Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ob 19.00: KOUSHIK - Be With LP (Stones Throw, 2005) (2889 bralcev)
Petek, 7. 10. 2005
jizah



Še ena stvaritev, ki prihaja iz nedrja založbe Stones Throw, nam predstavlja odličnega inštrumentalnega produkcijskega mačka Koushika, ki ga mnogi poznajo predvsem iz sodelovanj z Manitobo ter Four Tet. 27-letnik, ki se je rodil v Kanadi, je pred izdajo svojega čisto pravega prvenca "Out My Window", ki naj bi luč sveta ugledal v začetku leta 2006, na cd-ju izdal skupek svojih treh Ep plošč "Be With", "One In A Day" ter "Battle Times", ki so nastajali v obdobju petih let, in dodobra presenetil vse fane inštrumentalnega hiphopa, čez katerega je rahlo netipično za večino raperjev posnel le svoje pevsko vokalske dele, pravih mc-jev pa tu na plošči ne najdemo ...
RADIO ŠTUDENT na sporedu: 7. 10. 2005
TOLPA BUMOV petek ob 19.00

KOUSHIK Be With LP (Stones Throw, 2005)


*Raperski svet nam je v zadnjih nekaj letih ponudil trend, kjer poslušalci poslušajo glasbo, izbrano preko imena založbe, ki je tako v mnogih primerih prišla na nivo tega, da nam preverjena založba nekaj let ponuja in predstavlja dobra imena, potem pa se njihova krivulja navadno postavi vse nižje in nižje, dokler založba dokončno ne potone. Poenostavljeno, nove izvajalce mnogi spoznavamo predvsem zato, ker so izdali ploščo na točno določeni, nam priljubljeni založbi. Ena od tistih, ki je kljub mnogim dobrim ploščam za svojo uveljavitev potrebovala kar nekaj let, pa je tudi založba Stones Throw. V novem tisočletju si je namreč založba Stones Throw končno priborila status ene najbolj progresivnih in najvidnejših neodvisnih raperskih založb. Pod budnim očesom didžeja oz. »turntablista« in gramofonskega zaljubljenca Peanut Butter Wolfa ter njegovega funkerskega kolega Egona, ki raziskuje arhive starošolskega pozabljenega ali pa še neizdanega funka, je založba iz nič prišla v pozicijo, ko spretno krmari med funkersko tradicijo ter drugačnim pristopom do sodobnega hiphopa. Poleg samega Peanut Butter Wolfa je tako na založbi Stones Throw udomačen tudi produkcijski »mastermind« Madlib z vsemi svojimi alteregoti – od fiktivnega Yesterdays New Quinteta ter Quasimota naprej -, njegova zasedba Lootpack, njegov brat Oh No, tu pa so še Dudley Perkins, Med, Kazi, Breakestra, Charizma, Percee P, Dj Rels in drugi. Vsi ti fantje so tako ali drugače pripomogli k vse večjemu vplivu te kalifornijske založbe na dogajanja v podtalnem raperskem svetu, saj si je založba pridobila zaupanje poslušalcev, ki tako venomer znova radi prisluhnejo novim imenom in izidom na založbi. Eden od teh, do pred kratkim res slabo odkritih biserov, pa je tudi glasbenik in producent Koushik Ghosh, katerega se pisec teksta osebno najbrž nikoli ne bi spravil poslušati, če ne bi za njim stalo ime založbe Stones Throw.

Koushik, ki je sicer rojen v Kanadi in se bliža svojemu tretjemu desetletju življenja, je na sceni relativno dolgo, mnogi pa ga poznajo kot sodelujočega pri Manitobitobovem drugem albumu »Up in Flames« izpred dveh let ali kot remixerja komadov gospodiča Keirana Hebdandendona alias Four Teta. Prav pri njegovi založbi Text Records pa je leta 2000, kot prvi izdelek sploh, izšel 7-inchni single oz. mini ep, imenovan »Battle Times Ep«. Leta 2003 je nato Koushik, takrat že pod okriljem založbe Stones Throw, pri kateri je še danes izdal svoj ep »One In Day Ep«, lani pa se je odpravil v studio in naredil še svoj zadnji ep »Be With Ep«. Vse te tri plošče pa se je nato skupaj z založbo odločil izdati kot celotno ploščo, ki pa je v osnovi njegov celoten opus, ki sestoji iz treh ep-jev, skupaj zbranih na eni plošči.

