Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 22.9.´05, 19h: PEST – All Out Fall Out (Ninja Tune, 2005) (2662 bralcev)
Četrtek, 22. 9. 2005
Borja



Pest je petčlanska zasedba iz Velike Britanije. Sestavljajo jo čelist, hiphop DJ/MC, tehno producent, kitarist in pihalec, ki je sicer tudi član kolektiva Bollywood Brass Band – ti so pred časom nastopili tudi v Ljubljani. Ker člani zasedbe prihajajo iz precej različnih glasbenih okolij, je njihovo muziko precej težko definirati. Rekli bi lahko, da gre za nekakšno mešanico jazza, hiphopa, funka, rocka in elektronike. Po nekaj precej “tihih” promoizdajah so Pest pred tremi leti podpisali pogodbo z neodvisno velikanko Ninja Tune, leta 2003 je izšel njihov prvenec z naslovom Necessary Measures. Letos so udarili z novim materialom, najprej je izšel single z naslovom Ping Pong, kmalu za njim pa še drugi album – All Out Fall Out... (v celoti...)
Radio Študent
Glasbena redakcija
Tolpa bumov, četrtek, 22.9. 2005, 19.00h

PEST – All Out Fall Out (Ninja Tune, 2005)

*Pest je petčlanska zasedba iz Velike Britanije. Sestavljajo jo čelist, hiphop DJ/MC, tehno producent, kitarist in pihalec, ki je sicer tudi član kolektiva Bollywood Brass Band – ti so pred časom nastopili tudi v Ljubljani. Ker člani zasedbe prihajajo iz precej različnih glasbenih okolij, je njihovo muziko precej težko definirati. Rekli bi lahko, da gre za nekakšno mešanico jazza, hiphopa, funka, rocka in elektronike. Po nekaj precej “tihih” promoizdajah so Pest pred tremi leti podpisali pogodbo z neodvisno velikanko Ninja Tune, leta 2003 je izšel njihov prvenec z naslovom Necessary Measures. Letos so udarili z novim materialom, najprej je izšel single z naslovom Ping Pong, kmalu za njim pa še drugi album – All Out Fall Out.

Nova plošča naj bi bila “bolj zrela” od Necessary Measures. To je precej klišejska ugotovitev, vendar pa je v nekaterih vidikih album res precej drugačen od njihove starejše produkcije. Če je prva plošča temeljila na semplih, je nova bolj ali manj odigrana v živo. Kljub tej osnovni, tehnološki razliki pa stil ostaja podoben. Glasba skupine Pest je še zmeraj igriva. V bistvu je takoj jasno, da ta razlika med semplanjem in “živostjo” ni tako drastična in da Pest svoj v živo odigrani material še vedno pogosto obdelujejo, kot da bi šlo za semple. Inštrumentalne linije režejo, jih na novo sestavljajo in premetavajo. Rezultat je duhovita lepljenka raznih zvrsti.

Zvok skupine Pest je specifičen, umazan, na trenutke izrazito nizkotehnološki: lo-fi. Gre za posrečeno mešanico glasbeništva in punkerske produkcijske etike. Čeprav najdemo na plošči All Out Fall Out res veliko melodičnih delov, prehodov in čeprav nekateri komadi res zvenijo, kot da bi bili odigrani v živo, pa na trenutke ta “klasični” model Pest prerežejo s hrupom, s cut & paste aranžmaji in drugimi intervencijami.

Prvi komad na plošči, “Delucid”, se začne s kitarsko linijo. Po uvodu naenkrat padeta beat in pihalna sekcija. Verjetno je prav udarniška pihalna linija izvrstnega prvega komada eden od vrhuncev plošče. Že pri “Delucid” slišimo kombinacijo živih in programiranih ritmov, kar je značilno za celotno ploščo.

Drugi komad na plošči ima naslov “Ping Pong”. Tu je ritem plesni, plehek, štiritakten, torej strogo raven, če se nekoliko pošalimo, “houserski”. Zaradi te narave bobnov, nekaterih narezanih semplov in linij sintetizatorjev nas komad spominja že na muziko tradicije IDM (Intelligent Dance Music), vendar pa to referenco podrejo malce osladne žive linije kitare in znova odličen aranžma pihal. Tretji komad je afrobeatovski “Click Bitches” s specifičnimi, afriško obarvanimi kitarskimi linijami. Za tem na plošči najdemo prvi vokalni komad, nekakšno cut up, na pol hiphopersko balado “Wuju”, kjer se v vlogi raperja in hkrati pevca predstavi kar didžej skupine Pest Adrian Josey. Podobno njegov glas najdemo tudi na nekaterih drugih komadih, med njimi naj posebej omenim “Ogres”, suh komad z drum n’ bassovskim globokim basom. “Downward Steps” je downtempo balada, ki zaradi melodike in nekakšnega vokodiziranega vokalnega vzorca spominja na produkcijo Luka Viberta, znanega tudi kot Wagon Christ. Rockerska žilica se še najbolj pokaže pri nekaterih delih komada “Roumourtism”, kjer zaspan ambient nenadoma pretrga udarni pasos z izrazito rockerskimi rifi. Plošča se konča s počasnim, spevnim komadom “Learning curves”, kjer spet lahko slišimo besedičenje njihovega didžeja in emceeja Adriana.

All Out Fall Out je torej shizofrenično eklektičen album zalepljenega in umazanega funka, hiphopa, rocka, elektronike in še marsičesa drugega, ki na trenutke sicer malce popusti, vendar pa je v celoti gledano precej dober izdelek. Pest kombinirajo tako rekoč vse, kar se v sodobni popularni glasbi da: za vsaj eno “Pest” različnih stilov, zvrsti. programiranje in “živost”, plesno glasbo in muziko, namenjeno domačemu konzumiranju. Za muziko skupine Pest bi še najbolje veljala ohlapna, neotipljiva in precej suhoparna definicija, ki jo je nekje izrekel njihov frontman didžej Adrian Josey: “Gre za združitev raznih stilov v en zvok.” Ker ta izjava ne pove praktično ničesar, je najbolje, da njihov zvok preverimo na starošolski način, da album pač preposlušamo.

Pripravil Borja.





Komentarji
komentiraj >>