Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nedelja, 15.1.´06, 19h: SALIF KEITA - M´bemba (Universal Jazz France/Emarcy/ Multimedia, 2005) (2260 bralcev)
Nedelja, 15. 1. 2006
zoranp



»Vrnitev kralja,« so v zadnji lanskoletni številki revije Songlines naslovili članek ob izidu zadnjega albuma nespornega velikana zahodnoafriškega etno popa Salifa Keite »M'bemba«. Upravičeno? Poglejmo.
»M'bemba« je v večini elementov logično nadaljevanje leta 2002 izdanega in zelo hvaljenega albuma »Moffou«. Z njim se je Keita vrnil domov in h koreninam simbolno in glasbeno, vendar je album v celoti nastal v Parizu; »M'bemba« pa je nastajal februarja lani v Bamaku, v njegovem novem lastnem studiu, ki si ga je tam postavil po stalni preselitvi iz Pariza. Čeprav oba glasbeno družita dva bistvena elementa: povratek k tradicionalnim mandinškim glasbenim obrazcem in ponovno ustvarjalno soočenje z njimi ter poudarjena akustičnost njihove izvedbe, se med seboj razlikujeta po vzdušju. »Moffou« je bolj umirjen, v posameznih skladbah celo meditativen, v besedilih refleksiven, saj se ukvarja tudi s političnimi in socialnimi temami; »M'bemba« pa je po avtorjevih besedah namenoma precej bolj radoživ, plesen, s prevladujočim deležen ljubezenskih pesmi. Sicer pa imata albuma praktično v vsem drugem enake poteze ali vsaj skupne točke. Primerjava bo zato res zanimiva!


Komentarji
komentiraj >>