Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ŠOF (2999 bralcev)
Ponedeljek, 3. 4. 2006
tanjag



Klikni za veliko sliko: 15. Slovenski oglaševalski festival ali krajše SOF, je letos potekal od srede 28. marca in se zaključil v petek 31. marca zvečer. Lokacija: pretežno Portorož. Za uvod poslušajmo zmagovalni radijski oglas, ki pripada agenciji Publicis d.o.o., z naslovom: Izredni dizel.


Slovenski oglaševalski festival ima načeloma štiri funkcije. Za marsikoga je najpomembnejši pregled kreativnega oglaševalskega ustvarjanja, ki se – kot se za tovrstne dejavnosti spodobi – oceni s tekmovanjem in razglasitvijo najboljših…. Sodeč po vedno manjšem številu udeležencev in njihovem zadovoljstvu, bo v Portorož prihajalo vedno manj prijavljenih zaradi programa (predavanj, strokovnih predstavitev, delavnic). V zadnjih petih letih smo bili deležni dveh izrednih letin, ki sta se ponašali s strokovnostjo predavateljev in skrbnim trudom oraganizatorjev, da je program festivala zanimiv, poučen, provokativen, da omogoča številne izbire, delavnice, interaktivnost. Letos so bila pričakovanja prevelika. Tretja funkcija festivala so družabni večeri, ki jih praviloma organizirajo veliki oglaševalci ali mediji. In četrta, neuradna, so številni sestanki, srečanja, pogovori, sklepanja dogovorov – SOF je namreč eno redkih prizorišč, kjer se srečujejo vse tri strani, ki sodelujejo v oglaševalskem in komunikacijskem procesu: mediji, oglaševalci in oglaševalske agencije.

Tekmovanje: Do leta 2000 so bile kritike ocenjevanja oglasov zelo burne. Povsem jasno je postalo, da so žirantje, ki so večinoma predstavniki marketinških agencij, na glasovanje vplivali tako, da so preferirali svoja lastna dela. Farsa se je prekinila z novo oblikovanimi pravili, ki v večji meri veljajo še danes in so v ta del festivala vnesla precej več zadovoljstva. Še vedno pa se pojavlja večno vprašanje: ali je res etično in primerno, da dela ocenjujejo kreativni direktorji tistih agencij, ki same tekmujejo? Kdo ve, kaj je res kreativno? Ali vsi razmišljamo po podobnih kriterijih? Kot zanimivost naj ob tem samo omenim delček raziskave, ki jo je naredila Mediana in v kateri so bralci nekega slovenskega dnevnega časopisa ocenjevali kreativnost oglasa. Najvišjo oceno so prisodili povsem nedomišljenem, estetsko popačenem oglasu, ki pa je nagrajencu obljubljal 3 milijone tolarjev nagrade….

Na festivalu je tokrat veljala ocena, da so med precej bedno bero žirantje le izluščili najboljše. Agencija leta je ponovno postala Futura. In če omenim le nekaj velikih nagrad: Veliko nagrado v kategoriji TV oglasi je prejela Futura DDB (Modri ADSL Ribič in Modri ADSL Tuš), v kategoriji Tiskani oglasi in plakati agencija Mayer McCann (Brisače), v kategoriji Celostne oglaševalske akcije pa agencija Formitas BBDO (Electroluxova pralnica na Rock Otočcu). Radio Študent v tekmovanju tokrat ni sodeloval, zato smo poslušali enega izmed naših zmagovalnih samoreklaminh spotov iz prejšnjih let:

Program festivala se je je s svojimi strokovnimi predavanji in okroglimi mizami ukvarjal predvsem z novimi trendi, med katerimi zagotovo izstopa povečana moč individualnosti, ki se v oglaševanju in tržnem komuniciranju kaže v iskanju majhnih tržnih niš, upoštevanju individualnih potreb in njihovemu prilagajanju. Takšne pristope je začelo uveljavljati vse več svetovnih firm, med njimi je precej znana poteza Adidasa, ki v enem sklopu proizvodnje linije svojim tipičnim belim supergam dodaja barvice, s katerimi si jih vsak kupec lahko obarva po svoje…. V Sloveniji pa bi za podjetji, ki skrbno sledita tudi takšnemu trendu lahko označili Elan in Gorenje….

Nasproti individualnosti pa se in se bo tudi v prihodnje razraščala moč globalizacije, ki prinaša še večjo tekmovalnost, zahteva združevanje marketinških akterjev v grozde, terja nenehno sledenje spremembam s tem vedno večjo strokovnost in specializiranost agencij.

Letošnji SOF se ni ravno izkazal z svojo kreativnostjo, nanj je bilo prijavljenih precej manj del kot zadnji dve leti. Organizacija je pešala, v programu so bile luknje, agencije so bile pri predstavitavah celostnih akcij brez vsake domiselnosti. Zagotovo pa je izstopal šov, ki ga je pripravil Igor Arih, ki si je za temo izbral …neumne reklame. Kot se za oglaševanje spodobi, je njegovo odličnost potrdila tudi merjena visoka udeležba in ocena, ki jo je lahko podal vsak prisoten….

Med okroglimi mizami bi izpostavila tisto, ki jo je vodil Jaka Repanšek in se je dotikala regulative med dovoljenim in nedovoljenim oglaševanjem in je podala sklep, da se moramo odslej intanzivneje seznaniti ne le z domačimi, ampak tudi z evropskimi direktivami, pravili in vzpostaviti močnejšo samoregulativo.

In za konec nekaj ulovljenih misli, o tem kaj se bo zgodilo v oglaševanju v prihodnosti?

  • Spoštovanje individualnosti potrošnikov se bo še večalo.
  • Dobro prodajo bodo dosegali zelo posebni, posamezniku prilagojeni proizvodi ali pa tisti z zelo dobro ceno za znano kvaliteto. Povprečni proizvodi bodo imeli težave…
  • Moč interneta bo naraščala.
  • Tudi Slovenci bodo vzljubili TIVO (televizijo, ki program prenaša z zamikom in izpušča reklamne bloke).
  • Naraščal bo pomen drugih oglaševalskih sredstev in poti, klasični mediji bodo v padcu, med njimi še posebej padec moči TV in tiskanih medijev.
  • Povečal se bo obseg »product placementa« - to je pojavljanje proizvodov v sami programski vsebini – po domače je to nekaj takšnega kar je predčasno in povsem legalno in celo s simpatijami vpeljal James Bond.
  • V Sloveniji bo ostalo le kakšnih 5 marketinških agencij.
  • In kot trdi profesor Kline: Neumnih reklam bo vedno manj!

Naj bo to zadnja misel za tiste, ki vsaj malo spremljate oglaševanje in upate na lepšo prihodnost. Za vse ostale, ki jih zanima predvsem glasba, pa naj povem, da je na drugi portoroški zabavi, katere pokrovitelj je bil Mobitel, na presenečenje vseh na oder prišel Edo Majka! Kakšnih 50 nas je bilo prijetno presenečenih, za ostale sklepajte sami….

V Portorožu in zdaj z vami sem bila Tanja.



Komentarji
komentiraj >>