Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 17. 10. ´05, 19h: JARBOE- The Men Album (Atavistic, 2005) (3292 bralcev)
Ponedeljek, 17. 10. 2005
polonap



Pred koncertom ameriške umetnice, ki sliši na ime JARBOE in jo med drugim poznamo po delovanju v newyorški post-punk zasedbi THE SWANS, predstavljamo njen deseti samostojni glasbeni izdelek The Man Album. Dvojna plošča z dvajsetimi posnetki je plod šestletnega dela in sodelovanj z imeni, kot so BLIXA BARGELD, JIM THIRLWELL in JOSEPH BUDENHOLZER, člani
skupin LOW, LEGENDARY PINK DOTS, NEUROSIS, MINISTRY,
BAUHAUS, PANASONIC in drugih - podatek, da naspičimo ušesa.
Radio Študent ponedeljek, 17. oktobra 2005
Glasbena redakcija

Jarboe – The Men Album (Jarbo Music/Atavistic, 2005)

*V našem cede predvajalniku imamo tokrat novi, deseti samostojni album vsestranske ameriške umetnice JARBOE, ki kljub zavidljivi samostojni produkciji še vedno najbolj slovi kot nekdanja sodelavka MICHAELA GIRAJA v newyorški post-punk zasedbi THE SWANS in njunem stranskem projektu SKIN. Uvodoma bržkone ne moremo mimo ugotovitve, da je letošnja jesen za tukajšnje ljubitelje obeh glasbenikov izjemno darežljiva. Skoraj sočasen izid njunih samostojnih plošč v Ljubljani spremljata njuna samostojna koncerta. Medtem ko smo GIRAJA z zasedbo THE ANGELS OF LIGHT pred dobrih tednom že preverili v Cankarjevem domu, bomo nastopu »moderne južnjaške bluesovske pevke,« kakor se je zaradi emocionalne intenzivnosti svoje muzike nekoč označila JARBOE, z zasedbo THE LIVING JARBOE priča 26. oktobra v Kudu France Prešeren. Oba glasbenika sta v Ljubljani nazadnje skupaj gostovala pred osmimi leti v okviru poslovilne turneje THE SWANS, ko se je tudi njuno zasebno razmerje že bližalo koncu. V teh dneh bomo lahko primerjali, kje se nahajata na svojih samostojnih glasbenih poteh.

Po travmatičnem obdobju razpada THE SWANS in razhoda z GIRAJEM, ki mu je JARBOE namenila epilog na svojem šestem albumu Anhedoniac iz leta 1998, glasbenica ni mirovala. Objavila je štiri samostojne plošče, ustvarila celo vrsto drugih umetniških projektov in nanizala na desetine različnih sodelovanj (na glasbenem področju v zadnjem času morda najbolj odmevno s kalifornijskimi NEUROSIS). The Men Album je po zadnjih dveh ploščah, albumu remiksov Dissected (2002) in plošči Process (2004), prvi izdelek, ki ga bo mogoče kupiti tudi v trgovinah, ne le prek poštnih naročil, saj za njim stoji renomirana chicaška založba Atavistic. Na plošči so se glasbenici priključila številna znana imena: od BLIXE BARGELDA, JIMA THIRLWELLA in JOSEPHA BUDENHOLZERJA, do članov skupin LOW, LEGENDARY PINK DOTS, NEUROSIS, MINISTRY, BAUHAUS, PAN SONIC in drugih – tudi NIC LE BAN, s katerim je JARBOE pravkar objavila album Knight Of Swords/The Beggar. Dolga vrsta gostov je po eni strani botrovala izbiri naslova plošče – gre pač za moške vokaliste, producente in glasbenike –, po drugi strani pa tudi dolgotrajnemu rojevanju albuma, ki je nastajal kar šest let.
Če je JARBOE na svojih prejšnjih ploščah pogosto predelovala predvsem osebne travmatične izkušnje (zaznamovalo jo je odraščanje na ameriškem jugu, v Atlanti, burno življenje v družini staršev-agentov FBI, pa tudi neizprosni način dela z THE SWANS), je The Men Album vsebinsko usmerjen k splošnejši problematiki – preučevanju ženskih sanj, in – skozi njih – identitete žensk, kakor jih vidi »moški pogled.« V glasbenem smislu je album razdeljen na prvi, v večji meri kitarski del, in drugi, bolj elektronski, plesni del, osredotočen predvsem na remikse. Znotraj te osnovne delitve pa je v desetih skladbah na vsakem cedeju najti celo paleto različnih žanrov – raznovrstnost, ki je za JARBOE skorajda pravilo že od njenega samostojnega prvenca Thirteen Masks iz leta 1991 dalje. V skladu z žanrsko razgibanostjo JARBOE prilagaja tudi svoj vokal – od ekshibicij v maniri kakšne LYDIE LUNCH do šepetanja in lepega, nežnega glasu, primernega za petje uspavank.

Uvodni blok komadov s prvega cedeja, This Life, Found, To Forget in Reason to Live, ki bi jih skorajda lahko označili za potencialne alter hite, prek sporočila s telefonske tajnice preide v etno muzikah napajajočo se vokalno eksperimentalno A Woman's Dreams. Sledita skladbi Into Feral in Feral Blixa, ki sta radikalna vokalna prispevka BLIXE BARGELDA, vodita pa v epohalno osem in polminutno Feral, v kateri vodilni vokal ob BLIXINI spremljavi ter močni osnovi kitar, basa in bobnov znova prevzame JARBOE. Ploščo zaokroži Your Virgin Martyr, ki je z izjemo šepetanja JARBOE skoraj v celoti delo NICA LE BANA.

Drugi del plošče The Men Album je, kot rečeno, manj kitarski in bolj elektronski in nemara ponuja manj intenzivno poslušalsko izkušnjo kot prvi del, čeprav mu ne bi mogli očitati neprepričljivosti. Začenjata in končujeta ga remiksa uvodne skladbe s prvega cedeja, This Life: prvi je delo PERCYJA HOWARDA, drugi EDWARDA KASPELA iz THE LEGENDARY PINK DOTS, vmes pa se znajde še JARBOE-JIN remiks skladbe Feral. Izstopajoči komadi drugega dela pa so še Angel David z vokalno pomočjo DAVIDA J.-a (BAUHAUS), odličen Bass Force s FOETUSOM in WILLIAMOM FAITHOM, Subtraction s CHRISOM CONNELYJEM (MINISTRY) in When The Sun Rises, ki jo je ob minimalistični elektronski podlagi odpel BLIND MICHAEL BRADLEY, JARBOE-jin someščan iz Atlante.

Že omenjena raznolikost materiala na The Men Album plošči ne škodi, saj glede na dejstvo, da je prav vsaka skladba delo različne ekipe ljudi, ohranja presenetljivo povezanost. Vsekakor dobra obetavna priprava za koncert.

Polona


Komentarji
komentiraj >>