Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
VIA NEGATIVA v Stari Elektrarni s projektom Bi ne bi predstavlja četrti izvirni greh – pohoto (3050 bralcev)
Sreda, 21. 12. 2005
Zala Dobovšek



Ustvarjalci Vie negative so se tokrat soočili s kaj zanimivim in pomenljivim grehom, in sicer s pohoto – enim izmed sedmih izvirnih grehov, ki ga jih je naložil stvarnik. Sedemletni gledališko-raziskovalni projekt Via negativa pod idejnim vodstvom Bojana Jablanovca nam je do sedaj predstavil in podrobneje razkril grešne teme Jeza, Požrešnost in Pohlep. Letos pa nas torej soočajo z razsežnostmi pohote. A navkljub mikavni in dražljivi tematski vsebini tokratne uprizoritve, bo nemara marsikdo zaradi previsokih pričakovanj odšel od tam nepričakovano mlačen.


Ustvarjalci Vie negative so se tokrat soočili s kaj zanimivim in pomenljivim grehom, in sicer s pohoto – enim izmed sedmih izvirnih grehov, ki ga jih je naložil stvarnik. Sedemletni gledališko-raziskovalni projekt Via negativa pod idejnim vodstvom Bojana Jablanovca nam je do sedaj predstavil in podrobneje razkril grešne teme Jeza, Požrešnost in Pohlep. Letos pa nas torej soočajo z razsežnostmi pohote. A navkljub mikavni in dražljivi tematski vsebini tokratne uprizoritve bo nemara marsikdo zaradi previsokih pričakovanj odšel od tam nepričakovano mlačen.

Ustvarjalci Vie negative se poleg raziskovanja dane tematike in močnega konceptualnega osredotočanja na igralčevo telo kot najpomembnejše in edino sredstvo sporočanja, poslužujejo tudi raziskovanja vloge gledalca in njegovega ustvarjalnega deleža. Smisel njihovih predstav je torej daleč stran od iluzije in njihov namen je vse prej kot doseči utopično gledalčevo opazovalno spremljanje. Igralci na odru slečejo kakršnekoli vloge in ostanejo le še oni kot taki. Ime in priimek. Izvajalec sam kot edina zanesljiva materija, na katero se lahko v celoti zanesejo. Interpretacija izvršena zgolj skozi čas in svetlobo.

V Pohoto vstopimo v trenutku, ko se znajdemo v prostoru oblitem z mično rdečo barvo. Ob ležernem, a čutnem igralkinem prepevanju na bližnjem malem odru nas čakajo šampanjec in jagode. Prijeten uvodni, in seveda dvoumni, banket, kjer se lahko pokramlja, izmenja številko ali zapleše tudi s samimi igralci, je lahko za marsikoga ˝usoden˝. Vendar je idejno tenkočutno izveden, zato se obiskovalec hitro stopi s prostorom in njegovo prijetno atmosfero. Ko pa romantične rdeče luči ugasnejo in zmanjka šampanjca, se napotimo dalje. Ravno prav ogreti smo pripravljeni, da se pohod pohote začne.

Za postopen vstop v širše razvrate teles poskrbi Barbara Matijević, ki s tem, ko med (moškim) občinstvom zbira kose garderobe, po koščkih razgalja svoje telo in ga nato pokriva s podarjenimi oblačili. To sicer počne skozi celotno dogajanje in nemalokrat se zgodi, da je to poseganje v gledalce eden od prijemov, kako jih zamotiti in preusmeriti njihovo pozornost drugam. Na primer takrat, ko neumorno čakajo na doživetje orgazma Barbare Kukovec, ki ji ga uspe doživeti brez kakršnega koli dotika na dotično točko.

Žal pa v tem kontekstu ni vedno preveč uspešen Kristian Al Droubi. Tokrat je zaman skoraj pol ure stal gol na odru - misleč, da zmore vzpostaviti uspešen nedotakljivi dialog s svojim potencialnim erektilnim organom, ki pa se skozi predstavo v takšnem stanju ni uveljavil. Zato se želi za pokoro kaznovati kar sam. In sicer tako, da si ima namen v neaktivnega dialoškega partnerja zabiti žebelj. Prizor ostane le pri demonstrativni ravni.

Katarina Stegnar preko vzajemnega zvončkljanja išče ubranega partnerja iz občinstva, s katerim kasneje zapustita prizorišče in odideta. Kdo ve, kam … Branko Jordan se s svojim šarmom tipkajoče spogleduje z gledalkami preko sms sporočil. Žal pa svojih kosov garderobe ne meče naokoli. A vseeno učinkovito sugerira, da je lahko tudi pod tipkami leglo ali celo izvir pohote. Marko Mandić za svoj uvod nekaj minut popolnoma neprekinjeno in vse bolj vročično izgovarja besedo ˝seksati˝. Zatem, ko mu poide sapa, pa sledi poročanje njegove strnjene biografije, kjer izpostavi vse dosedanje vloge, v katerih je nastopal gol ali v močni seksualni konotaciji. Že v samem izhodišču - torej še preden skrit za ploščo začne s posli onaniranja - pa dvomi v svoj izbrizg. Zgleda da opravičeno.

