Slišali smo torej zelo udarne Cosmic Psychos. Kitarist Peter Jones je v svoj slog igranja zelo učinkovito vključeval wah-wah efekt, kar je precej značilno za mnoge avstralske bende. Vendar se je leta 1990 odločil, da bo prenehal z igranjem. Ross in Walsh sta aktivirala Robbieja Wattsa. Sledil je album “Blokes You Can Trust”. Knight je sicer izjavil, da so zelo uživali pri snemanju tega albuma. Izšel je leta ’91 za ameriško založbo Amphetamine Reptile Records. Do podpisa z založbo je prišlo, ko so Psychosi na prvi poti v Evropo spoznali lastnika založbe Toma Hazelmeyerja in ga z njim tudi dobro zažurali. Člani benda so namreč tudi veliki ljubitelji piva. Po izidu “Blokes You Can Trust” je sledila že druga evropska turneja. Na “Palomino Pizza iz leta ‘93 so Cosmic Psychos obdelali tri klasike avstralskega pub rocka: Billyja Thorpa & The Aztechs, Buffalo in Guitar Overdose. Poslušajmo akustično obdelavo Billyja Thorpa, komad “Most People I Know (Think I’m Crazy)”. Še prej pa bosta Sam Agostino in Andy Moore nekaj povedala o pubih, v katerih se razvija avstralska rock’n’roll scena.

< CD intervju z Digger & The Pussycats, (Trak: 4)

< CD Cosmic Psychos, album Palomino Pizza A/6 (Most People I Know (Think I’m Crazy)

Cosmic Psychos so po Palomino Pizza, leta ’95, pri Shagpile records izdali, po mnenju mnogih, njihov najzanimivejši album “Self Totalled”. Na albumu je tudi komad: “The Man Who Drank Too Much”.

< CD Cosmic Psychos, album Self Totalled A/3 (The Man Who Drank Too Much)

Cosmic Psychos so zelo priljubljeni tudi v naših krajih. Že večkrat smo jih lahko videli na ljubljanskih odrih. Med drugim so skupaj z The Onyas nastopali kot gostje enega zadnjih omembe vrednih Novih Rockov, leta 1998. Vrnili so se že leta 2000 v Galo Halo, na Metelkovi in tudi leta 2001, ko so igrali v Orto baru. Kot smo izvedeli od Digger & The Pussycats, Cosmic Psychos še vedno delujejo in upajmo, da se bodo čim prej vrnili v naše kraje. Začeli so furati tudi stranski projekt z imenom Don’t. Za konec njihove predstavitve poslušajmo komad “Breathless” s predzadnjega albuma “Oh, What A Lovely Pie”.

< CD Cosmic Psychos, album Oh, What A Lovely Pie A5 (Breathless)

Cosmic Psychos so pomembno vplivali na razvoj rocka devetdesetih. V Avstraliji pa je v tem obdobju delovalo še ogromno kreativnih bendov, kot so na primer The Onyas, Brother Brick, The Dirty Lovers, Hoss, Asteroid B-612, Red Shift, Freeloaders in drugi. Vseh nocoj ne bomo uspeli slišati, vendar jih bomo poskušali zavrteti čim več.

Asteroid B-612 so se na začetku devetdesetih zbrali v Sydneyju. Ker se je vsa avstralska rock’n’roll produkcija v tistem času zaradi ugodnejših razmer preusmerila v Melbourne, so se tudi oni odločili za selitev. Dave Thomas, vodja benda Bored, jim je ponudil možnost za snemanje. Za Destroyer Records so tako leta ’93 posneli prvenec. Poslušajmo komad “Straight Back To You” z njihovega prvenca “Not Meant For This World”, ki je kasneje izšel tudi pri Au-Go-Go.

