Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 2. 3. ´06 ob 19.00 (ponovitev 9. 3. ´06 ob 10.00) LIARS: Drum´s Not Dead (Mute, 2006) (2561 bralcev)
Četrtek, 2. 3. 2006
barbara



Liars: Drum's Not Dead

Naši radijski prostori, kadilnica, dvigalo in gotovo tudi kakšna spregledana stena so približno leto pa pol porisani z majhnimi belimi duhci. Mali stripovski oblaček, ki se razteza iz njihovih ust, premore prostora za samo eno besedo: LIARS. V takšni preobleki se nam je predstavila brooklyinska trojka, ko je v okviru predlanske evropske turneje obiskala tudi naše kraje. Njihov prvenec They Threw Us All In A Trench And Stuck A Monument On Top je šel mimo nas skoraj neopažen. Nas je pa zato toliko bolj pritegnil njihov drugi album They Were wrong, So we Drowned. Nekateri izmed nas smo se pustili oplaziti predvsem z zgodbo iz ozadja nastanka tega albuma. Sam naslov namiguje in sega daleč nazaj. Naslanja se na srednjeveško legendo o procesiji izganjanja čarovnic, nastalo nekje v nemškem visokogorju. Da bi jih odgnali, so morali ljudje proizvesti enormne količine hrupa. Letošnje oz. lansko poletje se je trojica vrnila v bolj urban studio. Nocoj bomo priča njihovemu najnovejšemu izdelku, ki sliši na ime Drum's not dead (v celoti) ...

* Naši radijski prostori, kadilnica, dvigalo in gotovo tudi kakšna spregledana stena so približno leto pa pol porisani z majhnimi belimi duhci. Mali stripovski oblaček, ki se razteza iz njihovih ust, premore prostora za samo eno besedo: LIARS.
V takšni preobleki se nam je predstavila brooklyinska trojka, ko je v okviru predlanske evropske turneje obiskala tudi naše kraje.

Njihov prvenec They Threw Us All In A Trench And Stuck A Monument On Top je šel mimo nas skoraj neopažen. Nas je pa zato toliko bolj pritegnil njihov drugi album They Were wrong, So we Drowned. Nekateri izmed nas smo se pustili oplaziti predvsem z zgodbo iz ozadja nastanka tega albuma. Sam naslov namiguje in sega daleč nazaj. Naslanja se na srednjeveško legendo o procesiji izganjanja čarovnic, nastalo nekje v nemškem visokogorju. Da bi jih odgnali, so morali ljudje proizvesti enormne količine hrupa. Lahko si mislite, kakšen je bil rezultat. Liars so legendo vzeli za svojo in tako je njihova druga plata nastala v duhu te strašljive, hrupne in atonalne glasbene zgodbe. Daleč stran od civilizacije, zaprti v majhno hišico sredi gozda, ki so ga obletavale nagajive čarovnice na metlah. V tem duhu je nastal njihov drugi album.

Letošnje oz. lansko poletje se je trojica vrnila v bolj urban studio. Nocoj bomo priča njihovemu najnovejšemu izdelku, ki sliši na ime Drum's not dead. Zgodba je tukaj drugačna, čarovnice so že zdavnaj zapustile prizorišče. Scenografija se je zamenjala. Nahajamo se v prostranem svetu, ki si ga med seboj delita boben po imenu Drum in gora po imenu Mt. Heart Attack. Povsem drugo ozadje, čisto druga zgodba, zgodba o dveh imaginarnih svetovih, enakovrednih po moči, a vsak s svojim življenjskim ritmom.
Boben si želi akcije, hitrosti, nebrzdanega gibanja, saj kipi od samozavestne življenjske energije. Njegovo pot zaustavi gora. Visoko, mogočno, pokončno, mirno in predvsem statično goro prestraši bobnova odločnost. Njun boj je skozi celoten album nenehno v akciji: hrup proti tišini, krhkost kitarskih tavanj proti strumnemu vojaškemu korakanju bobnov, vetrovni vokalni vložki proti nizkim basovskim vdorom, brneče ozadje kitar proti nenadnim udarcem tolkal. Ta polarnost je v ospredju skozi celoten izdelek, ki je na nek način razkosan dolg komad, saj so, da bi ohranili to narativnost, večini komadov odvzeli lastne konce in jih med seboj prešili. Tudi naslovi komadov povezujejo to narativnost v krogotok. Liars iz njih glasno/tiho vpijejo: Be Quiet Mt. Herat Attack, Let's Now Wrestle Mt. Heart Attack, Drum gets a glimpse itd.
Prva zgodba, ki odpre plato, se predstavi kot gosta zvočna kulisa, v katero počasi vstopita oba glavna junaka. Pevec in kitarist Angus Andrew s svojim shizofreno altovsko-basovskim vokalom nenehno opozarja na dualnost med enim junakom in drugim. Med njima poteka dialog, kot konstantna igra besed v borbi dokazovanja svojega prava. Tako se v komadu Drum Gets a Glimpse gora sprašuje: »It seems like all our friends have gone« in boben odgovarja: »You drove them out«.
V tem boju igra poleg Angusovega vokala pomembno vlogo tudi bobnar Julian Gross. S svojimi izrazitimi ritmičnimi vdori skrbi za stopnjevanje napetosti. Njegovo igranje je kdaj instinktivno plemensko, drugič se spusti v komad v repetitivnem ritmu koračnice, kdaj pusti prosto pot le vibriranju činel ali pa se spet drugič nevsiljivo pridruži gostim in nojzerskim kitarskim kulisam, ki še najbolj spominjajo na Velvet Underground.
Največje presenečenje plate je finalni komad, s katerim se dotaknemo sveta, ki ga pri njih še nismo bili vajeni. Komad The Other Side of Mt. Herat Attack se z mehkimi kitarskimi rifi, zvokom klavirskih tipk in repetitivnimi back-vokali, z oljnato težo počasi spusti na dno naše zgodbe z besedami: »If you need me, I can allways be found. I won't run far, I can allways be found, If you want me to stay, I will stay by your side.« In že jih ni več.
Liars so s svojo zadnjo plato še bolj odločno prestopili meje prostranih zvočnih prostorov. Ponovno so dokazali, da jim ni mar za uravnane in lahko določljive zvočne smernice. Lahko rečemo, da jim na nek način ni mar za trda in statična tla, za definirane podlage in prostore. Namesto tega svojo glasbo raje ovijejo v eterično nezemeljskost. V neprepoznavne, abstraktne, eksperimentalne, pozabljene in nikoli slišane zvoke, na katerih naknadno zraste svet podob, prepojen s čarovnicami, duhci in legendami od vsepovsod.


Komentarji
komentiraj >>