Je pa res, da je teh nekaj uprizoritvenih ponovitev, ki jih Pohota doživlja, v veliki meri odvisno od sestave in angažiranosti občinstva. Bolj ko je to pripravljeno sodelovati, bolj je predstava interaktivna in mnogo bolj podžigajoča. V nasprotnem primeru lahko kar nekaj njihovih zamisli pade v vodo (ali namišljeno spermo) in celotno dogajanje, kljub radoživim motivom izgubi živost in provokacijo. Zato je tokratni projekt v konceptualnem stiku s publiko zastavljen dokaj tvegano. Morda je dobro biti kot so-udeleženec v predstavi kolikor se le da ˝radoživ˝. Sicer še pojem pohote zvodeni in se človek potem lahko začne malce spraševati, kaj potem še ostane …

Predstavo si je ogledala Zala Dobovšek.



Komentarji
komentiraj >>

dogodki gledalca
Vili Ne-resnik [26/12/2005]

Predstava mi je bila zelo všeč, je pa res da: 1. nisem videl prejšnji grehov, 2. sem zelo sodeloval, 3. sem moški. Po predigri se predstava odpre z direktnim pogledom Barbare Matijević. Ne gleda publike, gleda prav konkretno v oči mene, in tistega in onega in kmalu zvemo kaj se dogaja: slači nas z pogledom. S tem smo povabljeni v predstavo. Povabljeni smo investirati v njo svoje želje, poželenje in lahko gremo tako daleč kot si upamo. Brezinteresnega gledanja tu ni. Stalno si v dilemi bi/ne bi, namreč: sodeloval. In če ne sodeluješ si potisnjen v vlogo vojaerja. Veliko stvari se namreč zgodi izven naših oči, tisto ostane le med sodelujočim in izvajalcem. Kaj je Jordan pošiljal po smsjih? Kaj je Zorc govoril po vsaki točki svoji izvoljenki na uho? Kakšna je bila lutkovna predstava z dvema penisoma ki se je dogajala izven našega pogleda? Kaj je bilo v škatlah v katere si lahko dal roko? Ta manjko zadovoljitve je seveda erotika. Če sodeluješ menjaš položaj varnosti in anonimnosti za položaj tistega ki ve. Menjaš položaj vojaerja za tistega, ki se dotika. Počasen ritem predstave mi je ustrezal, da sem spočil med sodelovanjem. Da sem videl šminko na svoji roki, ki je tam ostala po večminutnem držanjem peclja češnje, ki ga je izvajalka zavezala z jezikom. Da sem vohal dlan, potem ko sem jo dal v tisto škatlo: vonj po hrani in osvežilnih robčkih. Da sem na pol nag gledal v svojo obleko oblečeno Matijevićevo. Da sem umiril nervozo. Zakaj sem bil nervozen? Ker sem bil lahko. Lahko sem se investiral kolikor sem bil pripravljen. Okvir predstave je to omogočal. Lahko sem vanjo investiral svoje asociacije: Držanje peclja češnje, medtem ko me je roka že bolela in so se jo občasno dotaknile ustnice so me spomnile na bolečino v vratu ob dajanju oralnega seksa. Gledati v svoje obleke oblečeno izvajalko me je spomnilo na mojo punco, kadar skače okrog v mojih cunjah. Kar se zgodi s publiko v situaciji te predstave, je da postane skupnost. Pravzaprav 2 skupnosti: moška, ki sodeluje z ženskimi izvajalci ter ženska, ki sodeluje z moškimi izvajalci. Tisti del skupnosti, ki ni aktivno sodeloval je med predstavo veselo obrekoval, spodbujal in podobno. Tisti, ki smo sodelovali skupaj smo se tudi povezali. Ko smo skupno udarjali Barbaro Kukovec po riti. Ko smo si po predstavi izmejavali obleke, ki jih je premešela Matijevićeva. Vsem, ki si bodo imeli priložnost ogledati predstavo priporočam naj jo manj gledajo in več tipajo, se splača.;) Sodelujoči na koncu tudi dobijo poljubček na lička...
odgovori >>

    Re: dogodki gledalca
    Zala Dobovšek [31/12/2005]
    Spoštovani ˝Vili Ne-resnik˝, hvala vam za napisano; za vaše izkušnje, opis soudeležbe. Res. Kajti nobena recenzija ali ˝kritično oko˝ ne more podati pristnosti predstave tako učinkovito kot nekdo, ki je v njej neposredno sodeloval - v tem primeru vi. Precep morda nastane, ko o predstavi, ki še traja, vendarle ne napišemo ˝vsega˝ - kajti potencialni gledalec bi lahko s tem izgubil kar nekaj uprizoritvene intenzitete. Kar zelo drži, je vaša točka 3. ˝Moški ste.˝ In zato ste bili skozi ˝Pohoto˝ čustveno in telesno dosti bolj izpostavljeni kot morda ženski del občinstva. Kar pri vsem tem igra pomembno vlogo. Zato verjamem, da je bila predstava skozi moške oči nemara veliko, veliko bolj provokativna, mamljiva in ˝flirtuozna˝. In kot ste že sami dejali, ste (kot moški) bili vsekakor BOLJ vpeti v sam koncept tokratnega naslova ˝bi ne bi˝. Zato se mi zdi super, da ste svoje intimno doživljanje (in navsezadnje tudi soustvarjanje poteka predstave) napisali tudi tu, nam. Lepo in zanimivejše bi bilo, ko bi se to dogajalo večkrat in recenzije (ki so le EDEN od vidikov in mnenj gledalca!!!) ne bi tu samevale v svoji interpretativni in refleksivni enoplastnosti. Zatorej: napišite nam kdaj še kaj …
    odgovori >>