Mojstrska mešanica zadetih, melanholičnih vokalov, prihajajočih iz ozadja, ter kompaktnih, dobro postavljenih eksplozivnih bobnov je v sozvočju z otožnimi akustičnimi kitarami in ostalimi brenkali, funkerskimi debelimi basi, tolkali, delnimi etno elementi ter mnogimi drugimi inštrumenti, odlično prelita v rahlo konfuzno celoto. Zanimiva se zdi predvsem postavitev bobnov, ki je za razliko od sorodnih producentov, katerih žanrska opredelitev bi lahko spadala v hiphop, zelo starošolska. Ob poslušanju Prefusa, RJD2-ja in drugih smo lahko videli, kako sta se onadva in njim podobni producenti tovrstni bobnarski postavitvi najbrž celo namerno izmikali, Koushik pa pri tem deluje ravno obratno in s pridom uporablja tudi zakladnico, ki so jo pustili veliki raperski produkcijski mojstri osemdesetih. Mešanica funkerskih bas linij, okleščenega jazza, mehkih soul vokalov iz šestdesetih, ki so uporabljeni kot kratki vpadi v določene komade, ter pridihov odličnega psych-pop elementa izpred štirih desetletij, pop sintetizatorskih ritmov in samplerja nam prinaša rahlo eksperimentalne, če ne kar psihadelične zvoke sodobne hiphop produkcije. Razlika v produkciji iz leta 2000 ter zadnjimi stvaritvami je sicer slišna, morda se še najbolj razlikuje prav pri postavitvi bobnov in vzpostavitvi atmosfere, saj so bila zgodnejša dela veliko manj večplastna in razslojena. Celoten paket je torej psihadelična tvorba producenta, ki pobira iz preteklosti, iz sedanjosti pa jemlje le tisto, kar je najboljše in kar po njegovem, sicer precej »jazzy« obarvanem stilu paše zraven.

Ob poslušanju teh treh ep-jev, zbranih v skupno celoto, se mi zdi, da nam poskuša Koushik pričarati nazaj šestdeseta in sedemdeseta, saj so njegovi psihadelični vokali, kitare, bas linije in vplivi psych-popa dejansko ostali v nekem času, ki je že globoko za nami, po drugi strani pa je v produkcijo plošče, ki nima niti enega tipičnega rapersko-gobezdaškega vokalista, vpletel določene novodobne tvorbe, katerih morda kot detajle ne spoznamo, slišimo jih zgolj v končni stvaritvi dela. In ne, Koushik nikakor ne posnema Dj Shadowa, RJD2-ja in podobnih, temveč je stilsko precej drugačen in na momente veliko bolj zahteven kot omenjena velikana inštrumentalnega rapa. Izdelek pa si bomo poslušali od začetka do konca, kjer boste slišali komade od najnovejšega na začetku pa do najstarejšega na koncu. V sosledju si sledijo takole: najprej z ep-ja »Be With« prihaja istoimenski komad, nato »Homage« ter »Pretty Soon« in »Take It Back (Interlude)«. Z »One In a Day« ep-ja bomo poslušali »Winter Sun«, »One In A Day«, »Back To The End«, »Too Many Ways«, »Ride Out« in »Ride It Out«, z najstarejšega »Battle Times Epja« pa v naša ušesa prihajajo »Battle Rhymes For Battle Times«, »Younger Than Today (Pt. 1)«, »Ew« in »Only Dreaming«. Ob vračanju na uvodne besede pa si lahko le želimo, da založba Stones Throw ne bi odplavala tako, kot se je to zgodilo mnogim drugim, saj nas njena prezentnost na rap sceni vedno znova razveseljuje.


CD Koushik – Be With LP v celoti

Tolpo je spisal Jizah
Š2005, Jizah


Komentarji
komentiraj >>