Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
return of grievous angel (3322 bralcev)
Sreda, 28. 9. 2005
outlaw



V tokratni oddaji Izven zakona zadnjo sredo v septembru priprava na posebno oddajo Moč pesmi, ki bo naslednji teden, prvo sredo v oktobru, posvečena Gramu Parsonsu. Nocoj pesmi Grama Parsonsa v izvedbah drugih na njemu posvečeni zbirki The Return of Grievous Angel.


1. CD return of grievous angel, 1 (parsons) SHE pretenders & emmylou harris 4.51
CD bill frisell, 8 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
She, Ona, pesem Grama Parsonsa, zdajle v izvedbi Chrissie Hynde in njene skupine Pretenders in z Emmylou Harris na zbirki Return of Grievous Angel, Vrnitev žalostnega, mučenega, bednega angela. Grievous je pač večpomenska beseda, ki jo je Gram Parsons, večplastni ustvarjalec, spretno uporabil za opis samega sebe. Seveda vse drage poslušalke in poslušalci tele oddaje Izven zakona dobro veste, da je Grievous Angel naslov klasični plošči Grama Parsonsa, označevalni mojstrovini kulturnega konteksta, okoli katerega se suče tudi tale oddaja. Namreč ustvarjalnega polja, ki ga označujemo z izrazi, kot so singer/songwriter ali pevec/pisec pesmi, pa country rock, koreninski rock, v zadnjem času tudi insurgent country ali alter country ali kakorkoli že kdo želi poimenovati to obliko ustvarjalnega izraza. Nenazadnje lahko uporabimo tudi skovanko american cosmic music, ameriška kozmična glasba, ki si jo je zamislil prav Gram Parsons za opis svoje predstave o sodobni ameriški glasbi, vezani na veliko izročilo. Mimogrede lahko spotoma povem še šalo, ki nam jo je na nedavnem nastopu skupine The Walkabouts v Linhartovi dvorani Cankajrevega doma povedal basist Michael Wells: V čem je razlika med piscem pesmi in dojenčkom? Dojenček slej kot prej neha jokati.
No, The Walkabouts niso vključeni na pričujočo zbirko The Return of Grievous Angel, pa bi seveda lahko bili. Zato pa so tu udeleženi njihovi kanadski sorodniki, Cowboy Junkies. Poslušajmo, kako so si sestra in bratje Timmins zamislili Parsonsovo pesem Ooh Las Vegas.
2. isti CD, 2 (parsons) OOH LAS VEGAS cowboy junkies 5.21
Milko Poštrak vas, kot ponavadi, zadnjih nekaj več kot deset let, pozdravljam v oddaji Izven zakona na vašem in našem Radiu Študent. Zdi se mi ustrezno, da novo sezono, nenazadnje tudi novo študijsko leto, začnem s spominom na enega ključnih ustvarjalcev ameriške glasbe, resda z dobro nam znanim Gramom Parsonsom. Nenazadnje ga je na Radiu Študent od začetka devetdesetih dalje ponovno predstavljal tudi Jane Weber, ki je svojo oddajo tudi poimenoval po njegovi skovanki Ameriška kozmična glasba. Ko sem po Janetu Webru 1994. leta prevzel izročilo, se je predhodnica tele oddaje Izven zakona nekaj časa imenovala Kozmiki. Takrat smo predstavili bolj ali manj vse do takrat dosegljive posnetke Grama Parsonsa z raznimi zasedbami, od International Submarine Band, preko The Byrds in Flying Burrito Brothers, do samostojnega dela do njegove smrti 1973. leta. Poslušali smo tudi večino dosegljivih priredb in predelav njegovih pesmi. 1999. leta pa je pri založbi Almo izšla še ena Parsonsu posvečena zbirka, pričujoča Return of Grievous Angel, s skrbnim izborom ustvarjalcev, ki so prispevali svoje interpretacije njegovih pesmi. Seveda vse udeležene glasbenike dobro poznamo, saj smo njihove lastne plošče sproti spremljali v oddaji Izven zakona. Kako zelo burno in živahno je dogajanje v tem polju, v polju ameriške kozmične glasbe ali reinterpretacije countryja, lahko sklepate tudi po tem, da – zaradi preobilice drugih plošč – enostavno nisem prej našel časa za uvrstitev tele zbirke v oddajo. Verjetno bi čakala še nekaj let, če sedaj pač ne bi žrtvoval nekaj drugih aktualnosti, da bodo počakale še kak teden. Šest let čakanja pa nikakor ni škodilo. To so le nadčasne pesmi in nadčasne izvedbe.
Nocoj bomo torej poslušali vse pesmi z zbirke Return of Grievous Angel, s tem pa se bomo pripravljali tudi na posebno oddajo Moč pesmi prvo sredo v oktobru, torej naslednji teden, ko bomo poslušali pesmi, ki jih je napisal in izvajal Gram Parsons v okviru zasedbe Flying Burrito Brothers. Ena tistih je tudi Sin City, Mesto greha, tokrat v izvedbi Becka Hansena in Emmylou Harris.
