Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ta krasni novi korporativni svet (3249 bralcev)
Sreda, 16. 10. 2002
tomazza



Z današnjo radijsko ofenzivo smo se tudi na Radiu Študent priključili prizadevanjem aktivistov iz vsega sveta, da na primeru globalne korporacije za hitro prehrano, opozorimo na vse pomanjkljivosti in grozeča svarila vsem nam skupne prihodnosti, ki jih s sabo prinaša ta krasni novi korporativni svet 21. stoletja. Po vsem svetu tako danes 16. oktobra 2002 pod skupnim imenom poteka dan globalne akcije – Anti McDonald's Day.
TA KRASNI NOVI KORPORATIVNI SVET 21. STOLETJA

Z današnjo radijsko ofenzivo smo se tudi na Radiu Študent priključili prizadevanjem aktivistov iz vsega sveta, da na primeru globalne korporacije za hitro prehrano, opozorimo na vse pomanjkljivosti in grozeča svarila vsem nam skupne prihodnosti, ki jih s sabo prinaša ta krasni novi korporativni svet 21. stoletja. Po vsem svetu tako danes 16. oktobra 2002 pod skupnim imenom poteka dan globalne akcije – Anti McDonald's Day.

Če že ne nad čim drugim, je današnji dan v prvi vrsti priložnost, da se vsaj za trenutek ali dva zamislimo nad tem, zakaj smo v zadnjem času - dnevom globalne akcije, torej dnevom aktivističnih prizadevanj za razgaljenje tudi tistih drugih, temačnejših plati današnjega korporativnega sveta, o katerih v množičnih korporativnih medijih molčijo, vse pogosteje priča. In nenazadnje tudi nad tem, zakaj bo takšnih in podobnih akcij mednarodne aktivistične solidarnosti, z vsakim dnem večje krize umetno spolirane podobe korporativistične družbe današnjega neoliberalnega kapitalizma, vse več in več.
V pogojih današnjega neoliberalnega kapitalizma so namreč mednarodni gospodarski subjekti – korporacije, že davno nad avtoriteto posameznih političnih elit za logiko globalnega trga preživetih državnih tvorb, ki naj bi jih politični oblastniki upravljali v imenu svojih državljanov. Še več, to povsem očitno pričajo tudi tista redka javna finančna poročila iz posameznih predvolilnih kampanj. Povsem običajna korporativna praksa povsod po demokratično-predstavniškem svetu namreč je, da so korporativističnega denarja za svoje predvolilne kampanje deležne obe strani: tako zmagovalci kot tudi poraženci demokratičnega boja za dandanes pač drugorazredno politično oblast. Zakaj drugorazredno? Predvsem zato, ker je danes pač tako, da je prva oblast – torej tista, kateri so potemtakem vse ostale vrste oblasti posledično podrejene – oblast kapitala.

Mednarodna hitroprehrambena veriga McDonald's – predvsem simbolno središče upora proti takoimenovani McDonaldizaciji današnje globalne družbe - tako nikakor ni edina korporacija, ki jo je potrebno javno obsoditi in o njenem delovanju in ciljih sprožiti nujno potrebno javno debato. Toda glede na njeno množično potvarjanje svoje javne podobe ter nesporno aroganco do svojih kritikov, je prav McDonald's najbolj priročen simbol boja proti korporativističnemu zasledovanju dobička za vsako ceno.

Ta cena pa sploh ni tako majhna, kot naj bi se nam predvsem zaradi prizadevanj korporativističnih propagandnih mašinerij, navidezno zdelo. Če že nič drugega je hrana, središčna točka življenja vsakega posameznika in posameznice na tem planetu. Pa ne samo, da državljani in državljanke sveta nimajo nikakršne možnosti nadzora nad samo proizvodnjo in distribucijo hrane, letna poročila nad usodo svetovnega prebivalstva zaskrbljenih mednarodnih organizacij namreč vsako leto znova beležijo tudi vse več lačnih prebivalcev našega planeta. Svetovno industrijo hrane pa imajo danes v svojih rokah multinacionalke, ki v imenu svojih profitov izkoriščajo potrošnike, svoje zaposlene, naravna bogastva in milijarde domačih živali. Način, kako jemo, in celo način, kako o hrani razmišljamo, danes manipulirajo te močne naddržavne inštitucije in njihove prefinjene marketinške kampanje.

Predvsem z namenom, da bi sploh razumeli stvarnost, ki je očem in umu zakrita s korporativno propagando, pa se lahko osredotočimo prav na najbolj močno, najbolj vplivno in globalno najbolj znano korporacijo hitre prehrane. Prav zato pa danes povsod po svetu in tako tudi na valovih Radia Študent poteka dan globalne akcije – Anti McDonald's day. To je v prvi vrsti dan protestov proti promociji hitre prehrane ali junk fooda, neetičnim marketinškim zlorabam otrok, koorporativnem izkoriščanju delavcev, krutosti do živali in zlorabam okolja. In nenazadnje tudi protest proti globalni dominaciji korporacij nad našimi vsakodnevnimi življenji.

Boj se je tako že začel, z vsakim dnem večje število njegovih udeležencev pa vseeno daje slutiti, da se dokončen cilj – propad korporativističnega doumevanja današnje potrošniške družbe – nekoliko bližje. Tako povsod po svetu, kot tudi pri nas – na danes do korporativističnega mišljenja kritični strani Alp.

ODPOVED: Tudi današnji N-euromoment s korporativističnim dojemanjem McDonaldizacije sveta v zobeh, sem prispeval Tomaž Z.


Komentarji
komentiraj >>