< CD Asteroid B-612, album Avstralski R’n’R – kompilacija A/3 (Straight Back To You)

Asteroid B-612 so še eden od bendov, ki se močno ozira k detroitski tradiciji čvrstih kitar in hkrati goji spoštovanje do avstalskih bendov, kot so Radio Birdman, Celibate Rifles in drugi. Leta ’94 so posneli drugi album z naslovom “Forced into A Corner”. Po uspešnem preboju pri Destroyer records so podpisali z večjo založbo Au-Go-Go in pri njih izdali EP “Teen Sublimation Riffs”. Na tem EP-ju se znajde tudi priredba Alicea Cooperja, “Is It My Body”.

< CD Asteroid B-612, album Avstralski R’n’R kompilacija A/6 (Is It My Body)

Asteroid B-612 so po ameriški turneji leta 1997 nekoliko prevetrili svoje vrste, toda kljub temu je bil njihov naslednji album “Readin’ Between The Lines”, v produkciji Kenta Steedmana, njihov najbolj zrel glasbeni izdelek. Tudi v novem tisočletju so uspešno nadaljevali s svojim delom, ker pa nas čas nekoliko preganja, se moramo posvetiti še enemu odličnemu bendu iz Melbournea. Hoss so namreč nastali leta ‘89. Joel Silbersher, ki je bil pred tem član kultnega benda GOD, se je povezal z Mickom Weberjem in Toddom McNeairijem. Oba sta bila pred tem člana Seminal Rats. Skupaj s Powder Monkeys so bili eni vodilnih predstavnikov založbe Dog Meat, za katero so posneli albume: “Bring On The Justice”, “Everyday Lies” in “Gentle Claws”. Po dobrem desetletju ustvarjanja so leta 2002 še vedno navduševali v svojem razpoznavnem slogu. Slišali bomo dva njihova komada: “Billy” in “Rock’n’roll Worm”.

< CD Hoss, album Avstralski R’n’R kompilacija A/17 (Billy)
< CD Hoss, album Avstralski R’n’R kompilacija A/18 (Rock’n’roll Worm)

Poslušali smo Hoss iz Melbourna, ki so v zadnjem desetletju skupaj z Brother Brick, Asteroid B-612 in Powder Monkeys krojili močno underground rock sceno v Melbourneu.

Tudi v današnjem času v Avstraliji še vedno igrajo prvovrsten rock. Bendi, kot so Legends of Motorsport, The Drones, Specimens, The Monarchs, The Hands of Time, The Cool Millions, The Spoilers, nadaljujejo močno tradicijo. Pred slabim tednom dni je Slovenijo obiskal moderni rock duet iz Melbournea, ki sliši na ime Digger and The Pussycats. Odigrali so tri koncerte v slovenskih klubih. Kot boste lahko slišali v naslednjih komadih, se za prihodnost sodobnega avstralskega rock’n’rolla ni bati. Prisluhnimo: “Fashion Victim”.

< CD Digger and The Pussycats, album Watch Yr Back A/4 (Fashion Victim)
< CD intervju z Digger & The Pussycats, (Trak: 3)

Sam in Andy iz Digger & The Pussycats sta zelo sproščena sogovornika, polna pozitivne energije in prav čuti se, da uživata v tem, kar počneta. Napovedala sta, da se bosta v Slovenijo še vrnila. Za sabo imata dva studijska albuma, “Young, Tight & Alright” izpred dveh let in njun drugi odlični album “Watch Yr Back”, ki ga trenutno predstavljata na svoji drugi evropski turneji. Ta album smo na Radiu Študent pred kratkim predstavili tudi v Tolpi bumov.

Tako, počasi smo prispeli do konca našega DJ-anja na temo avstalskega rock’n’roll razvoja. Potrebno bi bilo predstaviti še veliko bendov, ki so bili zaradi pomanjkanja časa tokrat izpuščeni. Morda bomo to krivico popravili v bližnji prihodnosti, v noč pa se odpeljimo s še enim komadom Digger and The Pussycats: “Coming To Get You” z albuma “Watch Yr Back”.

DJ Grafite je pripravil: Bruc


Komentarji
komentiraj >>