3. isti CD, 3 (parsons,hillman) SIN CITY beck & emmylou harris 4.01
Emmylou Harris je, kot ste seveda že opazili, vseprisotna na zbirki Return of Grievous Angel. Razumljivo. Njo je, kot takrat še zelo mlado pevko in ustvarjalko, v začetku sedemdesetih predstavil prav Gram Parsons. Še nekaj let po njegovi smrti je izrecno nadaljevala njegovo izročilo, kar je najbolj razvidno recimo na albumu Sleepless Nights iz 1976. leta. Emmylou Harris in Gram Parsons sta na obeh njegovih samostojnih albumih, GP in Grievous Angel, odpela vrsto duetov, na slednji je bil kristalni glas Emmylou Harris celo v ospredju. Zato ne preseneča, da je tudi na zbirki Return of Grievous Angel cela vrsta duetov in prepletanj ženskih in moških glasov. En takih primerov je naslednja Parsonsova mojstrovina, $1.000 Wedding, Poroka za tisoč dolarjev, tokrat v izvedbi Evana Danda in Juliane Hatfield.
4. isti CD, 4 (parsons) $1.000 WEDDING evan dando & juliana hatfield 3.07
Vemo, da je Evan Dando s svojo zasedbo Lemonheads na albumu Lovey svojčas že izvajal Parsonsovo klasiko Brass Buttons.
Kot sem že omenil, se bom naslednji teden v posebni oddaji Moč pesmi posvetil Parsonsovemu opusu v okviru zasedbe Flying Burrito Brothers. Ena osrednjih pesmi od tam je nedvomno Hot Burrito Number One. Poslušajmo jo v izvedbi zasedbe The Mavericks na zbirki Return of Grievous Angel.
5. isti CD, 5 (parsons,etheridge) HOT BURRITO NO. 1 the mavericks 3.54
Tule pa imamo Chrisa Hillmana osebno. Tistega Chrisa Hillmana iz zasedbe The Byrds in kasneje Flying Burrito Brothers, tokrat pa se na zbirki Return of Grievous Angel klanja spominu na svojega prijatelja in sodelavca Grama Parsonsa z izvedbo pesmi High Fashion Queen, ki sta jo napisala prav onadva, Parsons in Hillman, v času zasedbe Flying Burrito Brothers. Chris Hillman je tokrat pesem izvajal skupaj z nekim drugim ustvarjalcem, ki ga je pazljivo izbral. Ima namreč kopico simbolnih pomenov in nenazadnje navezav na Grama Parsonsa. To je Steve Earle. Kraljica visoke mode in Chris Hillman ter Steve Earle.
6. isti CD, 6 (parsons,hillman) HIGH FASHION QUEEN hillman & earle 3.06
Tu je spet Emmylou Harris, tokrat spet s še eno pevko, Sheryl Crow. Tudi pesem, ki sta jo odpeli, je bila del repertoarja zasedbe Flying Burrito Brothers in spet delo Chrisa Hillmana in Grama Parsonsa. Naj opozorim, da je pedal steel kitaro odigral razvpiti Greg Leisz. Juanita.
7. isti CD, 7 (parsons,hillman) JUANITAsheryl crow & emmylou harris 2.42
Naslednji je britanski ustvarjalec in spoštovalec ameriških piscev pesmi in glasbe, ki ga prav tako razmeroma redno spremljamo tudi v oddaji Izven zakona, vsaj v zadnjih letih. Elvis Costello, Kralj Amerike, kakor je, kot veste, naslov eni od njegovih mojstrovin. Ima tudi več poklonov country glasbi, recimo Almost Blue, Skoraj otožno. Tudi pesem, ki si jo je tokrat izbral za poklon Gramu Parsonsu, je otožna, v duhu tiste šale Michaela Wellsa, ki sem jo povedal prej, o neutolažljivem jokanju in stokanju piscev pesmi. Naslovna pesem prej omenjene posthumno, po smrti Grama Parsonsa objavljene plošče Sleepless Nights. Edina pesem na zbirki Return of Grievous Angel, ki je ni napisal ali sopodpisal Gram Parsons, temveč je to klasika Boudleauxa in Felice Bryant. Noči brez spanja.
8. isti CD, 8 (bryant) SLEEPLESS NIGHTS elvis costello 3.57
Naslednja, ki se je 1999. leta na zbirki Return of Grievous Angel poklonila Gramu Parsonsu, je ena meni najljubših in ključnih sodobnih ameriških ustvarjalk, Lucinda Williams. Ob Emmylou Harris in Iris DeMent tudi en od najbolj čudovitih glasov ameriške glasbe. Da ne pozabim še Paule Frazer, ki jo bomo, mimogrede rečeno, z njeno novo ploščo, kmalu imeli čast poslušati v eni od bodočih oddaj Izven zakona.
