Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 20. 2. ´06 ob 19.00 (ponovitev 27.2. ´06 ob 10.00) Cat Power: The Greatest (Matador, 2006) (3007 bralcev)
Ponedeljek, 20. 2. 2006
polonap



Cat Power

CHAN MARSHALL alias CAT POWER se tri leta po sijajni plošči You Are Free vrača z novim album The Greatest. Njegov naslov ne označuje zbirke njenih največjih uspešnic, kakor bi ob površnem branju utegnili sklepati, temveč se – v edninski pridevniški obliki – nanaša na samo glasbenico, ki v naslovni skladbi med drugim zapoje: »Nekoč sem hotela biti največja/ dve pesti iz trdne skale/ in z možgani, ki bi lahko pojasnili vsak občutek.« Če je status "največje" preveč fenovska kategorija, da bi ga na tem mestu odločno zagovarjali, ji zmožnosti izražanja palete čustev in občutkov ne moremo oporekati, saj jih razkriva (tudi) na pričujočem izdelku. Z do zdaj najštevilčnejšo zasedbo, desetimi, pretežno memphiškimi glasbeniki, je CAT POWER v Meki južnjaških muzik posnela subtilno, iskreno in preprosto lepo ploščo (v celoti) ...
* CHAN MARSHALL alias CAT POWER se tri leta po sijajni plošči You Are Free vrača z novim album The Greatest. Njegov naslov ne označuje zbirke njenih največjih uspešnic, kakor bi ob površnem branju utegnili sklepati, temveč se – v edninski pridevniški obliki – nanaša na samo glasbenico, ki v naslovni skladbi med drugim poje: »Nekoč sem hotela biti največja/ dve pesti iz trde skale/ in z možgani, ki bi lahko pojasnili vsak občutek.« Če je status »največje« preveč fenovska kategorija, da bi ga na tem mestu brez premisleka zagovarjali, ji zmožnosti izražanja palete čustev in občutkov ne moremo odrekati, saj jih radodarno razkriva (tudi) na pričujočem izdelku. Drži pa, da njena popularnost raste: danes 34-letna CHARLYN MARIE MARSHALL je v desetih letih pridobila status ene vodilnih predstavnic tako imenovanega sadcora, ob tem pa stkala vrsto pomembnih sodelovanj: od prvih treh albumov s STEVOM SHELLEYJEM iz SONIC YOUTH do večkratnega sodelovanja s člani DIRTY THREE ter gostovanja EDDIEJA VEDDERJA in DAVEA GROHLA na prejšnjem albumu. Edinstveni eterični vokal, ki izstopa v njeni razmeroma preprosti, navadno v skromne aranžmaje odeti, nežni in pogosto zares otožni glasbi, je postal njen zaščitni znak – kamorkoli se že na vsaki novi plošči poda.

Tokrat se je iz njujorškega East Villagea, ki je med njenimi nenehnimi geografskimi premiki še najbolj njen dom, ponovno odpravila na jug, od koder tudi izhaja. Tako kot že njena druga plošča, Matadorjev prvenec What Would The Community Think izpred desetih let, je tudi The Greatest nastala v Memphisu, središču južnjaškega soula. Med poslušanjem svojih najljubših plošč zadnjih 40-ih let je CAT POWER namreč prišla na idejo, da bi naredila album v južnjaškem občutju, z glasbeniki, ki so sodelovali na nekaterih izmed teh plošč.
Matadorjev soustanovitelj CHRIS LOMBARDI je tako sestavil ekipo desetih prekaljenih lokalnih glasbenikov, ki so v takšnih ali drugačnih kombinacijah igrali ali to še počnejo v zasedbah HI RHYTHM SECTION, TAV FALCO'S PANTHER BURNS, THE RADIO KINGS in drugih. Med njimi sta brata HODGES - kitarist MABON »TEENIE,« ki je bil v sedemdesetih pomemben sotvorec memphiškega soul zvoka kot studijski glasbenik založbe Hi Records, in basist LEROY »FLICK« -, omeniti pa velja še bobnarja STEVA POTTSA, ki je igral z bluesmanom LUTHROM ALLISONOM ter v prenovljenih THE BOOKER T.& THE MG'S in MC5. Ekipa je zasedla studio Ardent, nekoč nadomestni studio soulovske založbe Stax, in samo v tednu dni posnela pričujoči material. Čeprav zaradi izvrstega končnega vtisa tega ni opaziti, so posnetki nastali večinoma v enem samem poskusu!
V produkciji STUARTA SIKESA (ki je med drugim zmiksal album LORETTE LYNN in JACKA WHITEA Van Lear Rose) plošča The Greatest v resnici zveni južnjaško, z uporabo kitare pedal-steel, močno prisotnih godal ter prevladujočega klavirja pa predvsem zelo countryjevsko. Po drugi strani je v njej nekaj sodobnega, tistega nedoločljivega »nekaj«, kar dela CAT POWER tako samosvojo. Godba, v kateri je najti tudi sledi soula, rhythm & bluesa, celo gospela, je zaradi bogatejših aranžmajev, kot smo jih pri CAT POWER večinoma vajeni, bolj polna, marsikdaj tudi bolj radostna – nemara najbolj dostopna do zdaj.
Poleg naslovne skladbe na albumu The Greatest izstopajo vsaj še naslednje pesmi: skorajda plesna Lived In Bars, bluesovska After It All in ena redkih na tem albumu, kjer se klaviature umaknejo kitari, Love & Communications. Po drugi strani je vmes nekaj bolj minimalističnih, baladnih komadov, pri katerih je spremljevalna zasedba skrčena na minimum, občutje pa je še bolj intimno, bliže žalosti (denimo v skladbah Where is my Love in Willie). Slednji dve k sreči ne porušita toka albuma, saj The Greatest kot celota dobro funkcionira, in zdi se, da so pesmi postavljene ravno v pravi in edini mogoči vrstni red.
CAT POWER je, skratka, posnela subtilno, iskreno in preprosto lépo ploščo. Če zaenkrat pravi, da ne namerava posneti nobene več, če se spopada z zdravstvenimi težavami, zaradi katerih je nedavno odpovedala vse koncerte, lahko samo želimo, da bo svojo odločitev – ko si nabere novih moči –, spremenila.


Komentarji
komentiraj >>