Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Torek, 7. 3. ´06 ob 19.00 (ponovitev 14. 3. ´06 ob 10.00) Nightmares on Wax: In a space outta sound (WARP, 2006) (2564 bralcev)
Torek, 7. 3. 2006
goran



Nightmares On Wax: In a Space Outta Time

Kako preliti tiste radostne in romantizirane predstave o Karibih na glasbeni plošček? Povsem preprosto, v studio zapremo Georga Evelyna alias Nightmares on Wax, renomiranega producenta za katerega so pri angleškem Times zapisali, da je eden tistih ljudi, ki so sposobni ustekleničiti sonce. Kot začetnik izraza downtempo oziroma chill-out se srečuje z prenekatero opazko na ta račun. Verjetno razlog tiči v dejstvu, da velik del glasbe ki se uvršča v ta glasbeni žanr, zveni nekoliko prazno in poleg umirjanja od celonočnega norenja izčrpanega organizma, nima kakšne druge vidnejše naloge. Pri glasbi Nightmares on Wax se s tem ne moremo strinjati saj njegova odlična reinterpretacija glasbe iz 60'h in 70'h let minulega stoletja, poleg blagodejnega dejavnika ponuja tudi tistega izobraževalnega. Novi album 'In a space outta sound' se stilsko še nekoliko bolj nasloni na soul glasbo ki so jo definirali pri založbi Motown (v celoti)
* Kako preliti tiste radostne in romantizirane predstave o Karibih na glasbeni plošček? Povsem preprosto, v studio zapremo Georga Evelyna alias Nightmares on Wax, renomiranega producenta, za katerega so pri angleškem Timesu zapisali, da je eden tistih ljudi, ki so sposobni ustekleničiti sonce. Kot začetnik izraza downtempo oziroma chill-out se srečuje s prenekatero opazko na ta račun. Verjetno razlog tiči v dejstvu, da velik del glasbe, ki se uvršča v ta glasbeni žanr, zveni nekoliko prazno in poleg umirjanja od celonočnega norenja izčrpanega organizma nima kakšnega drugega vidnejšega učinka. Pri glasbi Nightmares on Wax se s tem ne moremo strinjati, saj njegova odlična reinterpretacija glasbe iz 60-ih in 70-ih let minulega stoletja poleg blagodejnega dejavnika ponuja tudi tistega izobraževalnega. Novi album 'In a space outta sound' se stilsko še nekoliko bolj nasloni na soul glasbo, ki so jo definirali pri založbi Motown.

Nightmares on Wax je v začetku deloval kot duo. Ob Evelynu je vse do izida drugega, arhetipskega, sedaj že kultnega albuma 'Smokers delight' sodeloval tudi Kevin Harper, ki pa je dal prednost vrtenju vinilov in klubski karieri. Tudi Evelyn sicer veliko časa posveča
dj-ejevski dejavnosti pod svojim psevdonimom EASE, zato tudi ne sodi med tiste najbolj plodovite producente, saj je 'In a space outta sound' šele njegov peti dolgometražec. Šele pa zato, ker je glasbeno dejaven že vse od leta 1984, torej še iz časov daleč pred uveljavitvijo tovrstne glasbe. Pohvali pa se lahko tudi z dejstvom, da je oral ledino ob nastanku založbe Warp, ki je v veliki meri zaslužna za uveljavitev popularne elektronske glasbe. Sicer med letoma '84 in '89 še ni ustvarjal avtorske glasbe, se je pa v klubski sceni v Leedsu dodobra uveljavil kot dj in član kolektiva breakdance. Od tod izvira tudi njegova ljubezen do hip hopa, ki je poleg soula in funka najbolj opazen vpliv v Evelynovi glasbi. Pri predhodnem albumu 'Mind Elevation' je v nekaj skladbah že nakazal smernice, ko je trde ritme hip hop nekoliko omehčal, skladbe pa zavil v format, ki je bliže pop glasbi.
Najopaznejša razlika pri novem albumu so prav ritmi hip hop, ki so v primerjavi s tistimi na prejšnjih albumih manj grobi in opazni ter odlično sovpadajo v celosten kontekst. Pri nastajanju novega albuma so mu pomagali: tolkalca Issac Haywood in Double D, njegov tesni sodelavec pianist Robin Taylor-Firth in vokalisti Chyna B, Sara Garvey in Moses. Kljub velikemu deležu živih inštrumentov pa zvok še vedno ostaja značilni elektronski, predvsem po zaslugi nezgrešljive ritemmašine, sintetizatorskih linij ter obilne uporabe mnogoterih vzorcev, ki odlično dopolnjujejo celoto. Še ena opazna in dobrodošla razlika pa je večji delež skladb, ki navdih jemljejo iz karibske dub in reggae glasbe. Tukaj je najbolj opazna Evelynova genialnost, ko to glasbo povsem nenasilno postavi v moderno formo in jo praktično spremeni le v komaj slišnih niansah. Skozi fuzijo soula, funka, hip hopa, duba in jazza je v skladbah moč prepoznati njegove vzornike: Curtisa Mayfielda, Quincya Jonesa, Sarah Vaughn, Duka Ellingtona, Kinga Tubbya in druge sorodne glasbenike, katerih plošče so bile v domovanju družine Evelyn najbolj obrabljene. Sicer se skladbe na albumu pojavljajo v zelo podobni obliki, vendar je to povsem nemoteče, saj je vsaka posamezna skladba individualno tako močna, da se albuma tudi po večkratnem zaporednem poslušanju ne naveličamo. Preprosta verbalna sporočila, kot je na primer “wanna be with you”, v svoji enostavnosti delujejo nadvse prepričljivo in odlično sovpadajo z glasbo, produkcija pa je, kot smo že vajeni, ponovno vrhunska.

Album 'In a space outta sound' je prav v vseh pogledih nadvse prepričljiv in Evelynu je poklon njegovim vzornikom odlično uspel. Kot sam pravi, ga fascinira dejstvo, da večina sodobne glasbe navdih črpa iz že ustvarjene glasbe in da sam poskuša le-to razviti v bolj sodobno formo. Po slišanem mu to odlično uspeva, album pa bo skoraj zagotovo v veliko veselje vsem ljubiteljem ležernih poletnih aktivnosti. Tisti posamezniki, ki že vnaprej diskreditirajo chill-out glasbo, pa naj si vzamejo čas in poiščejo vzporednice s prej omenjenimi glasbeniki, ki so postavili standarde za vso sodobno popularno produkcijo. Album je odličen dokaz, da tudi glasba, ki ni pogojena z nasiljem, uporom, melanholijo in podobnimi novodobnimi stalnicami, deluje nadvse prepričljivo. Evelyn skozi glasbo preprosto podaja upanje na svetlejšo prihodnost, pa čeprav le za dobro uro.

pripravil Goran Kompoš


Komentarji
komentiraj >>