Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 21. 4. ´06 ob 19.00 (ponovitev 28. 4. ´06 ob 10.00) SOUL POSITION: Things go better with Rj & Al (Rhymesayers, 2006) (2834 bralcev)
Petek, 21. 4. 2006
Borja



SOUL POSITION: Things go better with Rj & Al

Dvojec Soul Position prihaja iz Ohia, ZDA. Sestavljata ga sedaj že priznani didžej in producent RJD2 in MC Blueprint. Ime sta si dala po klubu, v katerem je včasih RJ vrtel. Oba sta začela svojo glasbeno pot v rap zasedbi MegaHertz, ki je v letih 1998 in 1999 izdala dva dokaj odmevna EP-ja. RJD2 se je kot producent izjemno hitro uveljavil na ameriški podzemni hiphop sceni in tako je že leta 2000 produciral prvi single raperja Copywrita pri eminentni založbi Rawkus. Leta 2001 pa je začel sodelovati s svojo sedanjo založbo Definitive Jux Recordings. RJD2 je postal zvezda svetovnega hiphop podzemlja, ko je leta 2002 izdal svoj solo prvenec DeadRinger. Mnogi kritiki so album proglasili za enega najboljših tistega leta, RJ-ja pa zaradi grobega, nespoliranega zvoka njegove produkcije, ki temelji skoraj v celoti na semplanju, postavili ob bok DJ Shadowu in Madlibu (v celoti) ...
* Dvojec Soul Position prihaja iz Ohia, ZDA. Sestavljata ga sedaj že priznani didžej in producent RJD2 in MC Blueprint. Ime sta si nadela po klubu, v katerem je včasih RJ vrtel. Oba sta začela svojo glasbeno pot v rap zasedbi MegaHertz, ki je v letih 1998 in 1999 izdala dva dokaj odmevna EP-ja. RJD2 se je kot producent izjemno hitro uveljavil na ameriški podzemni hiphop sceni in tako je že leta 2000 produciral prvi single raperja Copywrita pri eminentni založbi Rawkus. Leta 2001 pa je začel sodelovati s svojo sedanjo založbo Definitive Jux Recordings. RJD2 je postal zvezda svetovnega hiphop podzemlja, ko je leta 2002 izdal svoj solo prvenec DeadRinger. Mnogi kritiki so album proglasili za enega najboljših tistega leta, RJ-ja pa zaradi grobega, nespoliranega zvoka njegove produkcije, ki temelji skoraj v celoti na semplanju, postavili ob bok DJ Shadowu in Madlibu. Kmalu, leto kasneje, sta Blueprint in RJ kot Soul Position izdala izjemno ploščo z naslovom 8 million Stories, leta 2004 pa je sledil RJD2-jev drugi album Since we last spoke, precej kvaliteten album, čeprav ni navdušil tako kot prvenec. Poleg tega je RJ sodeloval s številnimi MC-ji, naj naštejemo le Diversa in Aceyalona, za katerega je pred kratkim sproduciral celo plato The Magnificent City.
Blueprint po drugi strani nima tako zasedenega urnika. Poleg že omenjene plošče 8 million Stories je v preteklosti izdal par singlov, pod kar nekaj komadov se je podpisal kot producent, lani pa je izdal soliden album z naslovom 1988 (za katerega je naredil beate sam).
Things go better with RJ & AL je torej druga plošča tandema Soul Position. Prva je bila hvaljena z vseh strani, druga pa je, zanimivo, ob izidu naletela na mešane kritike, marsikatere so bile precej negativne. RJ-u očitajo, tako kot so mu že nekajkrat v zadnjem času, da je zaradi prekomernega izdajanja kvaliteta njegove produkcije padla. Blueprint pa naj bi imel precej povprečna besedila. Seveda smo hitro morali preveriti govorice tudi sami.

Plošča Things go Better with RJ & Al se začne s komadom »No Gimmics«, kjer Blueprint pove, česar vse on ne predstavlja in česar v njegovi muziki ne bomo slišali. Gre za kritiko materializma v sodobnem rapu, kar je sicer že nekoliko oguljena tema, saj nam je v preteklosti že ničkoliko rapperjev razlagalo, kaj je v hiphopu še »real« in kaj ni. Beat je primerno komadu surov in suh, le pri nekakšnih »polrefrenih« RJ vmiksa melodičen semple. Zato pa je že naslednji komad »Hand me Downs« eden vrhuncev albuma, vsaj kar se tiče podlage, ki je tipična za RJD2-ja, poskočna z značilnimi sempli pihal. Blueprint tu spet kritizira trenutno situacijo v hiphopu, uspe pa mu eden boljših refrenov na plošči. »Blame it on Jager« je zajebantski komad o tem, kaj se Blueprintu lahko zgodi, če v klubu spije preveč alkohola. Zjutraj se namreč lahko zbudi ob punci, ki zgleda kot »David Letterman«. Naslednji komad »I need my minutse« ima novošolski »jiggy« ritem, ki mu Blue priredi svoj flow. Besedilo je precej povprečno in govori o tem, da bi Blueprint rad videl, da ga prijatelji in punce ne bi toliko »gnjavili« po mobitelu. Pri »Keep it Hot for Daddy« pride spet do izraza RJ-jev talent za iskanje semplov. Tu namreč uporabi izjemen vzorec soula, ki vsebuje tudi košček vokala.
»Keys« vsebuje isti sample, kot ga je uporabil Dan the Automator pri projektu Lovage, le da ima RJ-ev beat veliko preprostejšo strukturo, saj na to pihalno linijo ne doda skoraj nobene plasti, celo bobnov ne. Šele na polovici komada doda komaj slišni kitarski aranžma.
Pri »The Cool Thing to do« Blueprint pametuje svoji nečakinji, kako naj se pazi napadalnih fantov. Nasveti so precej bizarni, eden je recimo, da naj fanta vpraša, če hodi v cerkev, saj to nekaj pomeni o njegov vzgoji(?!). Besedilo je eno najslabših na plošči. K sreči komad nekoliko reši funkerska podlaga. Things go better with RJ & Al se konča s komadom »Things go Better«, ki je nekakšna retrospektiva dosedanje poti dua Soul Position. Beat, ki spominja na glasbo blacksploatation filmov, je eden boljših na plošči.

Things go better with RJ & AL je torej solidna plošča, ki pa ima določene pomanjkljivosti. Beati so kvalitetni, čeprav, če primerjamo z drugimi stvarmi, ki jih je naredil RJD2 v zadnjem času, bi rekli, da se je nekoliko bolje izkazal pri plošči Magnificent City Aceyalone-a.
Najšibkejši del albuma pa so nedvomno Blueprintova besedila. Sicer smo v preteklosti z njegove strani slišali tudi že boljši flow, vendar pa najbolj razočara njegov izbor tem in njihova interpretacija. Če smo se pri 8 million Stories na več delih smejali njegovemu humorju in domiselnosti, pri poslušanju Things go better with RJ & Al večkrat lahko le skomignemo z rameni zaradi nerelevantnosti Blueprintovega pointa. Mladenič se žal nekoliko ujame v paradoks, v nekaterih delih dela točno to, kar v svojih besedilih zaničuje. Repa, čeprav nima kaj dosti za povedati.

pripravil Borja Močnik


Komentarji
komentiraj >>