Tu pa je Lucinda Williams, družno s še enim klasičnim ameriškim ustvarjalcem, Davidom Crosbyjem, v izvedbi naslovne pesmi pričujoče zbirke, Return of Grievous Angel.
9. isti CD, 9 (pasons,brown) RETURN OF GRIEVOUS ANGEL lucinda williams & david crosby 4.19
Zbirko Return of Grievous Angel sem, kot sem nakazal že v uvodu oddaje, izbral za začetek nove sezone zaradi vrste simbolnih pomenov. Ena sporočilna razsežnost zbirke je tudi ta, da so na njej udeleženi mnogi predstavniki sodobne ameriške glasbe, vezane na izročilo. Tudi začetniki tega, če lahko tako rečem, preporoda.. Tu sta, vsaj posredno, udeleženi obe klasični zasedbi, začetnici zadnjega vala koreninskega ali novega country rocka, namreč Uncle Tupelo in The Jayhawks. Uncle Tupelo so medtem razpadli na več zasedb in ustvarjalcev, ena od frakcij je skupina Wilco. Ta skupina je na zbirki Return of Grievous Angel udeležena s Parsonsovo pesmijo One Hundred Years from Now, Sto let od zdaj.
10. isti CD, 10 (parsons) ONE HUNDRED YEARS FROM NOW wilco 2.53
Vsaj posredno je na zbirki Return of Grievous Angel udeležen tudi krog okoli založbe Bloodshot, ki smo jo, recimo, s par novostmi, predstavljali prejšnji teden. Ni sicer zasedbe Waco Brothers in ostalih različic, od Pine Valley Cosmonauts naprej in nazaj. Zato pa je tu medtem sicer že razpadla zasedba Whiskeytown z Ryanom Adamsom na čelu. S tem je - spet simbolno – zastopana tudi založba Lost Highway, pri kateri Ryan Adams sedaj objavlja samostojne plošče. Poslušajmo, kako so Whiskeytown 1999. leta izvajali Parsonsovo pesem A Song for You, Pesem zate.
11. isti CD, 11 (parsons) A SONG FOR YOU whiskeytown 6.40
Prejle sem omenil še druge začetnike sodobnega novega vala drugačnega country rocka, The Jayhawks. Vemo, da je zasedbo že pred mnogimi leti zapustil zame njen ključni član Mark Olson. Jayhawks sedaj vodi drugi ustvarjalec, Gary Louris. Mark Olson pa se je z ženo Victorio Williams odselil v puščavo, od koder se redno oglaša z odličnimi ploščami pod imenom Creekdippers. Na zbirki Return of Grievous Angel sta Victoria Williams in Mark Olson, pod imenom The Rolling Creekdippers, kar je kajpak, kot si lahko mislite, aluzija na Boba Dylana in njegovo The Rolling Thunder Revue iz sredine sedemdesetih, skratka, pod imenom The Rolling Creekdippers sta Victoria Williams in Mark Olson tokrat – družno s še enim ustvarjalnim zakonskim parom, Julie in Buddyjem Millerjem - izvajala tole različico pesmi Grama Parsonsa in Emmylou Harris, In My Hour of Darkness.
12. isti CD, 13 (parsons,harris) IN MY HOUR OF DARKNESS the rolling creekdippers 4.47
V tejle izvedbi klasike Grama Parsonsa in Emmylou Harris, In My Hour of Darkness, ste lahko slišali tudi kitarista Gurfa Morlixa s pedal steel kitaro. Tudi Julie in Buddy Miller že leta potrpežljivo čakata na svojo priložnost za nastop v oddaji Izven zakona. Počakal bom na njuno naslednjo ploščo, nato pa si bom res vzel čas zanju.
In še ena opazka ob imenu The Rolling Creekdippers. Lahko bi se spomnili tudi na The Rolling Stones, ki so, kot kajpak veste, predvsem seveda Mick Jagger in Keith Richards, v Gramu Parsonsu našli sorodno dušo. Navezava The Rolling Stones na country konec šestdesetih in v začetku sedemdesetih, z vrhuncem v pesmi Wild Horses, je seveda plod sodelovanja z Gramom Parsonsom. Prisegel bi, da lahko tudi na novi plošči The Rolling Stones, Bigger Bang, v kaki pesmi spet in še vedno slišite odmev Grama Parsonsa.
Medtem je oddaje Izven zakona konec. Naslednji teden, kot sem že par krat povedal, posebna oddaja Moč pesmi vsako prvo sredo v mesecu, Gram Parsons in Flying Burrito Brothers. Milko Poštrak vas do takrat lepo pozdravljam s pesmijo Hickory Wind, tokrat v izvedbi še ene dobro nam znane ustvarjalke Gillian Welch in njenega življenjskega sopotnika Davida Rawlingsa. Lep pozdrav!
13. isti CD, 12 (parsons,buchanan) HICKORY WIND gillian Welch 4.38


Komentarji
komentiraj >>